• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 5 تیر 1401
کد مطلب : 164400
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/gJrrD
+
-

داستان‌های بی‌پایان پیرمرد

جهان نما
داستان‌های بی‌پایان پیرمرد

سامان رضایی

«وارد اتاق که شدی سلام می‌کنی، میری می‌شینی روی صندلی، جلوی پاتو نگاه می‌کنی زمین نخوری، به میوه‌ها هم دست نمی‌زنی، اگر تعارفت کردن یکی برمی‌داری، اگر مهمونا دست دراز کردن تو هم دست میدی. ازت سؤال پرسیدن جواب میدی، لیز شولر هم اونیه که تصویرش میاد روی تلویزیون». نه اشتباه نکنید! این تذکر‌های کلیشه‌ای پدر یا مادری عصبانی به بچه خردسالی که وارد میهمانی می‌شود نیست. با کمی پیاز‌داغ اضافه، برگه دستورالعمل یا به قول فرنگی‌ها چک‌لیستی است که مسئولان کاخ سفید آن را به رئیس‌جمهور آمریکا داده‌اند تا در یک نشست 2دقیقه‌ای آنها را مو به مو به‌کار گیرد تا خدای‌ناکرده گاف جدیدی ندهد. به گزارش نیوزویک، ماجرا زمانی رسانه‌ای شد که جو‌بایدن برگه چک‌لیست کوچکی را که به دستش داده بودند ناگهان برگرداند و یکی از عکاس‌ها هم با دوربین محتویات این برگه را شکار کرد. اگر بخواهیم نقل به مضمون کنیم در این برگه عینا نوشته‌اند.
- وارد اتاق روزولت ‌می‌شوید، به شرکت‌کنندگان سلام می‌کنید، روی صندلی خود بنشینید، 
اعضای مطبوعات وارد می‌شوند، یک بیانیه کوتاه (٢ دقیقه) می‌خوانید، اعضای مطبوعات محل را ترک می‌کنند، شما یک سؤال از لیز شولر، رئیس فدراسیون کار آمریکا-CIO می‌پرسید، 
توجه: لیز شولر از طریق لینک ویدئویی در این رویداد شرکت می‌کند، در پایان از شرکت‌کنندگان تشکر می‌کنید.
رسانه‌های آمریکا از این برگه به‌عنوان برگه تقلبی (cheat sheet)یاد کرده‌اند که دوربین‌ها آن را شکار کرده‌اند. در این میان دونالد ترامپ و رسانه‌های طرفدار او هم حسابی از خجالت بایدن در آمده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید