• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 20 تیر 1401
کد مطلب : 165647
+
-

کوتاه از حادثه/شهادت 2مأمور پلیس در درگیری با گروگانگیر مسلح

مرد گروگانگیر که مأموران پلیس را سد راه خود می‌دید، برای فرار به‌سوی‌شان تیراندازی کرد و 2نفر از آنها را به شهادت رساند.
به گزارش همشهری، این حادثه در منطقه باباحیدر واقع در استان چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاد. آن روز ماموران پلیس شهر فارسان باخبر شدند که یک گروگانگیر مسلح که تحت تعقیب قرار دارد از یکی از استان‌های مجاور وارد این منطقه شده است. در این شرایط بود که مأموران به کمین او نشستند. آنها ساعتی بعد با مشاهده خودرویی با مشخصات خودروی فرد مورد نظر به او دستور ایست دادند اما مرد مسلح شروع به تیراندازی به‌سوی پلیس کرد. در جریان این حادثه 2 نفر از مأموران، شامل گروهبان یکم مرتضی کریم‌زاده و سرباز وظیفه، ابوالفضل هیبتی به شهادت رسیدند و ماموران گروگانگیر فراری را هدف گلوله قرار داده و به هلاکت رساندند.  همچنین یکی از مأموران شهرستان فارسان نیز در این عملیات مجروح شد.

پدر و پسر، قربانی اسیدپاش ناشناس 
مرد 42ساله وقتی به همراه پسر نوجوانش در یکی از خیابان‌های شیراز از ماشین پیاده شدند هدف حمله اسیدی موتورسواری ناشناس قرار گرفتند و دچار سوختگی شدند.
به گزارش همشهری، این حادثه حدود ساعت 10شنبه‌شب گذشته در خیابان آصف شیراز رخ داد. آن شب مرد 42ساله که به همراه پسر 14ساله‌اش برای انجام کاری از خانه خارج شده بودند، در خیابان آصف در حال پیاده شدن از خودروی ریوی خود بودند که ناگهان هدف حمله مردی ناشناس قرار گرفتند. این مرد که سوار بر یک موتورسیکلت بود و ظرفی حاوی اسید در دست داشت، پس از نزدیک شدن به پدر و پسر، اقدام به اسیدپاشی به روی آنها کرد و به سرعت متواری شد. به‌دنبال این حادثه، شاهدان که با شنیدن فریادهای پدر و پسر متوجه ماجرا شده بودند به کمک آنها شتافتند و پلیس و اورژانس را خبر کردند. مصدومان که از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شده بودند به بیمارستان امیرالمومنین شیراز منتقل شدند و تلاش پزشکان برای درمان آنها شروع شد. به‌گفته سرهنگ حمید افرامن، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان فارس، با حضور مأموران پلیس در محل حادثه تحقیقات برای شناسایی فرد اسیدپاش آغاز شد و این در حالی است که طبق پیگیری‌های انجام شده از بیمارستان وضعیت مصدومان حادثه مطلوب گزارش شده است. به‌گفته وی، هنوز علت و انگیزه این حادثه مشخص نیست و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان برای شناسایی و دستگیری فرد اسیدپاش وارد عمل شده‌اند.

سرقت خونین از قهرمان سابق کشتی
پلیس در تعقیب سارقان مسلحی است که با تیراندازی به‌سوی یکی از قهرمانان سابق کشتی خودروی او را در بزرگراه سرقت کرده‌اند. به گزارش همشهری، این قهرمان سابق کشتی، چند روز قبل سوار بر   یک دستگاه تویوتا لندکروز در حال عبور از مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی(ع) بود. او وقتی به تقاطع بزرگراه شهید همت رسید ناگهان یک خودرو از پشت با خودروی او تصادف کرد. این ورزشکار  پیاده شد تا وضعیت خودرواش را کنترل کند. سرنشینان خودرویی که با او تصادف کرده بودند هم پیاده شدند اما آنها مسلح بودند و شروع به تهدید این ورزشکار کردند. آنها می‌خواستند خودروی او را سرقت کنند اما کشتی‌گیر سابق حاضر نبود به این راحتی خودرواش را به آنها بدهد از این رو بین آنها درگیری ایجاد شد. با بالاگرفتن کشمکش مردان مسلح به‌سوی مرد ورزشکار تیراندازی کردند. 2 گلوله‌ای که آنها شلیک کردند به پای ورزشکار اصابت کرد و در حالی که او مجروح و دچار خونریزی شده بود مردان مسلح توانستند لندکروز را سرقت  و سوار بر آن از آنجا فرار کنند. به‌دنبال این سرقت خونین، کشتی‌گیر سابق به مرکز درمانی منتقل شد. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان مسلح ادامه دارد.
 
مهار آتش‌سوزی در بیمارستان رسول‌اکرم(ص) 
آتش‌سوزی در بیمارستان رسول‌اکرم(ص) با حضور به‌موقع آتش‌نشانان مهار شد.
به گزارش همشهری، عصر روز گذشته (یکشنبه) به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی تهران خبر رسید که بخشی از بیمارستان رسول‌اکرم(ص) در غرب تهران دچار آتش‌سوزی شده است. دقایقی از این حادثه می‌گذشت که آتش‌نشانان خود را به محل رساندند و عملیات اطفای حریق آغاز شد. سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در توضیح این حادثه گفت: بلافاصله پس از اعلام خبر آتش‌سوزی، آتش‌نشانان 4 ایستگاه راهی محل حادثه شدند و در مدت‌زمان کوتاهی توانستند شعله‌های آتش را خاموش کنند. همچنین افرادی در آنجا گرفتار شده بودند که از محل خارج شدند.
در همین حال مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور جزئیات بیشتری از حادثه را بازگو کرد و گفت: در نخستین لحظات پس از حادثه 10آمبولانس راهی بیمارستان رسول اکرم شدند. آتش‌سوزی در طبقه اول که مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی و سر و گردن این بیمارستان در آن قرار داشت، رخ داده بود و دود در برخی طبقات منتشر شده  که خوشبختانه بیماران از محل خارج شدند و این حادثه هیچ مورد مصدومی نداشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید