• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 8 تیر 1401
کد مطلب : 164783
+
-

خط قرمز من؛ پول!

چهره روز
خط قرمز من؛ پول!

یک خبر عجیب منتشر شد در مورد اینکه کارلوس کی‌روش علیه فدراسیون فوتبال مصر بیانیه‌ای شدیداللحن منتشر کرده است. داستان این است که او در زمان حضورش روی نیمکت تیم ملی این کشور، در نشست خبری پیش از دیدار با کامرون غیبت کرد. کنفدراسیون فوتبال آفریقا هم این مربی را 25هزار دلار جریمه کرده که فدراسیون آن را از دستمزد خود کی‌روش کم کرده است. حالا اما کارلوس در بیانیه تند و تیزش خطاب به ولید، مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال مصر نوشته: «ولید؛ چطور توانستی با کار غیراخلاقی این رقم جریمه را از دستمزد من کم کنی و با این کار به من توهین کنی؟ ننگ بر تو ‌ای ولید. من مستحق چنین رفتاری از سوی فدراسیون فوتبال مصر نیستم. به شما قول می‌دهم علیه این اقدام غیراخلاقی‌تان کارهای لازم را انجام دهم.» گفته می‌شود بعد از این اتفاق، آخرین شانس‌ها برای بازگشت کارلوس به تیم ملی مصر هم از بین رفت و او رسما جواب منفی داد. به‌طور کلی کی‌روش روی مسائل مالی و مخصوصا جایی که پای پاداش و دستمزد خودش در میان باشد حساسیت بسیار زیادی به خرج می‌دهد.
 به همین بهانه می‌توان چند روایت مشابه را در ایران بازخوانی کرد. ارزش این بازخوانی در آن است که این روزها از کی‌روش به‌عنوان گزینه جدی فدراسیون فوتبال برای بازگشت به ایران و هدایت تیم ملی کشورمان در جام‌جهانی یاد می‌شود. بنابراین اگر واقعا فدراسیون در چنین اندیشه‌ای به سر می‌برد، حتما باید در زمینه مسائل اداری، قراردادی و مالی 6دانگ حواسش را جمع کند. مبادا فردا تنشی تازه درست شود.

غائله پاداش نیجریه
ستاره سابق فوتبال ایران آن اوایل رابطه بسیار خوبی با کارلوس کی‌روش داشت و به‌خاطر او حتی با مانوئل ژوزه، سرمربی وقت پرسپولیس هم درگیر شد. کریمی بعدها دستیار کی‌روش در تیم ملی شد اما به شکلی عجیب در آستانه جام ملت‌های آسیا 2015از سمتش کنار کشید و با تیم به استرالیا نرفت. او بعدها در توضیح چرایی این اتفاق گفته بود: «حقیقتش را بخواهید من خجالت‌زده و شرمنده بودم که می‌دیدم کی‌روش به‌خاطر دریافت نکردن پاداش تساوی مقابل نیجریه خودش را در اتاق حبس کرده بود و فقط او را سر تمرین می‌دیدیم.»

موضوع پوشاک آل‌اشپورت
زمانی آل‌اشپورت به برند تامین‌کننده پوشاک تیم ملی ایران تبدیل شده بود. آن روزها بازیکنان مدام از لباس‌های این برند انتقاد می‌کردند و آن را عامل کاهش کیفیت بازی‌های خود می‌دانستند. ناگهان اما این انتقادها خاموش شد. شایعه کردند مربی پرتغالی در ازای دریافت وجهی از سوی این برند، دستور خاموش داده است. این اواخر آندرانیک تیموریان به‌عنوان یکی از بازیکنان شاخص آن دوران موضوع را تأیید کرد. او گفت: «در یک مقطع کی‌روش شدیدا مخالف این برند بود و از کیفیت آن ایراد می‌گرفت. منتهی بعد از جلسه‌ای که بین نماینده این برند و سرمربی وقت تیم ملی برگزار شد و کی‌روش حدود 100هزار دلار از نماینده آل‌ا‌شپورت دریافت کرد. بعد از آن دیگر خبری از اعتراض او به محصولات این برند نبود!»

پاداش مسابقه‌ای که برگزار نشد 
آخرین تورنمنتی که کی‌روش در آن هدایت تیم ملی کشورمان را برعهده داشت، جام ملت‌های آسیا 2019بود. در این مسابقات برای نخستین بار دیدار رده‌بندی یا سوم چهارمی از فهرست بازی‌ها حذف شده بود، اما کی‌روش با استفاده از بی‌اطلاعی مدیران فدراسیون، در قراردادش بندی داشت که درصورت سوم شدن تیم ملی، پاداش برنز بگیرد. تیم ملی به نیمه‌نهایی رسید و آنجا به ژاپن باخت. خبری هم از بازی رده‌بندی نبود، اما کی‌روش پاداش برنز را دریافت کرد! او بابت این بند از قراردادش به فیفا شکایت کرد و توانست 200هزار دلار به اضافه سود و جریمه دیرکردش را وصول کند!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید