• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 21 تیر 1401
کد مطلب : 165687
+
-

بازارها/ رسوب ۱۰۰هزار تن روغن خام در بنادر

روابط‌عمومی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران اعلام کرد: از زمان اجرای حذف ارز ۴۲۰۰تومانی تا‌کنون حدود ۱۰۰هزار تن انواع روغن نباتی توسط بخش خصوصی در بنادر رسوب کرده و منتظر ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار درخصوص کاهش عوارض گمرکی است. با توجه به تغییر نرخ ارز و واردات روغن خام با ارز نیمایی، هم‌اکنون ۵۰هزار میلیارد ریال نقدینگی بخش خصوصی در بنادر قفل شده و چشم انتظار ابلاغ مصوبه کاهش عوارض گمرکی توسط ستاد تنظیم بازار است.

   قیمت مرغ و تخم‌مرغ بالاتر از نرخ مصوب
درحالی‌که نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ گرم ۵۹هزار و ۸۰۰تومان تعیین شده مشاهدات میدانی حاکی از افزایش نرخ این کالا به حدود ۶۶هزار تومان در هر کیلوگرم در سطح مرغ‌فروشی‌هاست. این در حالی است که نرخ مصوب هر شانه تخم‌مرغ ۱.۹کیلوگرمی هم از سوی دولت ۷۶هزار تومان تعیین شده که براساس مشاهدات میدانی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما هم‌اکنون هر شانه تخم‌مرغ ۳۰عددی در برخی مغازه‌های سطح شهر تا شانه‌ای ۸۰هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

    رشد نرخ داروهای مرغ‌های تخم‌گذار
ناصر نبی‌پور، رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران گفت: نرخ داروهای مرغ‌های تخم‌گذار افزایش ۶۰۰ تا ۷۰۰درصدی را تجربه کردند. برای نمونه، قیمت واکسن ۱۳۰هزار تومانی به ۸۳۰هزار تومان رسیده است. نرخ منطقی تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی باید کیلویی ۴۸ تا ۵۰هزار تومان شود. همچنین یک شانه تخم‌مرغ ۲کیلویی درب مرغداری‌ها با احتساب سود ۵ تا ۶درصد باید ۹۸ تا ۱۰۰هزار تومان شود که تولیدکنندگان انگیزه تولید را از دست ندهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید