• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 7 تیر 1401
کد مطلب : 164571
+
-

آماربازی

490
سیدجلال حسینی  بالاخره و به عنوان بازیکن رسما با میادین ورزشی خداحافظی کرد. او را از این به بعد احتمالا با لباس مربیگری خواهیم دید. خداحافظی کاپیتان پرسپولیس موقعیت خوبی برای مرور رزومه او و رکوردهایی است که در فوتبال ایران برای خودش به جا گذاشت. سیدجلال رکورددار بیشترین دوره حضور، بیشترین بازی، بیشترین پیروزی و بیشترین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر ایران است. او 19دوره در لیگ برتر بازی کرد  و490بازی با پیراهن 5تیم مختلف انجام داد. سیدجلال در لیگ‌های اول، دوم و چهارم با ملوان، پنجم تا هشتم با سایپا، نهم تا یازدهم با سپاهان، دوازدهم و سیزدهم با پرسپولیس، لیگ پانزدهم با نفت تهران و دوباره لیگ‌های شانزدهم تا بیست‌ویکم با پرسپولیس در لیگ برتر حضور داشت.

195
سیدجلال حسینی بیشترین بازی‌هایش را در لیگ برتر برای پرسپولیس انجام داد. او 8فصل همراه با سرخپوشان در لیگ برتر حاضر بود و طی این سال‌ها در 196بازی لیگ برتری برای پرسپولیس به زمین رفت. شاید خیلی‌ها تصور کنند دومین تیمی که سیدجلال بیشترین بازی‌ها را در لیگ برتر برای آن تیم انجام داده سپاهان اصفهان است. اما تعداد بازی‌های او در سایپا خیلی بیشتر از سپاهان بوده. این مدافع طی 4فصل حضور در سایپا 118بار برای این تیم در لیگ برتر به زمین رفت. اما حضور او در سپاهان از 3فصل بیشتر نشد و تعداد بازی‌هایش هم به 100بازی نرسید. اما حاصل این 3فصل، 3عنوان قهرمانی بود.

09
کسب 9جام قهرمانی در لیگ برتر، رکورد عجیبی است که سیدجلال خلق کرده و احتمالا هیچ فوتبالیست دیگری به این زودی به رکورد او نزدیک نخواهد شد. حسینی یک بار با سایپا، 3بار با سپاهان و 5بار با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر ایران شد. او 4سوپرجام و یک جام‌حذفی هم در کارنامه افتخاراتش دارد که همه این جام‌ها را در پرسپولیس به دست آورده است. در مجموع از 14قهرمانی سیدجلال در فوتبال ایران 10قهرمانی همراه با پرسپولیس و 4قهرمانی همراه با دیگر تیم‌ها بوده است. رکورد بیشترین تعداد پیروزی در تاریخ لیگ برتر نیز با 237برد در اختیار این بازیکن قرار دارد. از 21دوره‌ای که لیگ برتر برگزار شده، سیدجلال فقط 2دوره را از دست داده است؛ یک فصل با ملوان در لیگ‌یک بازی کرده و یک فصل هم در الاهلی قطر توپ زده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید