محمدعلی باشهآهنگر در حاشیه جشنواره شهر:
جشنوارهها میتوانند جریانساز باشند
محمدعلی باشهآهنگر، کارگردان و عضو هیأت داوران بخش بلند سینمایی میگوید: این رویداد سینمایی یکی از مهمترین جشنوارههای سینمایی ایران است؛ بهطوری که اگر سینمای ایران از لحاظ محتوایی بررسی نشود، نمیتوانیم سینمای تکنیکالی داشته باشیم. محمدعلی باشهآهنگر کارگردان که در این دوره از جشنواره داوری بخش فیلمهای بلند را عهده دار است، به همشهری میگوید: «در وهله اول باید بگویم که فیلمسازان برای دغدغه شخصی خودشان فیلم میسازند، البته چند کاری بودند که چون فیلم شان در تهران روایت میشد و وابستگی بسیاری با بافت شهری تهران داشتند، قابل توجه بودند، تنها نکتهای که در این بین وجود دارد این است که گاهی بعد از دیدن این فیلمها از تهران میترسم و احساس میکنم در این شهر به این بزرگی، اتفاقات ترسناکی میافتد که بستر برخی از این رویکردهای اجتماعی است.» وی ادامه میدهد: «در این روزگار پر از خطر که همهچیز در گرو زندگی اجتماعی است، فیلمسازان وظیفه اطلاعرسانی به عموم مردم جامعه را دارند؛ به همین علت سینما همیشه در خصوص چالشهای اجتماعی حرف اول را می زند.» کارگردان فیلم «سرو زیرآب» با اشاره به اینکه جشنوارههای فیلم میتوانند جریانساز و مؤثر باشند، عنوان میکند: «جشنوارهها از جمله، جشنواره فیلم شهر یکی از مهمترین جشنوارههای سینمایی ایران است؛ بهطوری که اگر سینمای ایران از لحاظ محتوایی بررسی نشود، نمیتوانیم سینمای تکنیکالی داشته باشیم. جشنواره فیلم شهر باید در سالهای متمادی ادامه داشته باشد و حرفهای اجتماعی در فیلمها هیچ زمانی تکراری نمیشود؛ به همین دلیل احتیاج داریم مدیران وقت این جشنواره برای آن برنامهریزی دقیقتری را داشته باشند.»