• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 9 تیر 1401
کد مطلب : 164826
+
-

تأکید استاندار البرز بر ساماندهی بافت‌ فرسوده

استاندار البرز گفت: شهرداری‌ها و مدیران مربوطه باید طرح کامل و جامعی برای ساماندهی بافت‌های فرسوده استان ارائه دهند.
به‌گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی با بیان اینکه باید توجه ویژه‌ای به نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده استان صورت گیرد، افزود: بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مستعد بروز حوادث مختلفی هستند و از این‌رو ضرورت دارد که برای ساماندهی آنها اقدامی جدی در دستور کار قرار گیرد. وی ادامه داد: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر باید مشوق‌هایی مانند پروانه ساخت رایگان و تسهیلات ویژه برای ساماندهی بافت‌های فرسوده برای مردم و انبوه‌سازان درنظر بگیرند.
عبداللهی گفت: شهرداری‌ها باید با کمک انبوه‌سازان و دفاتر تسهیل‌گری در بافت‌های ناکارآمد شهری نسبت به آگاه‌سازی مردم از مخاطرات این بافت‌ها اقدام کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها و مدیران مربوطه باید طرح کامل و جامعی برای ساماندهی بافت‌های فرسوده استان ارائه دهند، ادامه داد: ضروری است همه ساخت و سازها به‌صورت مرحله به مرحله با تأیید نظام مهندسی استان انجام شود. عبداللهی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید در ایجاد پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی در استان زمین مناسبی را اختصاص دهند، گفت: باید مکان مناسبی توسط شهرداری کرج برای ستاد فرماندهی مدیریت بحران استان اختصاص یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید