نشست علی درستی، مدیرعامل شرکت متروی تهران و عباس نوری، مدیرکل استاندارد استان تهران، باهدف بررسی نحوه راهاندازی و بهرهبرداری از 100دستگاه آسانسور در ایستگاههای ساختهشده خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ مترو برگزار شد. به گزارش همشهری، راهاندازی آسانسور در ایستگاههای مترو باهدف بهرهمندی افراد کمتوان جسمی و حرکتی انجام شده است اما بهدلیل نداشتن عدمدریافت مجوز از سوی سازمان استاندارد، تعدادی از آنها در چرخه خدمترسانی قرار نگرفتهاند. در همین راستا نشست مشترکی با حضور مسئولان شرکت مترو و سازمان استاندارد برگزار و مقرر شد کارشناسان ذیصلاح از دو طرف (شرکت مترو و سازمان استاندارد)، طی جلسات فنی به تعاریف مشترک و جدیدی از الزامات راهاندازی آسانسورها در مترو دست یابند. گرچه اکنون 180دستگاه آسانسور در خطوط 1، 2 و 5 مترو فعال هستند، اما آسانسور ایستگاههای 4خط (۳، ۴، ۶ و ۷) که برای اجرای سازه و خرید تجهیزات آنها بیش از هزار میلیارد تومان هزینه شده است، بلااستفاده ماندهاند. آنطور که بسیاری از کارشناسان مطرح کردهاند، برای فضاهای زیرزمینی (مترو) نیاز به شاخصها و معیارهای خاصی است که مسئولان امیدوارند بهزودی این شاخصها مشخص و آسانسورها روشن شوند.
پیگیری برای فعالشدن 100دستگاه آسانسور مترو
در همینه زمینه :