• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 7 تیر 1401
کد مطلب : 164563
+
-

ساخت مستند «حیدر جان» به یاد شهید سهرابی

 مستند تلویزیونی «حیدر جان» با موضوع زندگی سردار شهید حیدر سهرابی شهید شاخص سال ۱۴۰۱ از شهرستان نهاوند ساخته می‌شود. کیوان الوندی سرپرست صداوسیمای مرکز همدان با اعلام این خبر گفت: «امسال صدا و سیمای این مرکز ۲۰ مستند فاخر در مورد زندگینامه و رشادت‌های فرماندهان و سرداران شهید استان همدان تولید و پخش می‌کند. مستند زندگی سردار شهید سهرابی، معاون گردان ۱۵۹ قیس‌ابن مسهر، دومین تولید صداوسیمای مرکز همدان است.»
مجید دنیا، تهیه‌کننده و کارگردان این مستند هم گفت: «در این مستند ۳۰ دقیقه‌ای که با فرماندهان دفاع‌مقدس و همرزمان شهید و خانواده او گفت‌وگو شده است، از صحبت‌های آرشیوی سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی که از دوستان صمیمی شهید بوده است و در دوران حیاتش در وصف این شهید سخن گفته است نیز استفاده شده است. این مستند در 2 مقطع قبل انقلاب و دوران دفاع‌مقدس به ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و شخصی سردار شهید سهرابی پرداخته است و در 5 لوکیشن مختلف مستند، فیلمبرداری شده است.»
گفتنی است سردار شهید حیدر سهرابی در نخستین طلیعه بهار ۱۳۳۸در روستای سرسبز و باصفای تکه نهاوند متولد شده است. او در دوران دفاع‌مقدس مسئولیت‌هایی چون آموزش بسیجیان و کارمندان نهاوندی، مدیر داخلی سپاه نهاوند، قائم‌مقام و فرمانده گردان ۱۵۹قیس ابن مسهر در عملیات کربلای ۵  را داشت که در ۲۱ دی ۱۳۶۵ به شهادت رسید. شهید سهرابی از مبارزان پیش از انقلاب بوده که  هنگام ورود امام‌خمینی(ره) به ایران، جزو هیأت استقبال فعال بوده و در این مستند با دوستان قبل از انقلاب او نیز مصاحبه شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید