• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 20 تیر 1401
کد مطلب : 165570
+
-

مدیریت رهبری در خاموش‌کردن فتنه 18تیر78

انقلاب اسلامی ایران از ابتدا آماج هجمه‌ها و آشوب‌های بسیاری از جانب منافقین داخلی و دشمنان خارجی بوده است. اما به مدد یاری‌گری مردم و حضور رهبری هوشمند و الهی توانسته است تمامی فتنه‌ها را خاموش سازد. با مرور سالیان مختلف رهبری معظم انقلاب درخواهیم یافت که میزان هجمه‌ها و فتنه‌ها هم بیشتر و هم پیچیده‌تر بوده اما روحیه مدیریت قوی و درایت رهبر معظم انقلاب همواره توانسته است تمامی آن فتنه‌ها را زودتر از موعد گوشزد و البته دفع سازد. یکی از دوره‌های تاریخی که حضور و مدیریت رهبر انقلاب توانست مکر و حیله فتنه‌گران را خنثی سازد، در بحبوحه حوادث 18تیر1378 است. مدیریت رهبر معظم انقلاب در حالی بود که اتفاقات تلخ در کشور در دنباله آشوب‌های سازمانی فتنه‌گران بیشتر می‌شد و به سرعت در حال رخ دادن بود؛ این مسئله در حالی بود که بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردمی در 21تیرماه، مانند آبی بر آتش فتنه آشوبگران داخلی و خارجی ریخته شد. رهبر معظم انقلاب در این دیدار مردمی، با ابراز تأسف و تأثر شدید از برخی حوادث رخ داده در کوی دانشگاه، فرمودند: «این حادثه تلخ، قلب مرا جریحه‌دار کرد؛ حادثه غیرقابل‌قبولی در جمهوری اسلامی بود. حمله به منزل و مأوا و مسکنِ جمعی - به‌خصوص در شب یا در هنگام نماز جماعت - به هیچ‌وجه در نظام اسلامی قابل‌قبول نیست. جوانان این کشور - چه دانشجویان و چه غیردانشجویان - فرزندان من هستند و هرگونه چیزی که برای این مجموعه‌ها مایه اضطراب و ناراحتی و اشتباه در فهم باشد، برای من بسیار سخت و سنگین است. هرکسی بوده، فرق نمی‌کند؛ چه در لباس نیروی انتظامی، چه در غیرآن. مسلما با کسانی که در نظام جمهوری اسلامی تخلف می‌کنند، باید برخورد شود، اما با کسی که تخلفی نکرده است، کسی که در خانه خود در حال استراحت است، آن هم در محیط جوان دانشجویی، کار بسیار خطا و ناروایی است اگر برخورد شود.» 
ایشان در ادامه با دعوت جوانان به «هوشیاری در برابر دشمن و توجه به دست‌های پنهان آنان برای سوءاستفاده از دانشجویان» و اعلام برنامه دشمن مبنی بر «هدف گرفتن امنیت ملی برای ایجاد هرج و مرج و ناامنی در کشور»، اعلام کردند: «دشمنان بدانند که خواب برگشتن آمریکا به این مملکت، یک خواب پریشان و غیرقابل تعبیر است. این عناصر داخلی حقیر، این عناصر سیاسی مطرود و منفور، که ملت اینها را مثل دندان فاسدی بیرون آورد و به یک طرف پرتاب کرد، هجده، نوزده سال است که کمین گرفته‌اند تا از ملت و از امام و از نام امام و از راه امام انتقام بکشند. اینها هم بدانند که اشتباه کردند؛ در همین قضیه هم اشتباه کردند.»
همچنین آشوب فتنه‌گران در ماجرای1388 نیز با درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب دفع شد. با مرور رویدادهای سیاسی داخلی و خارجی در دهه80و90 به‌خوبی می‌توان مدیریت رهبر انقلاب را در خنثی‌سازی‌ فتنه‌ها رؤیت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید