• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
سه شنبه 28 تیر 1401
کد مطلب : 166304
+
-

کوتاه از حادثه/تعقیب و گریز مرگبار با تبهکاران در کرمانشاه و گچساران

کوتاه از حادثه/تعقیب و گریز مرگبار با تبهکاران در کرمانشاه و گچساران

تعقیب و گریز مأموران پلیس با 2 خودرو متعلق به تبهکاران پایان تلخی داشت. در نخستین حادثه سارقان مسلح در کرمانشاه هنگام فرار با کارگر شهرداری برخورد کردند و موجب مرگش شدند و در دومین حادثه 3سرنشین خودرویی تحت تعقیب در گچساران پس از فرار به‌شدت با یک اتوبوس تصادف کردند و هر 3نفر جان‌شان را از دست دادند.
به گزارش همشهری، نخستین حادثه به تعقیب و گریز مأموران پلیس کرمانشاه با خودروی سارقان مسلح مربوط می‌شود که ظهر پنجشنبه در کمربندی غربی این شهر اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که مأموران پلیس در جریان گشتزنی توانستند 3سارق مسلح تحت تعقیب را که سوار بر یک خودرو بودند شناسایی کنند. مأموران اطمینان داشتند که این 3نفر همان سارقانی هستند که از مدتی قبل تحت تعقیب قرار داشتند. در این شرایط بود که ضمن تعقیب و مراقبت، مجوز توقف خودروی آنها را دریافت کردند و تعقیب و گریز آغاز شد. مأموران با نزدیک شدن به‌خودروی سارقان به آنها دستور ایست دادند ولی آنها نه‌تنها حاضر به توقف خودروی‌شان نشدند، بلکه شروع به تیراندازی به‌سوی پلیس کردند. در چنین شرایطی بود که مأموران نیز به ناچار دست به سلاح بردند و با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح، به‌سوی لاستیک خودروی تبهکاران تیراندازی کردند. با وجود این آنها باز هم به فرارشان ادامه دادند. در ادامه این تعقیب و گریز خودروی سارقان با ورود به شیب کمربندی غربی و حدفاصل پل شهدای مدافع حرم، با کارگر شهرداری منطقه2 کرمانشاه که مشغول کار بود برخورد کرد و جان این کارگر وظیفه شناس را گرفت. این کارگر شهرداری 40ساله 2فرزند داشت که این حادثه آنها را یتیم کرد. تلاش‌ها برای دستگیری متهمان فراری همچنان ادامه دارد.

تصادف آتشین
دومین تعقیب و گریز مرگبار در ساعت یک بامداد دیروز درگچساران واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد. مأموران پاسگاه انتظامی عبداللهی شهرستان گچساران که در محور دهدشت به بهبهان به یک خودروی پژو 405با 3سرنشین مشکوک شده بودند به راننده آن دستور ایست دادند اما راننده با بی‌توجهی به این دستور تلاش کرد تا فرار کند. به‌دنبال فرار این خودرو مأموران ابتدا چند تیر هوایی شلیک کردند و وقتی متهمان تحت تعقیب حاضر به توقف خودرو نشدند لاستیک خودروی‌شان را هدف قرار دادند. با این حال آنها در همین شرایط به فرار ادامه دادند تا اینکه پس از مسافتی طولانی با یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از سمت دهدشت به استان بوشهر در حال حرکت بود برخورد کردند و هر دو خودرو شعله‌ور شدند. در جریان این حادثه با اینکه همه مسافران اتوبوس توانستند از آن خارج شده و جان‌شان را نجات دهند؛ اما هر 3سرنشین پژو داخل آن گرفتار شده و جان خود را از دست دادند. سرهنگ حمیدرضا اکبری، جانشین فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این‌باره گفت: مأموران در بازرسی از محل یک قبضه کلت کمری به همراه تعدادی فشنگ که متعلق به سرنشینان پژو ۴۰۵ بود کشف کردند و تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد.

***
غرق شدن 5نفر به‌خاطر شنا در مناطق ممنوعه
شنا کردن در مناطق ممنوعه بار دیگر حادثه‌ساز شد و در تازه‌ترین حوادث جان پدر و پسری ترکیه‌ای را در رامسر گرفت و خانواده 3پسر نوجوان که در میاندوآب وارد دریاچه یک سد شده بودند را نیز عزادار کرد.
به‌گزارش همشهری، شامگاه شنبه به امدادگران هلال احمر رامسر خبر رسید که اعضای یک خانواده که برای شنا وارد ساحل میانحاله محدوده کتالم و ساداتشهر شده بودند، دچار حادثه شده‌اند. آنها یک خانواده 5نفری اهل کشور ترکیه بودند که وارد منطقه شنا ممنوع شده بودند. وقتی امدادگران خودشان را به محل حادثه رساندند، بومیان منطقه حادثه دیدگان را از آب بیرون کشیده بودند.
علی‌محمد فاضلی، رئیس هلال احمر رامسر در این‌باره گفت: این خانواده 5نفره به‌علت آشنا نبودن به فنون شنا با وجود توفانی بودن با تیوپ وارد دریا شده و مشغول شنا کردن بودند که دچار حادثه شده بودند. او ادامه داد: با کمک بومیان منطقه آنها از آب نجات بیرون کشیده شدند اما پدر 48ساله خانواده و پسر 12ساله‌اش جان خود را از دست دادند که پیکر آنان به پزشکی قانونی منتقل شده است.
علاوه بر این حادثه تلخ، در جریان اتفاقی دیگر که در دریاچه سد باداملو در روستای قرمزبلاغ از توابع باروق در نزدیکی میاندوآب اتفاق افتاد3پسر 12، 13 و 16ساله غرق شدند. سامان محمدی، سرپرست آتش‌نشانی شهرداری‌ میاندوآب در این‌باره گفت: این 3نوجوان عصر یکشنبه هنگام شنا در دریاچه دچار حادثه شدند که پیش از رسیدن نیروهای آتش‌نشانی، نیروهای مردمی پیکر آنها را از آب بیرون کشیدند و توسط نیروهای آتش‌نشانی به سردخانه گلشن زهرا (س) منتقل شدند. او ادامه داد: هر سال با گرم شدن هوا در فصل تابستان، جوانان برای شنا کردن به رودخانه‌ها و یا سدها می‌روند که به‌دلیل عمق زیاد آب در برخی از نقاط و ناآشنایی کامل با فنون شنا، برخی اوقات شاهد وقوع حوادث تلخی هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید