• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 5 تیر 1401
کد مطلب : 164354
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/v2NWL
+
-

گل‌زن/جام قهرمانی با مربی ایرانی

الهام محمودی - روزنامه‌نگار

جام قهرمانی با مربی ایرانی
عراقی‌ها شگفتی‌ساز شدند و دلیل اصلی این اتفاق حضور مربی ایرانی بود. نخستین دوره فوتسال زنان غرب آسیا روزهای گذشته به میزبانی عربستان در شهر جده برگزار شد و عراق با مربی ایرانی‌اش شهناز یاری 4بر2میزبان را شکست داد و به قهرمانی رسید. رسانه‌های ایرانی اعلام کرده‌اند که عراقی‌ها برای نخستین بار است در یک تورنمنت شرکت کرده‌اند. این در حالی است که سال‌ها پیش عراق در بازی‌های کشورهای اسلامی زنان که به میزبانی ایران برگزار می‌شد، حاضر شده بود و حتی با تیم ملی ایران بازی کرده بود. عراقی‌ها در حالی در غرب آسیا قهرمان شدند که امکانات اولیه برای برگزاری اردو هم نداشتند و مجبور شدند در ایران اردو بزنند.

نایب‌رئیس آنلاین
نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال به‌خاطر مسائل غیرفوتبالی نمی‌تواند در فدراسیون حاضر شود اما نه از استعفای او خبری است و نه از برکناری‌. شایعه شده که میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال به‌دلیل از هم نپاشیدن اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون و حامیانش حکم برکناری نایب‌رئیس را صادر نمی‌کند. در این شرایط ماجدی که تخصصی در  فوتبال زنان ندارد، تصمیم‌گیرنده اصلی است، تصمیماتی که خیلی خوشایند به‌نظر نمی‌رسند. نمونه‌اش برکناری سرمربی تیم ملی فوتبال زنان بود. گفته می‌شود نایب‌رئیس بعضی از روزهایی که  تعداد به حد نصاب نمی‌رسد،  آنلاین در جلسه هیات‌رئیسه شرکت می‌کند.

این مظلومانِ فوتبال
سمینار دانش‌افزایی داوران فوتسال با حضور پدرو گالان، رئیس کمیته داوران فیفا برگزار شد. خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران، در این سمینار از مشکلات مالی داوران گفت و از گلاره ناظمی پرسید دستمزد ش چقدر است و ناظمی پاسخ داد 120هزار تومان برای هر بازی! ناظمی از اینکه این سؤال از او شده، خیلی راضی نیست و  به شوخی گفته‌ ای کاش مبلغ دستمزد را نمی‌پرسید: «اگر متوجه این موضوع شوند، شاید وقتی برای قضاوت به خارج از ایران برویم، همان مبلغ را به ما بدهند.» اما جالب‌تر از همه واکنش ماجدی، سرپرست فدراسیون است: «ناظمی با حقوق ۱۲۰هزار تومانی داور فینال جام جهانی شد!»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید