• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 15 تیر 1401
کد مطلب : 165390
+
-

نمایشگاه عکس «غمی دگر» در حوزه هنری

نمایشگاه عکس «غمی دگر» به مناسبت چهلمین روز حادثه متروپل، به همت خانه عکاسان ایران، در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران حوزه هنری برگزار شده و تا 29تیر ادامه دارد.
سید احسان باقری، مدیر خانه عکاسان ایران، در مورد برپایی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس «غمی دگر» به مناسبت چهلمین روز حادثه متروپل با آثاری از ۱۲عکاس خوزستانی که نخستین ساعات حادثه در موقعیت آن حضور داشتند و تا روزهای بعد هم عکاسی را ادامه دادند، برپا شده است. وی افزود: ۳۶اثر از این ۱۲عکاس در نمایشگاه «غمی دگر» در قطع‌های ۱۰۰سانتی‌متر در ۷۰سانتی‌متر و ۱۵۰ در ۱۰۰‌سانتی‌متر در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شده است. یک عکس هم در اندازه ۱۵۰ در ۲۵۰سانتی‌متر در ورودی نمایشگاه نصب شده است. گردآورنده این آثار مرتضی جابریان، از عکاسان خوب خوزستانی است و در این نمایشگاه عکس‌هایی از امین نظری، علی محمدی، محمد‌امین انصاری، فاطمه رحیماویان، حسین عبدالله اصل، میلاد حمادی، مونا صیافی‌زاده، مرتضی جابریان، رضا سلیمانی، سیدخلیل موسوی، شایان حاجی‌نجف و هادی آبیار به نمایش درآمده است.
مدیر خانه عکاسان ایران در مورد عکس‌های این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس «غمی دگر» شامل آثاری است که ساختمان متروپل و فجایع پیرامونش، تدفین کشته‌شدگان آن، حضور رئیس‌جمهوری در منازل داغدیدگان و حضور نیروهای جهادی و مردمی از زوایای گوناگون را به تصویر می‌کشد. تلاش داریم تا در کنار این نمایشگاه «نشست عکاسی بحران» را نیز برگزار کنیم.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۹تیرماه ۱۴۰۱ به جز روزهای پنجشنبه‌ و جمعه‌ از ساعت ۹ الی ۱۸ به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید