• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 5 تیر 1401
کد مطلب : 164379
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/2k3jj
+
-

گرم همراه با گردوغبار محلی

هوای بازار نقل‌وانتقالات اواسط این هفته با ورود بارسلونا توفانی می‌شود اما همچنان بازار گرم است

گرم همراه با گردوغبار محلی

هنوز گردوخاک بارسلونا در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی آغاز نشده و احتمالا از دوشنبه به بعد فعالیت‌های این باشگاه شروع خواهد شد. اما بازار همچنان پر‌رفت‌وآمد است. با جدی‌تر‌شدن انتقال قرضی لوکاکو از چلسی به اینترمیلان در ازای مبلغ 8میلیون یورو و بدون بند خرید، پیراهن نفرین‌شده شماره9 تیم چلسی همچنان به قربانی‌گرفتن ادامه داده است. شماره9 در سال‌های اخیر بر تن بازیکنانی بوده که بدترین عملکرد دوران ورزشی خود را با این پیراهن سپری کردند؛ ماتیا کژمان (۷‌گل در یک‌فصل)، هرنان کرسپو (۲۵‌گل در 5فصل)، آندری شوچنکو (۲۲‌گل در 3فصل)، فرناندو تورس (۴۵‌گل در 4فصل)، رادامل فالکائو (یک‌گل در یک فصل)، آلوارو موراتا (۲۴‌گل در 3فصل)، گونسالو ایگواین (۵گل در یک‌فصل) و روملو لوکاکو (۱۵‌گل در مجموع 4فصل).

آرسنال
   آرسنال با اینکه نتوانسته سهمیه لیگ قهرمانان را بگیرد، خریدهای خوبی در نقل‌وانتقالات تابستانی داشته. فابیو ویرا از پورتو و گابریل خریداری شده‌اند و احتمالا تیلمانس هم از اورتون می‌آید.
   انتقال گابریل ژسوس به آرسنال در 7 الی 10روز آینده نهایی می‌شود. مبلغ انتقال در حدود 50‌میلیون پوند است. توافق نزدیک است. آرتتا با این برزیلی در منچسترسیتی کار کرده و او را می‌شناسد.
   پس از نهایی‌کردن انتقال گابریل ژسوس، آرسنال در حال کار‌کردن روی به خدمت‌گیری لیساندرو مارتینس از آژاکس و رافینیا از لیدز است.
   لیساندرو مارتینز اولویت اول آرسنال برای تقویت خط دفاعی است. این مدافع 24‌ساله و آرژانتینی توانایی بازی در مرکز دفاع و دفاع کناری چپ را دارد. پیشنهاد اول آرسنال به ارزش 30‌میلیون یورو توسط آژاکس رد شد اما آرسنال از این انتقال پا پس نخواهد کشید.

رئال مادرید

   آسنسیو و سبایوس دنبال راهی برای خروج در فاصله یک‌سال مانده به پایان قراردادشان هستند. باشگاه با این موضوع مشکلی ندارد.
   ایجنت ماریانو دیاس اعلام کرده که موکلش می‌خواهد از رئال برود و در 3‌فصل اخیر دنبال همین موضوع بوده اما پیشنهاد خوبی به دستش نرسیده تا رویاهایش را دنبال کند. فنرباغچه به جذب ماریانو علاقه دارد و پیشنهاد دستمزد 4‌میلیون یورویی به او ارائه کرده اما این بازیکن خواهان دستمزدی 5‌میلیون یورویی است.

منچسترسیتی
   کالوین فیلیپس، هافبک دفاعی 26ساله و انگلیسی لیدزیونایتد با منچسترسیتی به توافق شخصی رسید. او پیشنهادهای سایر باشگاه‌ها را رد کرد تا بتواند زیرنظر پپ گواردیولا کار کند، سیتیزن‌ها برای به خدمت‌گرفتن وی 42‌میلیون پوند می‌پردازند که این مبلغ به همراه پاداش و متغیرات نزدیک به 50‌میلیون پوند خواهد رسید. لیدز به‌زودی دیگر ستاره خود یعنی رافینیا را هم از دست خواهد داد.
   کوکوریا، محصول سابق لاماسیا و مدافع چپ اسپانیایی تیم برایتون هم در یک‌قدمی پیوستن به سیتی قرار دارد تا جای بنژامن مندی را که به‌دلیل چندین فقره تجاوز در زندان است، پر کند.
   احتمالا گابریل ژسوس (آرسنال) و رحیم استرلینگ (چلسی) از این باشگاه جدا شوند. برناردو سیلوا هم دوست دارد به بارسلونا برود اما به‌خاطر حرف‌های گواردیولا بعید است این اتفاق رخ دهد.

پاری‌سن‌ژرمن

   پاری‌سن‌ژرمن با اشکرینیار بر سر قراردادی 5‌ساله به توافق شخصی رسید و فقط می‌ماند توافق با اینترمیلان که به کمتر از 70میلیون یورو برای این مدافع قانع نیست. دستمزد توافقی با این بازیکن حقوق 7.5میلیون یورو به‌علاوه پاداش است.
   پاری‌سن‌ژرمن و باشگاه نیس بر سر گالتیه برای سرمربیگری به توافق رسیده‌اند. فقط مشکل حل فسخ قرارداد کادر پوچتینو مانده است. پوچتینو 15میلیون یورو تاوان فسخ قرارداد می‌گیرد، غیر از پول دستیارانش.

بارسلونا

   بارسلونا این هفته به‌طور جدی وارد بازار نقل‌وانتقالات می‌شود. باشگاه قرار است دوشنبه اهرم اقتصادی را که به آنها اجازه می‌دهد، بیش از 200میلیون یورو پول به‌دست آورند، فعال کند.
   دکو، ایجنت رافینیا، در بارسلونا حضور دارد. وینگر برزیلی لیدز دوست دارد به بارسا برود اما آرسنال هم به‌طور جدی خواهان او‌ست. قیمت رافینیا ۵۰‌میلیون یورو‌ست اما بارسا می‌خواهد این قیمت را کاهش دهد.
   ژاوی تورس، خبرنگار بارسایی داستان دمبله و بارسا را به یک جوک تشبیه کرد: «او پشت سر هم در مورد پیشنهاد توخل دروغ می‌گفت و اکنون که تیمی او را نمی‌خواهد، برای ماندن التماس می‌کند.»
   این خبرنگار همچنین احتمال جذب ژول کنده را کم دانست و گفت: «فکر نمی‌کنم کنده به بارسلونا بیاید. به چند دلیل؛ چون اگر پول داشته باشیم روی لوا سرمایه‌گذاری خواهیم کرد که تعهد خود را نشان داده و اینکه کنده با چلسی بر سر دستمزد 10‌میلیون در سال به توافق رسیده است. از طرفی سه‌ویا تمام مبلغ را فورا می‌خواهد. نمی‌گویم انتقال کنده غیرممکن است، اما من انتظارش را ندارم.»
   تاتنهام در حال مذاکره با بارسلونا بر سر جذب قرضی لنگله است، تاتنهام آماده است تا بخش زیادی از دستمزد او را بپذیرد و بخشی را به‌عهده بارسا بگذارد.
- اکیپ گزارش داد که اومتیتی سرانجام راضی‌شده بارسا را ترک کند و با دستمزدی کمتر به تیمی دیگر برود؛ شاید به‌طور قرضی. مقصد او ایتالیا یا فرانسه است.

چلسی

   توخل حدود 200‌میلیون پوند برای خرید بازیکن در دسترس دارد، همچنین این رقم می‌تواند با فروش بازیکن بیشتر شود.
   چلسی می‌خواهد حداقل یکی از میان گابریل ژسوس، رحیم استرلینگ، عثمان دمبله یا ریچارلیسون را به خدمت بگیرد.
   آبی‌های لندن برای ماتیاس دلیخت که بند فسخ 125‌میلیون یورویی دارد، از یوونتوس پرس‌وجو کرده‌اند. یووه فقط به پیشنهاد بالای 100‌میلیون یورو توجه می‌کند. ماتیاس دلیخت مدافع یوونتوس هدف اصلی توماس توخل برای خط دفاع در تابستان امسال است. نام کیمپمبه و ناتان آکه نیز در لیست چلسی دیده می‌شود.
   حکیم زیاش ممکن است تابستان امسال چلسی را ترک کند. میلان به این بازیکن مراکشی علاقه دارد و با مدیر برنامه‌هایش مشغول مذاکره است. خود بازیکن به این انتقال علاقه دارد.
   چلسی حاضر نیست مبلغ 65‌میلیون یورویی که سه‌ویا برای ژول کنده می‌خواهد را بپردازد. آبی‌‌ها فقط حاضرند 55‌میلیون یورو برای این بازیکن هزینه کنند. آبی‌ها به‌خود بازیکن 10میلیون در سال می‌دهند.
   نیمار می‌خواهد در پاریس بماند اما انگار ارباب امباپه او را نمی‌خواهد. در این شرایط موضوع فروش یا انتقال قرضی او به چلسی مطرح شده است. خود نیمار چندان علاقه‌ای به لیگ برتر ندارد اما ممکن است این انتقال رخ بدهد.
   توماس توخل پیرامون انتقال رحیم استرلینگ به چلسی، صحبت‌‌های مثبتی با این بازیکن داشته است. استرلینگ هدف شماره یک‌ چلسی برای خط حمله است.

یوونتوس
   بازار تابستانی یوونتوس هنوز داغ است اما خریدی صورت نمی‌گیرد. اهداف باشگاه به این شرح است؛ کامبیاسو (دفاع چپ)، پوگبا و پاردس (هافبک)، دی‌ماریا که منتظر بارسلوناست و یوونتوس شاید به‌خاطر وقت تلف‌کردن از جذب این بازیکن منصرف شود، زانیولو، براردی و کاستیچ (خط حمله).
   درصورت جدایی کین، یوونتوس دوست دارد از آرناتوویچ استفاده کند.
   یوونتوس خواستار کاهش دستمزد ماتیاس دلیخت به 7.5 یا 7میلیون یورو شده است. از سوی دیگر این بازیکن خواهان کاهش بند فسخ قرارداد خود به 75 الی ۷۰ میلیون یورو‌ست. طرفین هنوز به توافق نرسیده‌اند. بند فسخ فعلی 125میلیون است. کولیبالی نخستین گزینه برای جبران جدایی دلیخت است. او می‌خواهد ناپولی را ترک کند. بارسا هم یکی از گزینه‌هاست.
   درصورت جدایی آرتور، یوونتوس برای جذب پاردس تلاش خواهد کرد. آرتور ممکن است به رم برود.
   مذاکرات بین یوونتوس و رم برای زونیولو ادامه دارد. رم 50 تا 60‌میلیون یورو درخواست کرده اما یووه نمی‌خواهد از 40‌میلیون فراتر برود. رم به فکر گنجاندن آرتور ملو در قرارداد است.

منچستر

   منچستریونایتد هنوز در تابستان امسال خریدی انجام نداده است، اما باشگاه از این موضوع وحشتی ندارد و گفته می‌شود تأکید آنها بر جذب بازیکنان مناسب با قیمت مناسب است. همه انرژی تن‌هاخ و مدیران روی خرید دی‌یونگ و جلب رضایت اریکسن صرف شده است.
   خرید آنتونی، وینگر آژاکس سخت شده چون باشگاه هلندی دست‌کم 70میلیون یورو برای این بازیکن می‌خواهد.
   گرینوود به قید وثیقه آزاد شد. وینگر 20ساله انگلیسی در ماه ژانویه به اتهام تجاوز و خشونت خانگی توسط پلیس دستگیر شد و پس از آن تمامی اسپانسرها همکاری خود را با او قطع کردند و منچستریونایتد نیز او را از حضور در تمرین محروم کرد. حالا و با گذشت حدود ۷‌ماه پس از دستگیری، پلیس انگلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد او با قید وثیقه آزاد شده است.
   اشپورت‌وان آلمان ادعا کرد که کریستیانو رونالدو توسط مدیر برنامه‌هایش به بایرن‌مونیخ پیشنهاد شده. حسن صالح حمیجیچ، مدیر ورزشی بایرن‌مونیخ در پاسخ به این شایعه گفت: «کریستیانو رونالدو بازیکن فوق‌العاده با یک دوران فوتبالی عالی است ولی هرگونه خبر راجع به انتقال احتمالی او به بایرن مونیخ درست نیست و کذب محض است.» دلایلی که باعث شده بایرن تمایلی به خرید رونالدو نداشته باشد؛ حفظ توازن در دستمزدها (رونالدو 29میلیون یورو در منچستریونایتد دستمزد می‌گیرد) و سن بالای او (37سال). بایرن بازیکنی می‌خواهد که توانایی پرس و دوندگی بالا داشته باشد و جدا از این مربی جوان تیم فضای سالمی در رختکن می‌خواهد و نام رونالدو خیلی از او بزرگ‌تر است. کریستیانو بدون توجه به شایعات نخستین بازیکنی بود که تمریناتش را برای فصل جدید آغاز کرد. ۱۲روز پس از انجام آخرین بازی برای تیم‌ ملی پرتغال در لیگ ملت‌های اروپا، کریستیانو رونالدو به کمپ تمرینی مایورکا رفت تا خود را برای تمرینات پیش‌فصل آماده کند. تمرینات منچستریونایتد برای فصل جدید، برای بازیکنانی که در بازی‌های ملی حضور نداشته‌اند، از روز دوشنبه آغاز خواهد شد و بازیکنان ملی در روزهای بعد به تمرینات ملحق می‌شوند.


آرمسترانگ، مدیر امور مالی پی‌اس‌‌جی ادعا کرده که این باشگاه در فصل اخیر 300میلیون یورو درآمد داشته و این رقم را مدیون حضور مسی در پاریس بوده است. خزانه باشگاه پاری‌سن‌ژرمن که به شلنگ نفت قطر وصل است، سال‌هاست دست به سندسازی برای درآمدها و اسپانسرهای صوری می‌زند.

خبر خوب برای سردار آزمون، اینکه یکی از مهاجمان فیکس لورکوزن از این تیم جدا شد. لوکاس آلاریو، مهاجم ‌آرژانتینی بایرلورکوزن با عقد قراردادی تا سال2025 به ارزش 6‌میلیون یورو به آینتراخت فرانکفورت پیوست.

خوسه لوییس مورالس کاپیتان و ‌ستاره 34‌ساله و اسپانیایی باشگاه لوانته پس از سقوط این تیم به سگوندا دیویژن با قراردادی 2‌ساله به ویارئال پیوست. او 11سال پیراهن لوانته را بر تن داشت اما در نهایت تصمیم گرفت این تیم را ترک کند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید