• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 7 تیر 1401
کد مطلب : 164560
+
-

3طلا برای زنان، حسرت برای مردان

تیم ملی تکواندوی زنان ایران به‌عنوان قهرمانی مسابقات آسیا دست یافت

در روز پایانی بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا که به میزبانی کره‌جنوبی در شهر «چانچئون» برگزار شد 2نماینده ایران در بخش مردان از دور مسابقات کنار رفتند. در مجموع، ملی‌پوشان تکواندوی مردان با هدایت بیژن مقانلو بدون کسب مدال طلا از مسابقات قهرمانی آسیا کارشان را به پایان رساندند. اما تیم زنان ایران با هدایت مینو مداح موفق به کسب 6مدال رنگارنگ شد که نیمی از این مدال‌ها طلا بودند.

2 حذفی در روز آخر
فرزان عاشورزاده نماینده وزن 63- کیلوگرم ایران در روز پایانی بود که در دیدار نخست خود برابر «لیانگ» از کشور چین، در 2 راند متوالی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. فرزان عاشورزاده ملی‌پوش ایران در المپیک ریو بود که مدت‌هاست با دوران اوجش فاصله گرفته است. امیرمحمد بخشی در وزن 80- کیلوگرم دیگر نماینده ایران در روز پایانی بود. او در رقابت نخست خود رامش حسینی از افغانستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. بخشی در یک‌چهارم با نتیجه 2بر یک مقابل سئو از کره‌جنوبی شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. به این ترتیب شاگردان مقانلو درنهایت با کسب 3مدال نقره توسط میرهاشم حسینی، مهدی حاج‌موسایی و علی نادعلیان و یک مدال برنز دانیال بزرگی به‌کار خود در مسابقات قهرمانی آسیا پایان دادند.

زنان ایرانی بر بام آسیا
زنان تکواندوکار ایران با هدایت مینو مداح در پایان مسابقات قهرمانی آسیا با کسب 3مدال طلا توسط ناهید کیانی، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدابنده، 2مدال نقره توسط مبینا نعمت‌زاده و نسترن ولی‌زاده و یک مدال برنز زهرا شیدایی به‌عنوان قهرمانی رسیدند. تیم‌های ملی کره‌جنوبی و چین به‌ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید