• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 28 تیر 1401
کد مطلب : 166318
+
-

گرینویچ/اتلاف واکسنی


برلین: میزان تقاضا برای تزریق واکسن کرونا در آلمان به اندازه برآوردهای دولت این کشور نبوده و همین باعث شده که حدود ۴ میلیون دوز واکسن به باد برود. حزبسوسیال‌مسیحی، وزیر بهداشت آلمان را عامل اتلاف مالیات‌‌ها می‌شمارد. به گزارش دویچه‌وله، کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت آلمان زمانی که جانشین ینس اشپان، همتای سلف خود از حزب دمکرات‌ مسیحی (CDU) شد به‌دلیل ترس از رویارویی با کمبود واکسن در دسامبر سال گذشته ۹۲ میلیون دوز سفارش داد. اکثر این واکسن‌ها از 2شرکت آلمانی و آمریکایی بیون‌تک و فایزر که واکسن مشترکی تولید کرده‌اند تقاضا شد. اما تقاضاهایی نیز به شرکت مدرنا ارائه شد. برای خرید این واکسن‌ها کمیسیون بودجه مجلس اعتباری به ارزش 2میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو در اختیار گذاشت. همان زمان این رویکرد لاوترباخ، سیاستمدار حزب سوسیال‌دمکرات (SPD) از سوی سیاستمداران اپوزیسیون مورد انتقاد قرار گرفت. در عوض، نمایندگان جامعه پزشکی آلمان از سفارش واکسن استقبال کردند. 

سبقت بازار ساعت از خودرو

 نیویورک: شیوع کرونا و این اواخر کاهش ارزش رمز‌ارز‌ها باعث شده خریدار‌های جهان در بازار معاملاتی ساب‌دیل به خرید ساعت‌های لوکس هجوم ببرند. به گزارش ایندیپندنت، علاقه به ساعت‌های قدیمی کلکسیونی، در طول همه‌گیری افزایش یافت و خریداران پول و سرمایه‌شان را صرف خرید آنلاین ساعت‌های گرانبها کردند. برخی از سرمایه‌گذارانی که بازدهی عظیمی در سهام فناوری و ارزهای دیجیتال کسب کرده‌ بودند، ساعت‌های دست‌دوم را دارایی سودآور بعدی به‌شمار آوردند. هجوم خریداران جدید به بازاری که با خریدهای کلکسیونرها و علاقه‌مندان به ساعت، قبلا اشباع و ساکن شده بود، قیمت برخی مدل‌ها را به بیش از دو برابر رساند. این امر مالکیت ساعت‌های لوکس را جلوتر از سایر سرمایه‌گذاری‌های دارایی جایگزین، ازجمله اتومبیل‌های قدیمی که در ماه‌های اخیر دچار افت شدید شده‌اند، قرار می‌دهد.

تیوپ گردنی ممنوع

نیوجرسی: سازمان غذا و داروی ایالات متحده (اف‌دی‌ای) در مورد خطرهای بالقوه استفاده از تیوپ‌های گردنی نوزادان در اجرای آب‌درمانی برای کودکان هشدار داد، به‌ویژه اگر کودکان ناتوانی‌های خاصی داشته باشند. متخصصان سال‌ها در مورد خطرهای استفاده از تیوپ‌های گردنی نوزاد - که اف‌دی‌ای آن را به‌عنوان حلقه‌های پلاستیکی بادی توصیف کرده که دور گردن می‌اندازند و به کودکان اجازه می‌دهد آزادانه در آب شناور شوند- هشدار داده‌اند. به گزارش دیلی‌میل، در این بیانیه، آمده است: «استفاده از این محصولات، به‌ویژه برای نوزادانی که دچار تأخیر در رشدند یا نیازهای ویژه‌ای دارند، می‌تواند به مرگ یا آسیب جدی منجر شود». در ادامه این بیانیه، نوشته شده است: «آگاه باشید که استفاده نوزادان با نیازهای خاص از تیوپ‌های گردنی می‌تواند به افزایش خطر کشیدگی گردن و آسیب‌دیدگی منجر شود.» این سازمان در مورد استفاده از این وسیله برای نوزادانی که «تأخیر در رشد یا نیازهای خاصی مانند مهره‌شکاف (اسپینا بیفیدا)، آتروفی عضلانی نخاعی-اس‌ام‌ای (SMA) نوع یک، سندروم داون یا فلج مغزی دارند»، هشدار داد. به‌گفته این سازمان خطرات استفاده از تیوپ‌های گردنی نوزاد  شامل مرگ در اثر غرق شدن و خفگی، کشش گردن نوزاد و وارد آمدن آسیب به آن است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید