• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 23 تیر 1401
کد مطلب : 165962
+
-

کوتاه از حادثه/فداکاری مرد بلوچ برای نجات 2کودک

کوتاه از حادثه/فداکاری مرد بلوچ برای نجات 2کودک

جوان بلوچ وقتی دید 2کودک در رودخانه افتاده‌اند، با شجاعت به دل آب زد و توانست هر 2کودک را از مرگ نجات دهد.
چند روز قبل فیلم کوتاهی در شبکه‌‌های اجتماعی منتشر شد که صحنه نجات 2کودک از رودخانه را نشان می‌داد. در این فیلم کوتاه 2پسر نوجوان داخل رودخانه‌ای افتاده بودند و جریان آب آنها را با خود می‌برد اما ناگهان جوانی که لباس بلوچی به تن داشت، در قامت فرشته نجات آنها ظاهر شد و توانست هر 2نفر را از مرگ نجات دهد. این جوان 33ساله که نصیر سخنور نام دارد و ساکن روستای کلگان سراوان است، درباره این حادثه به فارس می‌گوید: خانه ما روبه‌روی رودخانه است. آن روز به‌خاطر بارندگی‌ها، رودخانه پر شده بود. حدود ساعت 6 عصر وقتی ناگهان صدای کمک‌خواستن 2کودک را شنیدم، با سرعت از خانه بیرون دویدم. دیدم آب رودخانه 2کودک را که گویا با موتور می‌خواستند از عرض مسیل عبور کنند، با خود می‌آورد. دوان دوان به آب زدم تا شاید بتوانم کمک کنم. او ادامه می‌دهد: آب گل‌آلود و شدت جریان آن زیاد بود. به هر زحمتی که بود با کمک خدا خودم را به نخستین کودک رساندم. دست او را گرفتم و به‌زحمت از آب بیرون کشیدم. بلافاصله برای نجات جان دومین کودک که کوچک‌تر بود و مرتب زیر آب می‌رفت، به دل سیلاب زدم. پایم به گل و لای و شاخ‌ و برگی که در آب بود، گیر کرد و افتادم؛ اما به هر سختی بود توانستم دست او را هم بگیرم و بیرون بکشم. مرد فداکار در ادامه می‌گوید: 6سالی می‌شود که ازدواج کرده‌ام، اما خداوند فعلا به ما فرزند عطا نکرده است. وقتی این بچه‌ها را در سیلاب دیدم، خودم را به‌جای پدر و مادرشان گذاشتم و قید همه‌‌چیز ازجمله مدارک و گوشی‌ تلفن همراهم را زدم و داخل آب رفتم. خدا را شکر که هر دوی آنها صحیح و سالم هستند. وظیفه هر انسانی است که نسبت به اینگونه اتفاقات بی‌تفاوت نباشد.

شلیک شادی، عروس را به کما برد
رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی همچنان در گوشه و کنار کشور قربانی می‌گیرد و در تازه‌ترین حادثه که در فیروزآباد استان فارس رخ داد، عروس بر اثر شلیک اشتباهی مجروح شد و به کما رفت. به گزارش همشهری، هنوز 2هفته بیشتر از تیراندازی مرگبار در یک مراسم عروسی در شهرستان ملارد نگذشته که باز هم رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی قربانی گرفت و این بار عروس خانم را به کما برد. این حادثه شامگاه سه‌شنبه در شهرستان فیروزآباد استان فارس و در یکی از تالارهای عروسی رخ داد و علاوه بر عروس خانم، باعث مجروح شدن 2نفر دیگر شد.
سرهنگ مهدی جوکار، فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: سه‌شنبه شب در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی110 مبنی بر تیراندازی در یکی از تالارهای عروسی، تیمی از مأموران راهی محل حادثه شدند. در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد که در جریان مراسم، فردی که قصد داشته شادی خود را بر حسب سنت عشایری با تیراندازی نشان دهد، اقدام به شلیک با اسلحه شکاری می‌کند که متأسفانه به‌دلیل شلوغی جمعیت و عدم‌توانایی این فرد در کنترل اسلحه، ساچمه‌های شلیک شده به عروس خانم و 2نفر دیگر اصابت می‌کند. وی ادامه داد: فرد تیرانداز جوانی 36ساله و شوهرخواهر داماد بود که پس از این تیراندازی هولناک از تالار گریخته بود و مأموران با شناسایی مخفیگاه وی راهی آنجا شدند او را دستگیر کردند. همچنین در بازرسی مخفیگاه وی یک قبضه اسلحه شکاری فاقد مجوز که شلیک با استفاده از آن صورت گرفته بود کشف شد. سرهنگ جوکار با بیان اینکه پس از این حادثه مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند افزود: متأسفانه عروس بر اثر شدت جراحات به کما رفته اما حال 2مصدوم دیگر رضایت‌بخش است. از سوی دیگر تالار مورد نظر که اجازه داده بود رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در آنجا اجرا شود، برابر دستور مرجع قضایی پلمب شد. براساس این گزارش، شلیک شادی در مراسم عروسی امسال هم مانند سال‌های گذشته قربانیان زیادی گرفته و این در حالی است که پلیس بارها هشدار داده که در عروسی‌ها هرگونه تیراندازی ممنوع است و درصورت مشاهده سلاح و تیراندازی، با قاطعیت با افراد هنجارشکن برخورد می‌شود. پیش از این حادثه و در هفته نخست تیرماه نیز در جریان برگزاری یک مراسم عروسی در شهرستان ملارد در استان تهران پدر داماد با اسلحه شکاری و برای نشان دادن شادی خود اقدام به تیراندازی کرد که متأسفانه ساچمه‌های شلیک شده به 4نفر اصابت کرد و باعث مرگ یکی از آنها شد. قربانی این حادثه کودکی خردسال بود که به همراه مادرش و 2کودک دیگر هدف اصابت تیر شکاری قرار گرفت و جانش را از دست داد.

جنایت مرموز در پارکینگ
تحقیقات برای شناسایی و دستگیری 2موتورسوار که در پارکینگ یک ساختمان مسکونی دست به جنایت زده و فرار کرده بودند، از سوی تیم جنایی پایتخت آغاز شده است.
به‌گزارش همشهری، عصر سه‌شنبه به قاضی محمد وهابی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که مرد جوانی با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول مردی 42ساله بوده که در پارکینگ خانه‌اش در یکی از مناطق تهران هدف حمله عاملان جنایت قرار گرفته است. تیم جنایی در ادامه به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته که در محل حادثه وجود داشت، پرداختند که مشخص شد عاملان قتل 2جوان موتورسوار بودند که صورت‌های خود را پوشانده و کلاه به سر داشتند. آنطور که تصاویر نشان می‌داد سارقان از چند ساعت قبل مقابل ساختمان به انتظار مقتول نشسته بودند. پس از آنکه مقتول سوار بر خودروی پژوی خود مقابل در پارکینگ رسید و ‌ریموت را زد و وارد پارکینگ شد، همزمان دزدان موتورسوار نیز پشت سر مقتول وارد پارکینگ شدند و زمانی که مقتول از ماشین پیاده شد و به سمت آسانسور رفت به سمت وی هجوم برده و با ضربات متعدد چاقو جانش را گرفتند. عاملان جنایت پس از حمله خونین، فرار کردند که با دستور بازپرس جنایی تهران، جست‌و‌جو برای شناسایی و بازداشت آنها آغاز شده تا انگیزه آنها از قتل مشخص شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید