• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 23 تیر 1401
کد مطلب : 165910
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/v2O00
+
-

استارت برای انتقام

تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی مقابل سوریه در کاپ آسیا می‌خواهد فردا 2شکست مقابل قزاقستان را جبران کند

استارت برای انتقام

تیم ملی بسکتبال ایران، سوریه را شکست داد تا شروع خوبی در کاپ آسیا داشته باشد. کاپ‌2022 آسیا در اندونزی برگزار می‌شود و ظهر دیروز همانطور که پیش‌بینی می‌شد، ایران در بازی تقریبا راحت سوریه را 80-67 شکست داد.
ایران و سوریه آخرین‌بار 9روز پیش در پنجره سوم انتخابی جام‌جهانی مقابل هم قرار گرفته بودند. با توجه به اینکه سوریه در خانه 91-56 شکست خورده بود، به‌نظر نمی‌رسید که ایران کار سختی داشته باشد، هرچند خاطره تلخ شکست به این تیم در انتخابی کاپ آسیا ته ذهن ایرانی‌ها بود و این نگرانی وجود داشت که نکند از سوریه متفاوتی در جارکاتا رونمایی شود. البته این نگرانی را می‌شود بازی به بازی در تیم ایران دید. طی چند ماه گذشته تماشاگران بسکتبال در ایران بازی‌های متفاوتی از تیم ملی‌شان دیده‌اند؛ یک روز خوب، یک روز بد.دیروز اما سوریه حریفی نبود که ایرانی‌ها را اذیت کند به‌خصوص که این تیم یکی از چهره‌های اصلی‌اش امیرجبار هینتون را به همراه نداشت اما در مقایسه با مسابقات انتخابی جام‌جهانی، تیم عملکرد بهتری داشت. سعید ارمغانی تیم را با ترکیب حامد حدادی، بهنام یخچالی، سجاد مشایخی، ارسلان کاظمی و محمد جمشیدی به زمین فرستاد. شروع تیم هم خوب بود و در چند دقیقه اول 9-2 جلو افتاد اما تایم‌اوت سوریه را به بازی برگرداند و حتی در نیمه‌های کوارتر جلو انداخت و ایرانی‌ها را نگران کرد. در کوارتر دوم هم بازی 2تیم نزدیک بود اما از کوارتر سوم به بعد بود که ایران بازی را به‌دست گرفت و توانست فاصله امتیازی را زیاد کند. تیم ارمغانی از نظر دفاع بهتر از بازی‌های قبل شده بود، اما در همین بازی هم می‌شد گفت که بین بازیکنان نیمکت‌نشین و بازیکنان اصلی او فاصله زیادی است. با اینکه او بعضی از بازیکنان شروع‌کننده‌اش را توانست روی نیمکت بنشاند، اما زمانی که در کوارتر چهارم خواست به ترکیب اصلی‌اش استراحت بدهد، سوریه از فرصت استفاده کرد و امتیاز گرفت.
تمرکز ارمغانی در این بازی بیشتر روی بهتر‌شدن دفاع بود. او بعد از بازی هم گفت: «بازی اول هر تورنمنت مهم است. بازی با سوریه هم بازی سختی بود. سوریه با تغییرات دفاعی که انجام می‌داد، کار حمله تیمی ما را سخت کرد. از نظر من اگر دفاعمان خوب باشد، می‌توانیم در حمله هم کارهایی را که می‌خواهیم انجام بدهیم؛ اتفاقی که در این بازی افتاد. سوریه تیمی است که باهوش بازی می‌کند ولی بازی در کنترل ما بود و توانستیم به نتیجه‌ای که می‌خواهیم، برسیم.» در پنجره‌های انتخابی یکی از ایراداتی که از ارمغانی گرفته شد این بود که چرا از نوید رضایی استفاده نمی‌کند. او در بازی به نوید فرصت داد و او یکی از بهترین‌های تیم ایران بود. نوید رضایی با 16امتیاز بعد از بهنام یخچالی بیشترین امتیاز را برای ایران گرفت. با این حال، ستاره این بازی یخچالی بود. او در بازی قبلی مقابل سوریه با مصدومیتش تیم ملی را شوکه کرده بود ولی آسیب‌دیدگی او خیلی جدی نبود. بهنام در 2کوارتر اول درخشید اما در 2کوارتر بعد سوری‌ها کنترل بیشتری روی بازی او داشتند. با این حال، با 31امتیاز، 4ریباند، 4پاس‌گل و 3‌توپ‌ربایی و با تأثیرگذاری 34بهترین بازیکن زمین بود. حامد حدادی هم دیروز سرحال‌تر از پنجره‌های انتخابی بازی کرد. هر‌چند در بعضی صحنه‌ها توپ‌ از دست داد، اما با 20ریباند و 11امتیاز دبل‌دبل کرد. تأثیرگذاری حامد 33 بود.
تیم ملی فردا صبح در بازی دوم با قزاقستان روبه‌رو می‌شود. 2شکست در پنجره‌‌های انتخابی جام‌جهانی، قزاقستان را به حریف سرسختی برای ایران تبدیل کرده است. بازیکنان بعد از پیروزی دیروز با اعتماد‌به‌نفس بالاتری با قزاقستان روبه‌رو می‌شوند. انگیزه بالای بازیکنان و حتی سرمربی ایران برای جبران شکست‌ها، شاید عامل پیروزی تیم شود. ارمغانی گفته: «2هفته پیش با قزاقستان بازی کردیم و متأسفانه نتیجه را واگذار کردیم. ما می‌خواهیم انتقام بگیریم. قزاقستان تیم خیلی خوبی است ولی اگر ما بتوانیم نبض بازی را در دست بگیریم، مشکلی ایجاد نمی‌شود.»
ارسلان کاظمی هم که دیروز بعد از بازی با سوریه اعتراف کرد، ایران در بازی‌های قبلی قزاقستان را دست‌کم گرفته بود، امیدوار است که تیم فردا بتواند به پیروزی برسد: «بازی با قزاقستان بازی سختی است. ما در بازی قبلی این تیم را دست‌کم گرفتیم و باختیم ولی امیدوارم بتوانیم جبران کنیم.»  قزاقستان دیروز 100- 68 مقابل ژاپن شکست خورد، ژاپن حریف سوم ایران است.

     برچسب اضافه
در بازی دیروز به پیراهن بازیکنان تیم ملی یک برچسب اضافه شد. سمت راست پیراهن جایی که لوگوی تولیدی لباس‌ها حک شده بود، با چسب سفید پوشیده شده بود. به‌نظر می‌رسد پای مسائل مالی در میان باشد. ظاهرا فدراسیون به این تولیدی بدهکار است و اجازه نداشته با لوگوی این شرکت به زمین برود.

این خبر را به اشتراک بگذارید