• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 4 تیر 1401
کد مطلب : 164219
+
-

تنها دلیل توسعه 5G برای پذیرش متاورس است

اینترنت
تنها دلیل توسعه 5G برای پذیرش متاورس است

حجت‌الاسلام محمد کهوند، عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد که توسعه 5G در دنیا و ایران هیچ دلیلی جز ایجاد شبکه بلوغ برای پذیرش متاورس ندارد.
به‌گزارش خبرگزاری حوزه، این کارشناس فضای مجازی در این رابطه گفت: متاورس هم‌اکنون آمده است و نهایتا تا ۲۰سال آینده در جهان و ایران نهادینه و فراگیر می‌شود، چرا که امروز قیمت تجهیزات متاورس به‌شدت بالا و قیمت زیرساخت اجرایی آن خیلی زیاد است و در آخر اینکه اجرای آن نیازمند پهنای باند فوق العاده بالایی دارد که در حد 5G است. این درحالی است که اصلا برای هیچ نیازی نه در ایران بلکه در دنیا، نیازی به 5G نیست و 4G کفاف همه نیازهای اینترنت اشیا، شهرهای هوشمند و دولت هوشمند و خدمات الکترونیک دولت را می‌دهد و توسعه 5G در دنیا و ایران هیچ دلیلی جز ایجاد شبکه بلوغ برای پذیرش متاورس نیست.
محمد کهوند همچنین گفت: خالق متاورس همان آفریننده اینستاگرام است که امروز خطوط قرمز در تبلیغات را برای کاربران چینش کرده و در حال کنترل متاورس است.
این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: راه مبارزه با وهابیون و ضدانقلاب‌ها این نیست که مقابله خود را به بستر شبکه‌های مجازی بکشانیم، بلکه اتفاقا صداوسیما باید یک شبکه تلویزیونی ایجاد کند و گفت‌وگوی مقابل و رودر رو با حضور کارشناسان متخصص برگزار کند، چون اعتقاد داریم ما بر حق هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید