• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 14 تیر 1401
کد مطلب : 165317
+
-

پرداخت حقوق با فروش املاک صحت ندارد

برای پرداخت حقوق پرسنل شهرداری یک ریال، نه اموال فروخته شده و نه از کسی قرض گرفته شده است

در شرایطی حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورای شهر تهران درباره فروش املاک شهرداری برای پرداخت حقوق صحبت‌هایی در صحن شورا انجام داد که به‌نظر می‌رسد چنین موضوعی صحت ندارد. به گزارش همشهری، در آخرین جلسه شورا، شهردار تهران حضور داشت و کاشانی در حالی این سخنان را گفت که علیرضا زاکانی به نوعی این صحبت‌ها را تکذیب کرد.
حبیب کاشانی گفته بود: «طبق گزارش فروردین و اردیبهشت درخصوص درآمد و هزینه شهرداری، 2370میلیارد درآمد داشته‌اید که شامل ماه رمضان و تعطیلات نوروز بوده است، اما در همین فروردین و اردیبهشت 6هزار میلیارد کسری داریم و برای پرداخت حقوق، ساختمان و زمین شرکت واحد را به مبلغ 1600میلیارد تومان فروخته‌ایم؛ پیش‌بینی می‌کنم در ماه‌های آینده، حتما شهر آفتاب و ساختمان شهروند و ساختمان همشهری و حتی ساختمان اطلاعات را خواهیم فروخت.» این باعث شد که زاکانی در پاسخ بگوید: «ما برای پرداخت حقوق، حتی ریالی چیزی را نفروخته‌ایم و نیاز نداشته‌ایم که برای پرداخت حقوق، اجناس را بفروشیم. شهرداری در 2سال قبل در تکانه مالی شدیدی قرار داشته است. قرار نیست خود و شورا را با دوره قبلی مقایسه کنم. سال گذشته برای 3ماه پرداخت حقوق، پول قرض گرفته‌اند، اما ما ۱۰ماه حقوق را بدون ریالی قرض، پرداخت کرده‌ایم.» شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری ۸۷هزار میلیارد تومان بدهی داشت، افزود: «3هزار میلیارد تومان از سوی بانک صنعت و معدن مطرح شد و ما از ظرفیت قانونی رفع موانع تولید استفاده کردیم و این میزان بدهی را کاهش دادیم. با بانک شهر تفاهم کرده‌ایم که ساختمان اطلاعات را در اختیار آنها قرار داده و یک‌سوم بدهی را کاهش دهیم. این اقدامات را انجام می‌دهیم که سالانه ۱۵هزار میلیارد تومان بدهی به‌عنوان سود بانکی نپردازیم.»
روز گذشته نایب‌رئیس شورای شهر تهران نیز نسبت به صحبت‌های مطرح‌شده درباره فروش املاک واکنش نشان داد. پرویز سروری به همشهری گفت: «من می‌خواهم به آنهایی که امروز چشمان‌شان را به کارآمدی شهرداری تهران بستند، بگویم خوب است منصفانه در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. اگر مدل اداره شهرداری تهران را مدنظر قرار دهیم، روزی که ما وارد شهرداری شدیم، همه گزاره‌ها نشان می‌داد که برخی از بخش‌های شهرداری تهران کاملا ورشکسته است؛ طوری که با قرض گرفتن و این مسائل اداره می‌شد و گردِ ناامیدی روی این بخش‌ها نشسته بود. اما اعتماد به جوان‌ها و ایجاد امکان برای تولید خلاقیت نوآورانه و هوشمندانه سبب شد که در این چند ماه تقریبا مشکلات در این بخش‌ها به‌اصطلاح به نقطه سر به سر برسد و از آن حالت ورشکستگی خارج شود. آنهایی که خود را به خواب نزده‌اند و اطلاعات غلط به‌ دستشان رسیده، امروز باید بیایند و واقعیت‌ها را ببینند.»
 معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه ‌انسانی و امور شورای شهرداری تهران نیز در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری به خبرنگار همشهری گفت: «ما برای پرداخت حقوق حتی یک ریال، نه اموال فروختیم و نه از کسی قرض گرفتیم. درواقع نمی‌دانم این صحبتی که آقای کاشانی انجام داد، چه هست. پروژه‌ای که شهرداری تهران برای پرداخت حقوق فروخته باشد، نداشتیم و قرار شد معاون اداری و اقتصادی شهرداری با آقای کاشانی صحبت کنند و ببینیم که موضوع چه بوده تا پیگیری کنیم.» لطف‌الله فروزنده در ادامه یادآور شد که «تهاتر» در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، اما فروش املاک نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید