• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 7 تیر 1401
کد مطلب : 164573
+
-

چرخی در بازار فوتبالی

کدام بازیکنان به کدام باشگاه‌ها رفته‌اند یا می‌روند؟

چرخی در بازار فوتبالی

 ولخرجی لیگ برتری‌ها در پنجره نقل و انتقالاتی منطق ساده‌ای دارد؛ باشگاه‌های انگلیسی به‌خاطر دریافت مبلغ نجومی حق پخش تلویزیونی، بودجه بیشتری برای خرید بازیکن در اختیار دارند. حتی برای باشگاه‌هایی مثل فولام و نوریچ که یک خط در میان به لیگ برتر صعود می‌کنند و پس از یک فصل به چمپیونشیپ برمی‌گردند، باشگاه‌داری یک تجارت پرسود است. بنابراین نمی‌توان باشگاه‌هایی مثل منچسترسیتی، یونایتد، لیورپول، چلسی، تاتنهام، آرسنال و دیگران را تقبیح کرد که چرا برای خرید بازیکن ریخت‌وپاش می‌کنند.

چلسی
   پس از تغییرات وسیع در رده بالای مدیریتی باشگاه، پتر چک، مدیر چلسی نیز از این باشگاه جدا شد. پیش از این بروس باک و مارینا گرانوفسکایا از سمت‌های مدیریتی خود کنار رفته بودند. تاد بولی، مالک جدید چلسی از پیتر چک خواسته بود تا در چلسی بماند و در نقل‌و‌انتقالات به او کمک کند اما چک اعلام کرده که احساس می‌کند اکنون زمان مناسب برای رفتن است.
   چلسی می‌خواهد دلیخت را به خدمت بگیرد. 2‌باشگاه هنوز بر سر جنبه مالی با هم اختلاف دارند، اما یوونتوس موافقت کرده که تیمو ورنر را به‌عنوان بخشی از قرارداد جذب کند. یوونتوس پیشنهاد چلسی مبنی بر 40میلیون به‌علاوه تیمو ورنر را برای به‌خدمت گرفتن ماتیاس دلیخت رد کرد. آنها 70الی 80میلیون به‌علاوه ورنر خواستار هستند. باید دید باشگاه چلسی موافقت خواهد کرد یا به‌دنبال گزینه‌های دیگری خواهد رفت.
   چلسی 2‌مدافع میانی جدید به خدمت خواهد گرفت و در مورد لوی کولویل نیز تصمیم می‌گیرد. باشگاه‌های زیادی علاقه‌مند به جذب این بازیکن انگلیسی به‌صورت دائمی هستند. لسترسیتی، کریستال پالاس، برایتون و ناتینگهام فارست قبلا در مورد در دسترس بودن آن پرس و جو کرده‌اند.
   زیاش هم شاید برود. میلان در این تابستان به دنبال مارکو آسنسیو و حکیم زیاش است. گفته می‌شود ایجنت این وینگر مراکشی این بازیکن را به باشگاه میلان پیشنهاد داده که با قراردادی قرضی به تیم ایتالیایی بپیوندد.
   عثمان دمبله از پیشنهادی که از چلسی دریافت کرده غافلگیر شده است زیرا دستمزد پیشنهادی بسیار کمتر از آن چیزی است که او انتظار داشت.
   بعد از رد شدن پیشنهاد اولیه برای رحیم استرلینگ، چلسی پیشنهاد جدیدی را برای این بازیکن ارائه خواهد کرد. توخل استرلینگ را می‌خواهد.

یوونتوس
   یوونتوس با دی‌ماریا به توافق ابتدایی رسیده و آخرین جزئیات اکنون مورد بحث قرار گرفته. بعد از تکمیل قرارداد پوگبا، یووه روی دی‌ماریا تمرکز خواهد کرد. دی‌ماریا که منتظر بود بارسا برای جذبش حرکتی بکند گویا از آنها ناامید شده و رضایت داده با قراردادی آزاد و دستمزد سالی 7میلیون یورویی به یووه برود. هدف مدیر برنامه‌های او افزایش پیشنهاد بیانکونری با اضافه کردن یک تا ‌میلیون یورو پاداش است.
   آمدن دی‌ماریا درها را به روی زانیولو نمی‌بندد که با قدرت به یکی از اهداف یوونتوس تبدیل شده است، حتی اگر مبلغ درخواستی 50‌میلیونی اغراق‌آمیز تلقی شود.
   پائولو دیبالا همین حالا از جدایی از یوونتوس پشیمان شده و در آرژانتین گفته می‌شود، او دوست داشته پس از توافق، بتواند قراردادش با بیانکونری را تمدید کند. اینتر مهم‌ترین طرفدار دیبالا در بازار است؛ هرچند، میلان نیز درصورت موافقت دیبالا با کاهش دستمزد به این رقابت‌ اضافه خواهد شد. آاس‌رم هم همینطور اما علاقه رئال مادرید به او تکذیب شده.

آرسنال
   با وجود جذب احتمالی گابریل ژسوس در ازای 45میلیون پوند در روزهای آینده، آرسنال همچنان خواهان رافینیا، وینگر برزیلی لیدز است. رافینیا در آگوست 2021گفته بود: «از زمانی که بازی‌های آرسنال در دوران تیری آنری را تماشا کردم به فوتبال انگلیس علاقه‌مند شدم و از آن موقع تاکنون لیگ جزیره را دنبال می‌کنم.» با این‌حال این بازیکن فعلا هوادار بارسلوناست و منتظر می‌ماند تا تکلیفش با این باشگاه روشن شود.
   انتقال ژسوس از سیتی به آرسنال قطعی است. با توجه به انتقال خولین آلوارس و ارلینگ هالند به ورزشگاه اتحاد و در پیش بودن جام جهانی، ژسوس برای حضور در این رقابت‌ها نیاز دارد در باشگاهی به میدان برود که به‌طور مداوم بازی کند. علاوه بر این، تنها یک‌فصل از قرارداد او باقی‌مانده بود. ژسوس ۵۶‌بار برای سیتی به میدان رفته و ۱۹‌بار موفق به گلزنی شده است.

پاریس
    ارباب امباپه همه اتفاقات نقل‌وانتقالاتی باشگاه را زیرنظر دارد. گالیتیه به‌زودی قراردادش را به‌عنوان سرمربی جدید با پاری‌سن‌ژرمن امضا می‌کند. باشگاه باید 10‌میلیون یورو برای خرید سرمربی سابق لیل به باشگاه نیس بپردازد و همچنین 15میلیون به‌عنوان جبران فسخ قرارداد به پوچتینو به‌علاوه خسارت به دستیارانش.
   مراحل اخراج نیمار هم زیرکانه دنبال می‌شود. مدیر برنامه‌های این ستاره برزیلی و همچنین مقامات باشگاه دنبال راهی برای جدایی او هستند چون امباپه دستور داده که نیمار دیگر در تیم نباشد. خود بازیکن هم تسلیم شده اما باشگاه‌های زیادی نیستند که قادر باشند او را بخرند و دستمزدش را هم بپردازند. تنها 3باشگاه می‌توانند پذیرای نیمار، درصورت جدایی‌اش از پی‌اس‌جی باشند؛ منچستریونایتد (درصورت جدایی رونالدو)، چلسی (با توجه به تزریق سرمایه جدید) و نیوکاسل (با نزدیک بودن به جام جهانی، نمی‌تواند گزینه مورد علاقه نیمار باشد) که هر 3لیگ برتری هستند و نیمار علاقه چندانی به بازی در این لیگ ندارد. یوونتوس نمی‌تواند دستمزدش را بپردازد مگر آنکه تخفیف خیلی خوبی بگیرد یا پاری‌سن‌ژرمن او را قرض بدهد و نیمی از دستمزدش را هم متقبل شود.
   درحالی‌که امباپه با نیمار بر سر اینکه کدام یک مرد شماره یک باشگاه باشند رقابت و دعوا دارد، انگار مسی از همه محبوب‌تر است. از زمان پیوستن مسی به پاریس 60درصد کیت‌های فروخته شده با نام مسی است.
   ناصر الخلیفی پس از آنکه یوفا او را به‌خاطر درگیری در رختکن داوران در جریان مسابقه پی‌اس‌جی با رئال‌مادرید جریمه و تنبیه نکرد، در یک پرونده دیگر هم تبرئه شد. او این‌بار از اتهام دزدی در حق پخش تبرئه شده است. چه‌کسی می‌تواند ناصرخان را جریمه کند؟
   نمایندگان پاریس و ایجنت اشکرینیار در ایتالیا جلسات مهمی داشتند تا مراحل پایانی انتقال را تکمیل کنند. مدافع اسلواک به‌زودی با 65تا 80میلیون یورو از اینتر خریداری می‌شود تا در کنار سرخیو راموس، کیمپمبه، مارکینیوش، 4‌مدافع وسط تیم برای فصل آینده باشند.
   ژاوی سیمونز که از لاماسیا جذب شده بود، قراردادش را تمدید کرد و برای بازی بیشتر به پی‌اس‌وی آیندهوون در هلند قرض داده شد.
   باشگاه روی پاردس 25میلیون یورو قیمت گذاشته است. بعید است این آرژانتینی با چنین قیمتی مشتری زیادی پیدا کند. امباپه او را که هموطن و حامی مسی است نمی‌خواهد.
   قرارداد آرئولا با وستهم در ازای مبلغ 9میلیون یورو قطعی می‌شود.
   رناتو سانچس پرتغالی که میلان او را می‌خواست به پاری‌سن‌ژرمن نزدیک‌تر شده است.



رئال مادرید
   قرارداد بین رئال مادرید و 2‌شرکت سرمایه‌گذاری با هدف افزایش درآمد باشگاه از ورزشگاه و فعالیت‌های مرتبط با آن در طول سال است، جایی که رئال مادرید 360‌میلیون بیمه خواهد شد تا زمانی که چرخ برنابئو شروع به چرخش کند.
   گرت بیل در لس‌آنجلس تنها 1.6میلیون دلار در مقایسه با 35‌میلیون دلار (با مالیات) که در رئال مادرید در فصل گذشته به‌دست آورد، درآمد خواهد داشت. دریافتی خالص او در مادرید 17میلیون یورو بود که از نصف هم کمتر شده است.
   ماریانو می‌خواهد رئال‌مادرید را ترک کند و تاکنون تیم‌هایی که به او علاقه نشان داده‌اند ختافه و فنرباغچه هستند.

   باشگاه آاِس 
رم به‌دنبال جذب حسام عوار، هافبک فرانسوی باشگاه لیون است. این بازیکن قبلا مورد علاقه زیدان برای رئال و آرتتا برای آرسنال بود.
   مقصد بعدی فرناندینیو هافبک 37ساله و برزیلی منچسترسیتی اتلتیکو پارانائنسه تیم سابقش خواهد بود.

منچستر یونایتد
   همه اخبار مربوط به رفتن کریستیانو رونالدو تکذیب شده و بعید است او در فاصله یک فصل مانده به پایان قراردادش اولدترافورد را به مقصد رم، مونیخ، پاریس، لیسبون، لندن یا آمریکا ترک کند.
   ایجنت دی‌یونگ جدایی او از بارسلونا را به تعویق می‌اندازد، زیرا بارتومئو به او وعده کمیسیون خاصی را داده که هنوز پرداخت نشده است. دلیل تعلل در انتقال او به منچستر‌یونایتد همین است اما گفته می‌شود تا پنجشنبه این انتقال قطعی خواهد شد. دی‌یونگ از سوی مدیر برنامه‌اش به من‌سیتی پیشنهاد شد اما سیتی فرصت جذب او را رد کرد‌. پیشنهاد منچستریونایتد به بارسلونا برای دی‌یونگ ۸۰‌میلیون یورو (69میلیون پوند) به‌علاوه افزودنی‌هاست.
   روزنامه سان ادعا کرده که بارسلونا می‌خواسته در ازای فروش دی‌یونگ، کاپیتان هری مگوایر را از منچستر بگیرد که این درخواست از سوی باشگاه انگلیسی رد شده. خبرنگاران کاتالونی به این ادعا خندیده و نویسنده آن را در حالت غیرعادی توصیف کرده‌اند.
   منچستریونایتد در حال مذاکره با آژاکس بر سر ژورین تیمبر، لیساندرو مارتینس و آنتونی است.
   فولام با منچستریونایتد برای به خدمت گرفتن آندریاس پریرا با مبلغ 10‌میلیون یورو به‌علاوه 3‌میلیون یورو به توافق رسید.

هواداران سایر تیم‌ها به منچستر‌یونایتد به‌خاطر هاوارد وب که جانشین مایک رایلی در پست ریاست کمیته داوران لیگ برتر شده، تبریک گفتند و طعنه زدند که این نخستین خرید این فصل من‌یونایتد و بهترین خرید دهه اخیر آنها خواهد بود!

 بارسلونا
   عصر اسپاتیفای در بارسلونا از اول ژوییه آغاز می‌شود و حداقل 12‌سال ادامه خواهد داشت. از این پس باید عادت کنیم به ورزشگاه تاریخی نوکمپ، اسپاتیفای نوکمپ بگوییم. بارسلونا قصد دارد تا هفته آینده همه تبلیغات راکوتن را با تبلیغات اسپاتیفای جایگزین کند.
   باکاری سیسه، وکیل مانه ادعا کرده که لیونل مسی این بازیکن را در سال2021برای بارسلونا می‌خواست. مانه در کنار رومرو که از آتالانتا به تاتنهام رفت، 2‌درخواست مسی برای اضافه شدن به تیم بودند اما بارتومئو برای جذب آنها و جلب رضایت مسی پول نداشت.
   بارسا از دمبله خواسته ظرف ۴۸‌ساعت پاسخی قطعی بدهد‌. ایجنت‌های او با بایرن، پاریس و چلسی صحبت کردند اما نتیجه‌ای نگرفتند. از طرفی ژاوی خواهان اوست اما بارسا نمی‌خواهد پیشنهادی را که در زمستان به او داده بود، بالا ببرد.
   معاملات کسیه و کریستینسن ممکن است این هفته و پس از فعال شدن اهرم اقتصادی حق پخش اعلام شود. این دو به‌عنوان بازیکن آزاد از میلان و چلسی می‌آیند.
   لنگله یک مشتری دیگر هم در ستون شایعات روزنامه‌ها پیدا کرد؛ آاس‌رم!
   بارسلونا و اسپورتینگ لیسبون در حال کار روی یافتن فرمول مناسب برای ترینکائو هستند و مندز در حال حرکت برای حل و فصل معامله است. اسپورتینگ لیسبون در حال بررسی احتمال خرید قرضی برای 2‌فصل است و بارسلونا برای این بازیکن 20میلیون یورو می‌خواهد. اگر این موضوع به‌زودی حل نشود، ترینکائو به اردوی پیش فصل بارسا خواهد پیوست.

میلان
   میلان در موضع رناتو سانچس همچنان اعتقاد دارد که می‌تواند این بازیکن را جذب کند و در رقابت با پاری‌سن ژرمن ادامه می‌دهد. باشگاه فرانسوی هنوز پیشنهاد رسمی به لیل ارائه نداده است.
   از میان آسنسیو و حکیم زیاش، یک‌نفر به میلان اضافه می‌شود. هر 2 بازیکن توسط باشگاه‌های خود یعنی رئال‌مادرید و چلسی با کمال میل و زیر قیمت به فروش می‌رسند. شاید زیاش قرضی بیاید.
   سمپدوریا خواهان جذب 4‌بازیکن از آث میلان به نام‌های کاستیخو، گابیا، کالدارا و دوارته است.

احتمال ساخت ورزشگاه اختصاصی میلان هم بالا رفت. روبرتو دی‌استفانو در انتخابات پیروز شد و دوباره به‌عنوان شهردار سستو سن‌جووانی انتخاب شد. او ساخت ورزشگاه جدید میلان را در منطقه خود تبلیغ کرده بود.

لیورپول
   در لیورپول فصل برگ ریزان در تابستان شکل گرفته. پس از جدایی مانه، مینامینو و اوریگی، حالا نوبت چیمبرلین است تا به تیمی دیگر برود و آنفیلد را ترک کند. باشگاه برای او 10میلیون پوند قیمت گذاشته است.
   محمد صلاح هم با توجه به اینکه حاضر به تمدید قراردادش نشد، در لیست فروش گذاشته شده. لیورپول برای این وینگر مبلغ 75میلیون پوند می‌خواهد. فصل آینده کلوپ باید با مثلث هجومی ژوتا، لوییس دیاس و داروین نونیس با یک ذخیره به نام روبرتو فیرمینو به میدان برود.
   فعلا تنها داروین و کاروالیو خریداری شده‌اند. به‌نظر می‌رسد که کاروالیو در آینده گزینه بلندمدت باشگاه در خط هافبک باشد گرچه در ابتدا شانس‌ بازی در خط حمله به او خواهد رسید.
   ترجیح کلوپ، یافتن هافبک مناسب با قیمتی مناسب است تا اینکه سراغ بهترین گزینه بعدی برود‌. جود بلینگام توسط کلوپ و کادرفنی تحسین می‌شود اما با توجه به خروج هالند، بعید است دورتموند حاضر به فروشش در این تابستان شود. بلینگام یکی از گزینه‌های جدی رئال‌مادرید برای خرید تابستانی فصل آینده است. آاس گزارش داده بلینگام کسی است که توسط مدیران رئال‌مادرید به‌عنوان وارث مودریچ انتخاب شده است. قیمت او 100‌میلیون یورو خواهد بود.
   بعد از موفقیت رکورد پرتغال در انتشار خبر درست اقدام لیورپول برای جذب دیاس و نونیس، این بار یک خبرگزاری دیگر از پرتغال خبر از آغاز مذاکرات لیورپول با اوتاویو می‌دهد. ممکن است این خبر برای بالا بردن قیمت این بازیکن که از لیدز پیشنهاد دارد منتشر شده باشد و واقعیت نداشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید