• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
دو شنبه 20 تیر 1401
کد مطلب : 165595
+
-

فراخوانی برای چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

فراخوان چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به دبیری مجتبی امینی منتشر شد و طبق زمانبندی انجام شده ثبت‌نام بخش بین‌الملل از ۱۵شهریورماه و بخش ملی از اول آبان ماه آغاز می‌شود و تا پایان همان ماه ادامه خواهد داشت.
به‌گزارش همشهری، فراخوان چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در 2بخش ملی و بین‌المللی منتشر شد، این جشنواره، همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با هدف معرفی و تقدیر از آثار برگزیده سینمای ایران و جهان در 2 بخش ملی و بین‌الملل، ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. جشنواره فیلم فجر با تکیه بر این کلان ارزش‌ها و با هدف حمایت از سینمای اخلاقمدار، امیدآفرین و آگاهی‌بخش، به‌منظور معرفی آثار برگزیده یک سال سینمای ایران و تقدیر از تلاش هنرمندانه سینماگران خلاق و فراهم آوردن زمینه رشد و اعتلای آثار سینمایی بر پایه هویت ملی و دینی، به شرح زیر برگزار می‌شود. برخی از تبصره‌های بخش ملی هم در این فراخوان آورده شده؛ فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش سینمایی از سازمان امور سینمایی و سمعی بصری باشند و تا قبل از بهمن۱۴۰۱ اکران عمومی نشده و در سامانه‌های نمایش درخواستی به‌صورت آنلاین و رسانه ملی به نمایش درنیامده باشند، مجاز به حضور در این بخش خواهند بود. فیلم‌های بلند داستانی به جز جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نباید در هیچ‌یک از رویدادها و جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش درآمده باشند.
کلیه فیلم‌های بخش ملی که در ادوار گذشته مورد بازبینی هیأت انتخاب قرار گرفته اند، مجاز به حضور نخواهند بود. هیأت داوران تمام آثار واجد شرایط حضور در جشنواره اعم از فیلم‌های حرفه‌ای و فیلم اول کارگردانان را در همه بخش‌ها مورد داوری قرار می‌دهد.
همچنین عنوان شده که فقط تهیه‌کنندگان حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به سامانه جشنواره، مراحل ثبت‌نام فیلم خود را تکمیل و اطلاعات و مستندات فیلم (تصویر پروانه ساخت یا نمایش) را ثبت و بارگذاری کنند. مسئولیت صحت و دقت اطلاعات مندرج و تبعات آن، تماماً به‌عهده تهیه‌کننده فیلم خواهد بود. دبیرخانه جشنواره از پذیرش فیلم‌های فاقد پروانه ساخت یا نمایش معذور است. بخش بین‌الملل با هدف شناسایی آثار ارزشمند سینمای ایران و جهان و تقویت و تشویق به تولید آثار همسو و هم‌تراز با سینمای ایران در تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ (اول فوریه تا ۱۱ فوریه ۲۰۲۳) در 2 بخش رقابتی سینمای سعادت، جلوه‌گاه شرق و بخش غیررقابتی جام جهان‌نما (جشنواره جشنواره‌ها) برگزار می‌شود. آغاز ثبت‌نام در سامانه جشنواره (fajriff.com) از سوی تهیه‌کننده یا پخش‌کننده قانونی فیلم و تحویل آثار از تاریخ 15/6/1401 تا 30/8/1401 برابر با (۶ سپتامبر تا ۲۱نوامبر۲۰۲۲) است. همچنین فیلم‌های ایرانی متقاضی در بخش ملی نیازی به ثبت‌نام مجدد در بخش‌های بین‌المللی نداشته و مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید