• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 7 تیر 1401
کد مطلب : 164639
+
-

خبرهای‌کوتاه /درآمد برق خورشیدی برای مردم خراسان جنوبی‌

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی اظهار کرد: تولید برق خورشیدی از آغاز امسال ۴میلیارد تومان درآمد نصیب مردم خراسان جنوبی کرده است. به گزارش ایسنا، مهدی دادگر گفت: ۵۳۲نیروگاه برق خورشیدی خانگی با مجموع ظرفیت ۵.۵مگاوات در استان در حال بهره‌برداری هستند که از این تعداد ۱۳نیروگاه از آغاز امسال به شبکه سراسری متصل شده است.
به‌گفته وی، نیروگاه‌های خانگی یا کوچک مقیاس استان از آغاز امسال 1802مگاوات برق خورشیدی تولید کرده‌اند که ۴میلیارد تومان در ازای آن به مالکان این نیروگاه‌ها پرداخت شده است.
دادگر با بیان اینکه انرژی تولید شده از نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند در ایام تابستان که کمبود تولید در بخش نیروگاه برقابی محسوس است به تولید برق استان و کشور کمک کند، گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان، آمادگی انعقاد قرارداد ۲۰ساله خرید تضمینی برق برای مشترکانی که علاقه‌مند به نصب این نیروگاه‌ها هستند را دارد.

تکمیل قطعه۶ آزادراه  شیراز-اصفهان تا پایان سال
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت آزادراه شیراز - اصفهان گفت: امیدواریم قطعه ششم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد، اما قطعه هفتم و هشتم این آزادراه هنوز قرارداد ندارد. به گزارش تسنیم، جعفر قادری افزود: همچنین برای مسیر تنگ خیاره از دولت مشارکت گرفته‌ایم که تا 3ماه آینده به پایان می‌رسد.
وی بیان کرد: امضای قرارداد کمربندی شمال شرق شیراز، پیگیری و رفع مشکلات مسیر فیروزآباد به جم، رساندن مسیر آزادراه شیراز- بوشهر به مرحله تفاهمنامه و انتظار برای تأیید قرارداد توسط دولت، پیگیری و فعال کردن قطعات یک و دو خطوط ریلی شیراز به بوشهر و اقلید به یزد که تقریباً رو به اتمام است، از دیگر اقدامات انجام شده محسوب می‌شود.

سهم 47درصدی هرمزگان ؛از آب شیرین‌کن‌ها 
مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: ۴۱سایت نمک‌زدایی با ظرفیت ۲۲۸هزار و ۵۰۰مترمکعب در شبانه‌روز بخشی از نیاز آب آشامیدنی استان را تامین می‌کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحمید حمزه‌پور گفت: برای رفع کمبود‌ها ۱۱سایت دیگر نیز با ظرفیت ۳۴هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تولید آب هرمزگان اضافه خواهد شد.
به‌گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، سهم هرمزگان از آب تولیدی آب شیرین‌کن‌ها در کشور ۴۷درصد است که با راه‌اندازی سایت‌های جدید به ۶۱درصد می‌رسد.
به‌گفته حمزه‌پور، قیمت خرید تضمینی هر مترمکعب آب تولیدی آب شیرین‌کن‌ها ۱۸هزار تومان است، مشترکان مبلغ ناچیزی از این عدد را تا سقف الگوی مصرف می‌پردازند.
او با بیان اینکه سال گذشته 1400میلیارد تومان برای خرید آب تولیدی آب شیرین‌کن‌ها هزینه شد، ادامه داد: به‌دلیل قیمت بالای تولید، انتقال و توزیع آب آشامیدنی به‌ویژه آب تولیدی آب شیرین‌کن‌ها لزوم مصرف بهینه کاملا 
ضروری است.

۷۰۰کارخانه تعطیل و راکد در گیلان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از وجود ۷۰۰کارخانه تعطیل و راکد در گیلان خبر داد و گفت: می‌توان از ۷۰۰کارخانه راکد، ۳۰۰کارخانه را راه‌اندازی کرد. به گزارش ایسنا، سیاوش آقاجانی افزود: تلاش ما در استان حمایت از تولید ملی است. در این راستا در کنار استانداری و با حمایت صمت، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط می‌توان از ۷۰۰کارخانه راکد، ۳۰۰کارخانه را راه‌اندازی کرد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان همچنین عمده مشاغل خانگی را ثبت‌محور عنوان کرد و گفت: درباره ثبت مشاغل خانگی با توجه به رصدها، بررسی‌ها و همچنین نیاز نداشتن به صدور مجوز برای این مشاغل در 3ماهه اول سال ۱۴۰۰، ۶۰شغل خانگی و در 3ماه اول امسال ۴۲۸شغل خانگی ایجاد شد. آقاجانی ادامه داد: در 3ماهه اول ۱۴۰۰، ۱۲مجوز مشاغل خانگی و هچنین در 3ماهه اول امسال نیز ۶۸۶مجوز دریافت کردند.

سیل اصلاندوز  ،هزار میلیارد ریال خسارت داشت
مدیرکل مدیریت بحران اردبیل گفت: سیل در 2شهرستان انگوت و اصلاندوز یک هزار میلیارد ریال خسارت برجای گذاشته است. به گزارش فارس، مهدی خدمتی افزود: از صبح روز یکشنبه در اصلاندوز و انگوت جاری شدن سیل آغاز شد که طبق برآورد اولیه، یک هزار میلیارد ریال خسارت برجای گذاشته است. رقم دقیق خسارات ‌ به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد. مهدی خدمتی گفت: براساس برآورد‌های انجام شده، سیل در بران و انگوت به ۱۲روستا خساراتی وارده کرده است. مدیرکل مدیریت بحران اردبیل تاکید کرد: مناطق آسیب‌دیده عمدتا مزارع کشاورزی واقع در بستر رودخانه و عموما شالیزار‌هستند. در حوزه دامی خسارت و تلفاتی تا به این لحظه گزارش نشده است. خدمتی ادامه داد: خوشبختانه خسارات جانی در این حادثه نداشتیم و تیم‌های امداد و نجات هلال احمر در مناطق سیل‌زده مستقر هستند. اقلام گوناگون اعم از گرمایشی و خوراکی درصورت نیاز سیل‌زدگان، توزیع خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید