• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 7 تیر 1401
کد مطلب : 164665
+
-

دربند کردن تعرفه آزاد اینترنت

دغدغه
دربند کردن تعرفه آزاد اینترنت

برای اغلب ما پیش آمده که پدر و مادرمان ناگهان با قبض موبایل سنگین‌وزنی روبه‌رو شده‌اند که ارقام پرداختی‌اش انگار در عرض یک‌ماه زادوولد کرده‌اند و رقم آن هیچ نسبتی با ماه‌های قبل ندارد. اینجاست که از ما می‌پرسند چه شده و پس از جست‌وجویی چند دقیقه‌ای متوجه می‌شویم که بسته اینترنتشان تمام‌شده و آنها متوجه نشده‌اند. بعد با اینترنت تعرفه آزاد آنقدر فیلم چپ کردن کامیون در جاده زرند و سیل در سیستان و بلوچستان و هواخوری مردم در بیرجند را دیده‌اند که چند ده گیگابایتی به هزینه‌هایشان افزوده شده است. اینترنت تعرفه آزاد هم که برخلاف بسته‌های هدیه و خبرنگاری و غیره چنان سرعت‌اش تخته‌گاز است که کاربر سالمند و از همه جا بی‌خبر دنده خلاص وسیله نقلیه اینترنت‌‌خوار خود را رها می‌کند در سرازیری تا عقده کندی انواع بسته‌ها را جبران کند.
حالا جدای از طعنه و کنایه به اپراتور‌های محترم ببینیم چه کار می‌شود کرد تا پیر و جوان ناگهان با هزینه بالای اینترنت تعرفه آزاد مواجه نشویم. چاره کار ساده است. برای در بند کردن تعرفه آزاد در اپراتور همراه اول شماره‌گیر گوشی خود را باز کرده و کد #113* 100* را شماره‌گیری کنید. پس از این کار منتظر پیامک اطلاع‌رسانی و موفقیت‌آمیز بودن عملیات باشید. درصورتی‌که در جایی احتیاج به استفاده از اینترنت به‌صورت موقت و بدون بسته را داشتید می‌توانید این طرح را دوباره فعال کنید. برای این کار کد #114* 100* را شماره‌گیری کرده و منتظر پیامک اطلاع‌رسانی و موفقیت‌آمیز بودن عملیات باشید.
برای غیرفعال‌کردن اینترنت تعرفه آزاد در اپراتور ایرانسل باید طرح کنترل مصرف آزاد را فعال کنید. توصیه می‌شود از اپلیکیشن ایرانسل من برای این کار استفاده کنید چراکه به‌نظر می‌رسد استفاده از کد دستوری برای این کار محدودیت ماهانه دارد یا ممکن است پیامک آن را دریافت نکنید. درحالی‌که غیرفعال‌کردن آن ازطریق اپلیکیشن تنها محدودیت روزانه دارد. برای این کار برنامه ایرانسل من را باز کرده و روی لوگوی ایرانسل در بالا ضربه بزنید. سپس روی پرونده و در ادامه روی طرح کنترل مصرف آزاد ضربه بزنید. در انتها فعال‌سازی‌ کنترل مصرف آزاد را انتخاب  و تأیید کنید. سپس منتظر پیامک نتیجه فعال‌سازی بمانید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید