• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 29 آذر 1396
کد مطلب : 1660
+
-

عرضه سهام نخستین تأمین سرمایه امروز در بورس

امروز سهام نخستین شرکت تأمین سرمایه در بورس تهران عرضه می‌شود. به گزارش همشهری، در نخستین روز عرضه 490میلیون سهم معادل ۱۰‌درصد از سهام شرکت تأمین‌سرمایه‌امید دربورس به فروش می‌رسد. تأمین‌سرمایه‌امید پانصد و هشتمین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است.

علی صحرایی، معاون بورس تهران با اشاره به از‌سرگیری فرایند عرضه‌های اولیه سهام در بورس پس از هفته‌ها توقف گفت: سهام تأمین‌سرمایه‌امید به شیوه ثبت سفارش عرضه خواهد شد. این سهام با محدوده قیمتی بین 150تا 160تومان برای هر سهم عرضه خواهد شد. آخرین عرضه اولیه سهام در بورس مربوط به فولاد کاوه جنوب کیش در 26مهر امسال بود از آن زمان تاکنون به دلایلی چون به‌روز رسانی سامانه معاملات، لزوم ارائه اطلاعات میاندوره‌ای و تمایل سهامدار عمده، خبری از حضور شرکت‌های جدید نبود.

در طول سال‌جاری سهام شرکت‌های به‌پرداخت ملت، مبین وان کیش، هتل کوثر اصفهان، چدن‌سازان، ‌های وب، تولید و صادرات ریشمک، لیزینگ شرق، آسیا سیر ارس، پگاه آذربایجان‌شرقی و فولاد کاوه جنوب وارد بازار سهام شده‌اند. تأمین سرمایه امید یازدهمین شرکت جدید است که به بورس می‌آید.

صندوق کارکنان بانک‌ها با در اختیار داشتن 36درصد و 3شرکت سرمایه‌گذاری امید، چادرملو و گل‌گهر هر یک با 17درصد، ازجمله مالکان و سهامداران اصلی این شرکت تأمین سرمایه به شمار می‌آیند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید