• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 15 تیر 1401
کد مطلب : 165412
+
-

رهایی از نیکوتین با کمک یک انجمن

نیکوتینی‌های گمنام، تشکیلاتی غیرانتفاعی، بین‌المللی و برخاسته از بطن اجتماع است که با هدف بهبودی معتادان به نیکوتین در بیش از 80کشور فعالیت می‌کند. این انجمن به‌صورت رایگان بوده و اعضای آن می‌توانند چگونگی زندگی بدون مصرف نیکوتین را از یکدیگر آموخته و عوارض و نابسامانی‌هایی که در اثر اعتیاد به نیکوتین در زندگی‌شان به‌وجود آمده، بهبود دهند.
 نخستین جلسه نیکوتینی‌های گمنام ایران در آذرماه1379 با حضور 4نفر در تهران تشکیل شد. پس از آن جلسات این انجمن به شهرهای قم، اراک، شیراز و بسیاری از شهرها و استان‌های دیگر گسترش یافت. هم‌اکنون نیز پس از گذشت سال‌ها، همه روزه در تهران و سایر شهرها 300جلسه در هفته برگزار می‌شود.
براساس سنت این انجمن، تنها لازمه عضویت در نیکوتینی‌های گمنام تمایل به قطع مصرف نیکوتین است. هرکس که مایل به رهایی از نیکوتین باشد می‌تواند به این جمع بپیوندد، چون توجه این انجمن بر تمایل مشترک برای رهایی از اعتیاد نیکوتین متمرکز شده است.
گمنامی یکی از عوامل اصلی و اولیه بهبودی اعضای انجمن نیکوتینی‌های گمنام است. زیرا اصل اساسی گمنامی، باعث می‌شود تا معتادان به نیکوتین بی‌ترس از ممانعت‌های اجتماعی و قانونی، در جلسات شرکت کنند. این برای معتادان به نیکوتینی که قصد دارند برای اولین‌بار در جلسات شرکت کنند، مسئله مهمی است. همچنین، گمنامی، فضای یکسانی را در جلسات به‌وجود می‌آورد.
گمنامی باعث می‌شود افراد هیچ‌گونه تمایزی از نظر تحصیلات، دارایی و شرایط اجتماعی نسبت به سایر اعضا نداشته باشند و هیچ عضوی در هر شرایطی بیشتر یا کمتر از عضو دیگر نباشد.
 شماره تلفن‌ها و آدرس جلسات بسیاری در سایت رسمی انجمن www.nicairan.org درج شده. این جلسات رایگان است و شماره تلفن کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی انجمن به‌منظور کمک به معتادان در پیدا کردن نزدیک‌ترین جلسات طراحی شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید