• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 5 تیر 1401
کد مطلب : 164362
+
-

منهای فوتبال/ کاراته به آمریکا نمی‌رود

سفارت آمریکا در ارمنستان به سرمربی و رئیس فدراسیون ایران ویزا نداد و فدراسیون ایران هم حاضر نیست بدون آنها در بازی‌های جهانی بیرمنگام شرکت کند.
اگر آمریکا برای شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته و حسن طباطبایی، رئیس فدراسیون ویزا صادر نکند، تیم ملی از حضور در بازی‌های جهانی 2022 انصراف می‌دهد. بازی‌های جهانی کاراته هر 2سال یک‌بار برگزار می‌شود که میزبان این دوره بیرمنگام آمریکاست. مسابقات 17تیرماه شروع می‌شود و چندی پیش اعضای 5نفره تیم به همراه سرمربی و رئیس فدراسیون به ارمنستان رفتند تا ویزا بگیرند. سفارت آمریکا در ارمنستان مدارک هروی و طباطبایی را برای گرفتن ویزا تأیید نکرد. گفته می‌شود فدراسیون هفته‌های گذشته چند مکاتبه با فدراسیون کاراته آمریکا و فدراسیون جهانی داشته و به این موضوع معترض شده است اما به‌نظر نمی‌رسد که آمریکا برای صدور ویزای این 2نفر تغییر موضع بدهد. فدراسیون ایران نیز اعلام کرده است که اگر ویزای همه نفرات تیم صادر نشود، تیم اعزام نمی‌کند. دیروز یکی از نزدیکان فدراسیون به همشهری گفت که این سفر لغو شده است.
ذبیح‌الله پورشیب در وزن 84-، سجاد گنج‌زاده در 84+، بهمن عسگری در 75-، سارا بهمنیار در 55- و حمیده عباسعلی در 68+ قرار بود در این مسابقات شرکت کنند. این نخستین مسابقه‌ای نیست که کاراته ایران در چند ماه گذشته از دست داده است. مسابقات جهانی 2021 امارات، کاراته وان اسپانیا، پرتغال، مراکش و... مسابقاتی بودند که تیم ایران به دلایل مختلف فرصت حضور در آنها را از دست داد. بازی‌های کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی آسیا که اواخر آبان در ازبکستان برگزار می‌شود، رقابت‌های پیش روی کاراته است.

روز بدون طلا
تکواندوکاران ایران در روز دوم مسابقات قهرمانی آسیا 4نقره گرفتند

4 تکواندوکار ایران در روز دوم مسابقات قهرمانی آسیا به فینال رسیدند اما هیچ‌یک از آنها نتوانستند مدال طلا بگیرند. در این دوره از مسابقات که به میزبانی کره‌جنوبی برگزار می‌شود، مهدی حاج‌موسایی در فینال وزن ۵۸-‌کیلوگرم با بائه سئو، تکواندوکار میزبان مبارزه کرد و با شکست 2بر صفر طلا را از دست داد. حاج‌موسایی قبل از فینال مارک خلیفه از لبنان، هارون‌خان از پاکستان و اسرایلوف از ازبکستان را با نتایج مشابه ۲ بر صفر شکست داده بود.
میرهاشم حسینی در وزن ۷۴-‌کیلوگرم پس از یک دور استراحت سیویانگ از چین، یانگ‌لای از ویتنام و هائوهونگ از تایلند را شکست داد، با این پیروزی‌ها به فینال رسید. اما در فینال مقابل جایسانوف ازبکستانی ۲ بر صفر باخت و قهرمانی را از دست داد.
در تیم زنان هم ایران 2فینالیست داشت. مبینا نعمت‌زاده در وزن ۴۹-‌کیلوگرم با گو گیونگ از چین برای مدال طلا مبارزه کرد اما در 2راند باخت و مدالش نقره شد. او قبل از فینال آدلاید از تیمورشرقی، جونگ کلراتا از تایلند و بورا کانگ از کره‌جنوبی را شکست داده بود.
آخرین نماینده ایران در مسابقات روز دوم نسترن ولی‌زاده بود. او در وزن ۶۲-‌کیلوگرم باک‌تای‌خیم از ویتنام و فروزا سادیکوا از ازبکستان را در 2راند برد و به فینال رفت. حریف او در مبارزه آخر نام مین سئو از کره‌جنوبی بود. او هم باخت تا روز دوم هیچ طلایی برای ایران نداشته باشد.
تنها طلای ایران در روز اول توسط ناهید کیانی به‌دست آمد. زهرا شیدایی و دانیال بزرگی نیز پیش از این 2مدال برنز برای تیم گرفته بودند. مسابقات تا روز دوشنبه ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید