• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 20 تیر 1401
کد مطلب : 165641
+
-

حکم اعدام برای متجاوز سریالی دختران دانشجو

پیگیری
حکم اعدام برای متجاوز سریالی دختران دانشجو

«کیوان. الف» مرد جوانی که به اتهام تجاوز سریالی به دختران، مخصوصا دختران دانشجو با اتهام افساد فی‌الارض روبه‌رو بود، در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد. این حکم در حالی صادر شد که از میان ده‌ها قربانی متهم، تنها  9 نفر از آنها حاضر به شکایت در دادگاه شده بودند.
به گزارش همشهری، کیوان‌.الف از اوایل شهریور سال99 تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. زمانی که در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر و اینستاگرام هشتگی با عنوان تجاوز، جنجالی شد و به‌دنبال آن برخی از دخترانی که به‌گفته خودشان قربانی تجاوز مردی به نام کیوان شده و جرأت نکرده بودند شکایت کنند، در فضای مجازی به بازگویی روایت‌های تلخی از لحظات شومی که بر آنها گذشته بود، پرداختند. آنطور که قربانیان مطرح کرده بودند، متهم دانشجوی رشته باستان‌شناسی بود که پس از آشنایی با دختران دانشجو در دانشگاه یا فضای مجازی، آنها را به خانه خود دعوت، برایشان مشروبات الکلی سرو می‌کرد و آنها پس از نوشیدن از هوش می‌رفتند و وقتی هم به هوش می‌آمدند متوجه می‌شدند که به آنها تجاوز شده است. همین روایت‌های افشاگرانه که احساسات عمومی جامعه مخصوصا زنان و دختران را جریحه‌دار کرده بود، باعث شد که مأموران پلیس امنیت عمومی با دستور قضایی وارد عمل شده و متهم را دستگیر کنند. با دستگیری متهم و فراخوان پلیس برای مراجعه شاکیان به دادسرا، ده‌ها دختر جوان با مراجعه یا تماس تلفنی با پلیس و دادسرا مدعی شدند که قربانی این فرد شده‌اند. حال آنکه تحقیقات پلیس نیز نشان می‌داد که کیوان طی 10سال فعالیت مجرمانه، دختران زیادی را قربانی نقشه شوم خود کرده بود که در این زمینه فیلم‌هایی نیز از مخفیگاه او کشف شد. شاید کشف همین فیلم‌ها بود که در نهایت باعث شد متهم ارتباط جنسی با حدود 50نفر از طعمه‌هایش را قبول کند اما به‌رغم اعترافات او و در ادامه رسیدگی به پرونده تنها 20نفر با مراجعه به دادسرای امنیت اخلاقی تهران از او شکایت کردند. پرونده متهم از سوی بازپرس رضاپور گتابی، بازپرس دادسرای امنیت اخلاقی تحت رسیدگی قرار گرفت و در نهایت وی مطابق ماده286 قانون مجازات اسلامی که در بخشی از آن آمده: اگر فردی «سبب اشاعه‌ فساد یا فحشا در حد وسیع گردد، مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌گردد»، اتهام افساد فی‌الارض از طریق اشاعه فساد و فحشا در حد وسیع با توجه به اقداماتی که متهم انجام داده از طریق دعوت دختران به منزل خود، خوراندن نوشیدنی‌های مسموم به آنها، بی‌هوش و کم‌هوش کردن و تجاوز به آنها، به وی تفهیم شد. با این اتهام، پرونده به شعبه28 دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد تا متهم در آنجا محاکمه شود. جلسه محاکمه این مرد طی چند جلسه در دادگاه انقلاب برگزار شد تا اینکه شنبه گذشته وکیل مدافع تعدادی از شاکیان از صدور حکم اعدام برای متهم خبر داد. شیما قوشه گفت: در جریان رسیدگی به پرونده، در نهایت ۹نفر به‌صورت رسمی از متهم شکایت کرده بودند و شاکی قانونی پرونده محسوب می‌شوند و این در حالی است که افراد و قربانیان دیگری هم بودند که با پلیس تماس گرفته و موضوع را اطلاع داده یا تجاوز از سوی کیوان . الف را به نماینده دانشگاه تهران اعلام کرده بودند. قوشه با بیان اینکه متهم  در جلسه پایانی دادگاه که برای استماع آخرین دفاعیات متهم برگزار شده بود، دفاع خاصی ارائه نداد، گفت: البته وی مدعی بود که بدون رضایت با کسی رابطه نداشته است! وی همچنین با بیان اینکه رأی شعبه۲۸ دادگاه انقلاب توسط قاضی عموزاد، رئیس دادگاه و قاضی افشاری، مستشار دادگاه صادر شده است، یادآور شد: به‌عنوان وکیل شاکیان نسبت به این رأی شکایت خواهم کرد؛ زیرا مجرم ملزم به جبران خسارت بود که این موضوع در رأی دادگاه مسکوت مانده است.
این وکیل دادگستری با اعلام اینکه جرم رخ داده از سوی کیوان‌.الف«جرم حدی» است، متذکر شد: رضایت دادن شکات در این پرونده، تأثیری در اجرای حکم اعدام کیوان. الف ندارد، زیرا وی به‌عنوان اتهامی که دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم شکایت کرده، محکوم به اعدام شده و رضایت شاکی خصوصی برای منتفی شدن حکم اعدام موضوعیت ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید