• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 21 تیر 1401
کد مطلب : 165756
+
-

کوتاه از حادثه/راننده تاکسی، امانتدار کیف 5میلیاردی شد

کوتاه از حادثه/راننده تاکسی، امانتدار کیف 5میلیاردی شد

راننده تاکسی امانتدار که در خیابان یک کیف پر از دلار و یورو به ارزش حدود 5میلیارد تومان پیدا کرده بود، همان روز صاحب کیف را پیدا کرد و کیف را به او تحویل داد.
این راننده 64ساله که غلامحسین بوذرجمهری نام دارد و راننده تاکسی بی‌سیم است، درباره این ماجرای عجیب و غریب به فارس می‌گوید: چند روز قبل که به‌دنبال یکی از مسافرانم به نزدیک میدان 13آبان رفته بودم، یک کیف وسط خیابان دیدم و آن را برداشتم. منتظر مسافر بودم که در کیف را باز کردم. داخل آن 3پاکت پر از دلار و یورو به همراه چندین کارت اعتباری بانک و یک تلفن همراه بود.
او ادامه می‌دهد: روزی که کیف را پیدا کرده بودم، چند روزی می‌شد که برای تعویض روغن ماشینم پول کنار می‌گذاشتم و حدود 700هزار تومان لازم داشتم. حدود نیم‌ساعت از پیداکردن کیف گذشته بود که تلفن همراهی که داخلش بود زنگ خورد. خانمی که پشت خط بود گفت من با دخترخاله‌ام تماس گرفته‌ام و من هم ماجرای پیداکردن کیف را تعریف کردم. چند دقیقه بعد صاحب کیف درحالی‌که گریه می‌کرد تماس گرفت و آدرس خانه‌اش را به من داد و من هم چند دقیقه بعد کیف را به او رساندم و تحویل دادم.
این راننده تاکسی امانتدار می‌گوید: صاحب کیف پس از تحویل گرفتن آن شروع به شمردن دلارها کرد و در ادامه با اصرار از من شماره کارت گرفت و پس از مدتی برای تشکر و به‌عنوان مژدگانی، یک‌میلیون تومان به حسابم واریز کرد.
آنطور که این راننده می‌گوید، پیش از این هم اموال باارزشی پیدا کرده و همه را به صاحبان‌شان تحویل داده است. او در این‌باره می‌گوید: من قبلا برکت امانتداری را در زندگی‌ام دیده‌ام. وقتی کیف پر از دلار را پیدا کردم، یک لحظه این فکر به ذهنم رسید که با این پول می‌توانم تاکسی فرسوده‌ام را که 3سال از عمر مفیدش می‌گذرد تبدیل کنم، اما این سؤال برایم مطرح شد که آیا چرخ خودروی نو با پول مردم برایم خواهد چرخید؟
بوذرجمهری در ادامه به یاد کار خیری که 40سال قبل برای یکی از مسافرانش انجام داده بود می‌افتد و می‌گوید: سال60 در محدوده بازار، جوانی ماشین دربست می‌خواست و گفت یکصد تومان تا تهرانپارس. او گفت باید یک مرد سالخورده را برسانید. قبول کردم و به راه افتادیم. مرد سالخورده حال خوشی نداشت و او را به نزدیک‌ترین بیمارستان رساندم و مثل پدر خودم کارهای بستری و پذیرش او را انجام دادم و در تمام مدت پیرمرد از من درخواست می‌کرد که او را در بیمارستان رها نکنم و بعد از چند روز که حالش خوب شد او را به خانه‌اش رساندم. آن موقع درآمد روزانه من 500تومان بود اما او به من 4هزار تومان که آن زمان پول زیادی بود داد. یک روز بعد وقتی به عیادت این مرد رفتم، فهمیدم که او یکی از فرش‌فروشان سرشناس بازار است. او به من گفت هر زمانی نیاز مالی داشتی بگو.
راننده تاکسی ادامه می‌دهد: حدود 5سال از این ماجرا گذشته بود که به‌خاطر اقساط خانه‌ام به بانک بدهکار شده بودم و اگر قسط‌ها را نمی‌دادم خانه‌ام از دستم می‌رفت. با اصرار همسرم از تلفن همگانی نزدیک خانه با این مرد تماس گرفتم. او من را شناخت و همراه خانواده‌ام به خانه‌اش دعوتم کرد. آن شب نامه بانک را نشانش دادم و او نگاهی انداخت و پولی بیشتر از بدهی من به بانک داد.

مشروبات تقلبی جان 2 نفر را گرفت 
تحقیقات در پرونده مرگ مشکوک 2 نفر در مهمانی شبانه نشان می‌دهد که آنها بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی، جانشان را از دست داده‌اند.
به گزارش همشهری، مدتی قبل به قاضی محمد وهابی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که 2 پسر جوان به طرز مشکوکی جانشان را از دست داده‌اند. با دستور بازپرس جنایی تحقیقات در این‌باره آغاز و مشخص شد که قربانیان با دوستانشان در یک آرایشگاه مردانه در شمال تهران دور هم جمع شده و  بزم به پا کرده بودند. در دورهمی شبانه، پسران جوان مشروبات الکلی مصرف کرده بودند که ناگهان حالشان بد شد و با اورژانس تماس گرفتند. از میان 5نفری که در مهمانی شبانه حضور داشتند، 2نفرشان جانشان را از دست دادند و 3نفر دیگر از خطر مرگ نجات یافتند. در این شرایط بود که اجساد قربانیان برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی فرستاده شد و خانواده آنها از مقصران مرگ فرزند‌شان  شکایت کردند و خواستار مجازات مسببان شدند. به‌دنبال شکایت خانواده‌ها و انجام تحقیقات، بازپرس جنایی دستور بازداشت یکی از افرادی که در مهمانی شرکت داشت را صادر کرد. او کسی بود که مشروبات الکلی را تهیه کرده و وارد مهمانی شده بود. پسر جوان گفت: من همیشه از جوانی به نام مهران، ‌مشروبات الکلی می‌خرم و آخرین بار هم یکی از دوستانم به من زنگ زد و مرا به آرایشگاه دعوت کرد. آرایشگاه محل کار یکی از دوستانم بود که از من خواستند مشروب بخرم و نزد آنها بروم تا دورهم باشیم. من هم مانند گذشته سراغ مهران رفتم و پس از خرید مشروب نزد دوستانم رفتم، اما همه ما پس از نوشیدن مشروب حالمان بد شد.
پس از تحقیق از پسر جوان، بازپرس جنایی برای وی قرار قانونی صادر کرد تا اینکه صبح دیروز پزشکی قانونی نظریه خود را درباره علت مرگ متوفیان اعلام کرد. براساس نظریه پزشکی قانونی، قربانیان به‌دلیل مسمومیت شدید ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی متانول جانشان را از دست داده‌اند. در این شرایط فردی که مشروبات را تهیه کرده بود در برابر اتهام تسبیب در قتل شبه عمدی قرار گرفت و بازپرس جنایی دستور بازداشت فروشنده مشروبات تقلبی را نیز صادر کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید