• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 14 تیر 1401
کد مطلب : 165251
+
-

تازه‌واردهای آشنا

گزارشی درباره تیم‌های تازه صعود کرده لیگ برتر

از امروز درنظر داریم تیم‌های سقوط کرده و صعود کرده لیگ‌های بزرگ اروپایی را بررسی کنیم و با تازه‌واردها آشنا شویم. این قسمت؛ لیگ برتر.

فولام
شهید خان، میلیاردر پاکستانی با یک‌سرمربی پرتغالی به‌نام مارکو سیلوا توانست فولام را به لیگ برتر برگرداند. یک‌فصل در میان یا جای فولام در لیگ برتر است یا نوریچ و فصل بعد جای 2‌تیم عوض می‌شود و تیمی که به دسته پایین‌تر رفته، با قهرمانی به لیگ برتر برمی‌گردد و دیگری سقوط می‌کند. فولام قدمتی 143ساله دارد و آندو تیموریان و اشکان دژاگه هم در دوره‌ای عضو این تیم بوده‌اند. فولام نیامده، یک بازیکن پرتغالی 19ساله‌اش را از دست داده و فابیو کاروالیو را با 6میلیون یورو به لیورپول فروخته و زامبو هم با 15میلیون به ناپولی رفته است. میتروویچ از این تیم با زدن 43گل و 7پاس‌گل در 44بازی بهترین گلزن این فصل چمپیونشیپ لقب گرفت. رقیب سنتی این باشگاه تیم چلسی است و در استمفوردبریج در همسایگی گراون کاتج در لندن واقع شده است. فولام یک‌قهرمانی جام حذفی انگلیس و یک‌جام اینترتوتو اروپا را در تالار افتخاراتش دارد. فولام باعث شد در فصل آینده تعداد تیم‌های لندنی حاضر در لیگ برتر به 7تیم افزایش یابد. میتروویچ صرب و هری ویلسون ولزی با 20و 17میلیون یورو گران‌ترین خریدهای این تیم هستند.

بورنموث

با صعود بورنموث یک میلیاردر دیگر روس هم به لیگ برتر اضافه شد. آبراموویچ مجبور شد چلسی را به تاد بولی آمریکایی واگذار کند. عثمانوف پشت پرده باشگاه اورتون است اما ماکسیم دمین نه پس پرده است، نه ممنوع‌الفعالیت. با صعود این تیم یک‌مربی خوش‌تیپ به لیگ برتر اضافه می‌شود؛ اسکات پارکر 41ساله و سرمربی سابق فولام که بورنموث دومین تیم تحت هدایت او است. بین این تیم، ساوتهمپتون و همچنین ردینگ و پورتسموث رقابت وجود دارد و هواداران آنها مقابل هم صف می‌کشند. در آخرین دوره حضور پورتسموث در لیگ برتر، رمزدیل و آکه هم در این تیم حضور داشتند که حالا یکی دروازه‌بان اصلی آرسنال است و دیگری مدافع منچستر‌سیتی که مورد توجه چلسی و توماس توخل قرار دارد. فیلیپ بیلینگ، دیوید بروکس و سولانکه با 16میلیون یورو گران‌ترین خریدهای تیم فعلی هستند. گری کیهیل احتمالا از این تیم خواهد رفت.

ناتینگهام /فارست

همشهری‌های رابین هود جزو پرافتخارترین تیم‌های انگلیسی در رقابت‌های اروپایی هستند. آنها 2‌بار موفق به فتح لیگ قهرمانان اروپا (جام باشگاه‌های اروپا) شده‌اند. یک‌قهرمانی لیگ هم در فصل 1977-78دارند؛ 2 قهرمانی جام حذفی و 4جام اتحادیه و 2‌سوپرجام انگلیس و یکی در اروپا. این نخستین بار در قرن جدید است که ناتینگهام به لیگ برتر می‌آید. سومین باشگاه تازه‌وارد لیگ برتر هم مالک خارجی دارد. اوانجلوس ماریناکیس یونانی مالک این باشگاه و باشگاه المپیاکوس به‌طور همزمان است اما باشگاه یونانی‌اش را پسرش اداره می‌کند. دین هندرسون، دروازه‌بان منچستریونایتد نخستین خرید این تیم برای فصل آینده است. آوونینیجیایی با 20میلیون گران‌ترین خرید این باشگاه در ترکیب فعلی محسوب می‌شود. استیو کوپر، سرمربی ناتینگهام سابقه هدایت تیم‌های نوجوانان ملی انگلیس را دارد و در سوانزی هم مربیگری کرده اما افتخار دیگری ندارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید