• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 4 تیر 1401
کد مطلب : 164227
+
-

عوارض طولانی‌مدت متاورس

فناوری
عوارض طولانی‌مدت متاورس

درحالی‌که کار در دنیای متاورس با آواتارهای شخصی‌ شده، ارائه‌های هولوگرافیک و بازی‌های مجازی ممکن است سرگرم‌کننده به‌نظر برسد، اما واقعیت زندگی اداری دیجیتال ممکن است بسیار کمتر لذتبخش باشد و حتی با برخی از مضرات قابل توجه برای سلامتی همراه باشد. به گزارش فورچون، در تحقیقی جدید که توسط دانشمندان دانشگاه‌های کمبریج و کوبورگ آلمان انجام شده، عوارض حضور طولانی‌مدت در دنیای متاورس مشخص شد. از 18کارمند دانشگاه خواسته شده تا به‌مدت یک‌هفته، فعالیت‌های کاری خود را به‌مدت 8ساعت در متاورس انجام دهند. اما 2نفر از شرکت‌کنندگان پس از مدت کوتاهی با توجه به مشکلاتی مانند حالت تهوع و سردرد از ادامه آزمایش انصراف دادند. ظاهرا دلیل اصلی این مشکلات، وزن زیاد هدست Oculus Quest 2 بوده است. به این ترتیب از حالت تهوع به‌عنوان یکی از عوارض اصلی واقعیت مجازی یاد شده است. به جز آن 2نفر، سایر افراد تمام فعالیت‌های خود را در مدت  مشخص شده انجام دادند و برخی پیامدهای منفی آن را گزارش کردند. شرکت‌کنندگان به‌طور متوسط 42درصد افزایش سطح ناامیدی و 48درصد افزایش درد چشم را در مقایسه با محیط کار فیزیکی، گزارش کردند.
البته در کنار این مشکلات، این شرکت‌‌کنندگان به بهره‌وری پایین‌تر در کارهای خود نیز اشاره کردند. به‌عنوان مثال گفتند که در محیط‌های مجازی، یادداشت‌برداری بسیار دشوار است. با وجود این، مدعی بودند که در آینده می‌توان به نوعی در واقعیت مجازی کارهای خودشان را انجام دهند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است که با پیشرفت‌‌های فناوری، احتمالا بسیاری از این مشکلات استفاده برطرف می‌شود و انسان نیز با فشارهای مربوط به چشم خود کنار خواهند آمد. از متاورس در ساده‌ترین شکل خود می‌توان به‌عنوان نسخه فیزیکی اینترنت یاد کرد که از زمان تغییر نام فیسبوک به متا در سال2021 شناخته شده است. طبق این مفهوم، کاربران از طریق آواتار و فناوری واقعیت مجازی، با یکدیگر در تعامل هستند.
محققان با انجام این آزمایش که نتایج آن در مقاله‌ای با عنوان اندازه‌گیری تأثیرات کار با واقعیت مجازی برای یک هفته ارائه شد، تلاش کردند تا تأثیرات کار از طریق واقعیت مجازی برای مدت‌ طولانی را شناسایی و همچنین آن را با محیط‌های واقعی و فیزیکی مقایسه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید