• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 21 تیر 1401
کد مطلب : 165718
+
-

برنامه‌های ویژه‌ای در دهه ولایت و امامت اجرا می‌شود

جشنی برای عید لبخند و برادری

اعیاد
جشنی برای عید لبخند و برادری

زینب زینال‌زاده - روزنامه‌نگار

فاصله بین عید قربان تا عید غدیرخم، دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است؛ ازاین‌رو معاونت امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در راستای پاسداشت این ایام، برنامه‌های ویژه‌ای را پیش‌بینی کرده است که در قالب پویش‌های «عید لبخند و برادری» و «به عشق علی لبخند بسازیم» در مناطق 22گانه و معابر اصلی و بوستان‌های پرتردد و بزرگ پایتخت اجرا می‌شوند؛ جشن‌های شاد و مفرحی که در آنها مراسم مولودی‌خوانی، ایستگاه‌های فرهنگی و پذیرایی، رقابت‌های ورزشی و... برپاست. برنامه‌های دهه ولایت و امامت با محوریت خانواده پیش‌بینی‌شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان می‌توانند در آنها شرکت و لحظات خوشی را سپری کنند. در این جشن‌ها به نوعی متفاوت از سال‌های پیش، برنامه‌هایی ویژه برای معلولان و توان‌یابان هم پیش‌بینی شده که نخستین برنامه یکشنبه‌شب با مراسم جذاب ازدواج 114معلول در برج میلاد رقم خورد.
به گزارش همشهری، اجرای برنامه‌های معاونت امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران از 18تیرماه در بوستان‌ها شروع شده و قرار است علاوه بر ایجاد لبخند، شادی و نشاط در شهر و میان شهروندان، گامی هم در راستای ترویج فرهنگ عقد اخوت (برادری) در میان مسلمانان و معرفی الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، برداشته شود. محمدحسن جعفرزاده، مدیرکل امور فرهنگی شهرداری تهران در این خصوص گفت: «22جشن فاخر در بوستان‌های اصلی، برپایی 354جشن و سخنرانی و مولودی‌خوانی در مساجد، 22مراسم برای تجلیل و تکریم از شعرا، نویسندگان، هنرمندان و فرهیختگان و افراد خالق آثار در مورد غدیر و ولایت، برپایی 354مراسم در راستای تجلیل و تکریم سادات و پیر غلامان علوی، راه‌اندازی 44کاروان سیار جشن و شادی خودرویی در شب و روز عید سعید غدیر، نورافشانی 354نقطه از پایتخت، جلسات تبیین و تشریح عقد اخوت و برادری در میان مردم، اجرای برنامه‌های قرآنی با موضوع سوره عادیات، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های فرهیختگان و همچنین برپایی سفره‌های اطعام غدیر، بخشی از برنامه‌هایی هستند که در قالب پویش‌های «عید لبخند و برادری» و «به عشق علی لبخند بسازیم» تا 28تیرماه در تهران اجرا می‌شوند.» همچنین به‌گفته سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به‌رسم سال‌های گذشته، آیین پخت غذای نذری و توزیع در میان نیازمندان با عنوان «مائده غدیر» از 25تیرماه هر شب با حضور شهروندان در میدان آیینی امام حسین(ع) برپا می‌شود.

آسمان منطقه فرهنگی عباس‌آباد فیروزه‌ای می‌شود
منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در دهه ولایت و امامت میزبان ‌برنامه شب‌های فیروزه‌ای است؛ برنامه‌ای که به‌گفته سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد با حضور هنرمندان در بوستان آب‌وآتش پس از اذان مغرب (ساعات 21تا23)تا 28تیرماه اجرا می‌شود. همایش بچه‌های غدیر نیز به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عید غدیر خم در بوستان آب‌وآتش برگزار می‌شود. کودکان در این برنامه هزار تکه از نقاشی متری با موضوع غدیر را رنگ‌آمیزی و سرود «هر کی میاد یا علی» را همخوانی می‌کنند. 

کنسرت رایگان در برج میلاد 
برج میلاد هم میزبان جشنواره متنوع تابستانی با برنامه‌های فرهنگی، تفریحی، بازی و ورزش‌های همگانی و سنتی، سرگرمی‌های خانوادگی و... است. علاوه ‌بر آن به‌گفته عباس حیدری، مدیرعامل برج میلاد جشن بستنی هم با حضور 10برند برگزیده و تولیدکننده محبوب بستنی ایران، برپا شده که مردم می‌توانند تا 31تیرماه هر روز از ساعت 18مهمان این جشن خوشمزه باشند. کنسرت «راه عشق» هم که نمایشی تلفیقی از نور، نوا و تصویر است با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و سازمان فرهنگی اوج از 24تا 28تیرماه هر شب ساعت 20و 30دقیقه در برج میلاد اجرا می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت رایگان این کنسرت می‌توانند به سایت www.miladticket.ir مراجعه کنند.

جشنی برای 114زوج دارای معلولیت
توجه به افراد دارای معلولیت، رویکرد اداره سلامت شهرداری تهران است؛ ازاین‌رو همزمان با آغاز دهه ولایت و امامت مراسم ازدواج 114زوج دارای معلولیت در قالب ‌برنامه‌ «مهرانه» در برج میلاد برگزار شد. آنطور که حمید صاحب، مدیر اداره کل سلامت شهرداری تهران گفته «این مراسم با همکاری انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در راستای ترویج سنت حسنه ازدواج و فرهنگسازی ازدواج افراد دارای معلولیت برگزار شد.» برپایی اتاق گریم عروس و داماد، آتلیه‌های عکس، بازدید تمامی زوجین با 2نفر همراه از برج میلاد تهران از برنامه‌های جانبی این مراسم بود و همچنین مقرر شد تا از طرف شهرداری تهران به تمامی زوج‌های شرکت کننده یک سفر مشهد هدیه داده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید