• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 9 تیر 1401
کد مطلب : 164878
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1w54V
+
-

آتش‌سوزی مرگبار در مجتمع 120واحدی

آتش‌سوزی مرگبار در مجتمع 120واحدی

شعله‌ور شدن خودروی پژو در پارکینگ مجتمع مسکونی آتشی به‌پا کرد که دود ناشی از آن جان یک نفر را گرفت و 6نفر را راهی بیمارستان کرد. 
به گزارش همشهری، شامگاه سه‌شنبه، مردی جوان که در یک مشاور املاک کار می‌کرد به همراه همسرش برای بازدید از یک واحد مسکونی راهی مجتمعی مسکونی در خیابان مجیدیه شمالی شدند. مجتمعی 120واحده که هر بلوک آن در 6طبقه بنا شده بود. آنها سوار بر خودروی پرشیای خود وارد پارکینگ مجتمع شدند. مرد جوان از همسرش خواست داخل ماشین منتظر بنشیند تا او از واحد بازدید کند و برگردد. زن نیز درحالی‌که ماشین و کولرش روشن بود، داخل پارکینگ منتظر نشست تا اینکه متوجه دودی شد که از داخل دریچه هوا وارد خودرو می‌شد. زن جوان وحشتزده با شوهرش تماس گرفت و او را در جریان این اتفاق قرار داد. همسرش از او خواست تا ماشین را خاموش کند و پیاده شود. زن جوان هم ماشین را خاموش کرده و پیاده شد و از خودرو فاصله گرفت. در همین هنگام ماشین ناگهان آتش گرفت و همین موجب شد تا خودروی تیبایی که کنار آن بود هم آتش بگیرد. شعله‌های آتش پارکینگ مجتمع را فرا گرفته بود و این در حالی بود که دود غلیظ ناشی از آن به سرعت در حال سرایت به طبقات بود.

گزارش مرگ 
حدود ساعت 11شب بود که تلفن قاضی محمد جواد شفیعی، بازپرس جنایی تهران به صدا در آمد تا گزارش یک حادثه مرگبار به او اعلام شود. به‌گفته مأمور پلیس، حریق گسترده مجتمع مسکونی در خیابان مجیدیه شمالی باعث مرگ مردی میانسالی شده بود. به‌دنبال این تماس، با دستور بازپرس جنایی تهران، جسد متوفی به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات برای مشخص شدن علت آتش‌سوزی آغاز شد. در همین حال سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران نیز درباره جزئیات این حریق مرگبار گفت: ساعت 11:20 سه‌شنبه بود که این حادثه به آتش‌نشانی گزارش شد. بلافاصله 4 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی، خودروی حامل تجهیزات تنفسی، گروه نجات و خودروهای پشتیبانی به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: محل آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی 6طبقه با 6 بلوک و ١٢٠ واحد بود. داخل پارکینگ آن چندین دستگاه خودرو پارک شده بود که 2 خودرو دچار آتش‌سوزی شده و با توجه به اینکه از سقف کاذب در پارکینگ استفاده شده بود، آنها نیز شعله‌ور شده و دود زیادی پارکینگ و بقیه طبقات را فراگرفته بود.سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: بیش از ١٠٠ نفر در طبقات گرفتار شده بودند و آتش‌نشانان همزمان با جدال با شعله‌های آتش، با نردبان هیدرولیکی و تجهیزات دیگر، عملیات نجات افرادی که در خطر بودند را شروع کردند. به‌گفته ملکی، آتش‌نشانان در این عملیات ده‌ها نفر را از داخل ساختمان نجات دادند که در میان آنها از کودک 6 ماهه تا فردی ٨٠ ساله نیز وجود داشتند. در این میان 3نفر با وضعیت وخیم از ساختمان خارج شدند که متأسفانه یک نفر از آنها که مردی میانسال بود جانش را از دست داد. یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران نیز درباره این حادثه گفت: در این حادثه 6نفر مصدوم شدند که 4 نفر از آنها به بیمارستان شهید مطهری، ‌یک مصدوم به بیمارستان نداجا ارتش و یک مصدوم به بیمارستان امام حسین(ع) انتقال یافتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید