• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 2 تیر 1401
کد مطلب : 164157
+
-

کت جادویی

بارسا می‌خواهد با اهرم اقتصادی 3‌پروژه بازسازی ورزشگاه، خرید ستاره و نجات از ورشکستگی را همزمان پیش ببرد اما پول کافی موجود نیست

کت جادویی

لاپورتا دنبال اهرم اقتصادی برای باشگاه بارسلوناست تا این تیم را از ورشکستگی نجات دهد و وارد بازار نقل‌وانتقالات کند و همچنین بودجه‌ای برای بازسازی ورزشگاه نوکمپ در اختیارش بگذارد. همه اینها با هم به‌دست نخواهد آمد اما پول فروش پیشاپیش حق پخش برای 25سال آینده می‌تواند همه این پروژه‌ها را استارت بزند. بارسایی‌ها امید زیادی دارند لواندوفسکی، برناردو سیلوا و ژول کنده را در تابستان بخرند اما کار سختی است. حتی اگر این 3‌ستاره گران‌قیمت که خریدشان روی‌هم حداقل 200میلیون یورو هزینه دارد به بارسا بیایند، بدشانسی‌شان این است که زمان زیادی برای بازی در ورزشگاه خاطره‌انگیز نوکمپ ندارند. این مثلا برای لوا زیاد خوب نیست چون سال‌های زیادی به پایان فوتبالش باقی نمانده است. او احتمالا تنها یک‌فصل شانس بازی در نوکمپ با پیراهن بارسا و نه پیراهن بایرن‌مونیخ را خواهد داشت. نوکمپ که قرار است به اسپاتیفای تغییر نام دهد، از فصل 24-2023 دیگر در دسترس نخواهد بود و مثل سانتیاگو برنابئو برای بازسازی و نوسازی به یک‌دوره تعطیلی بلندمدت خواهد رفت. حین عملیات عمرانی، ورزشگاه المپیک لوییس کامپانیس واقع در تپه مونتخویک در فصل 24-2023 به‌عنوان ورزشگاه خانگی بارسلونا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با توجه به تأیید شهرداری شهر بارسلونا، پروژه «اسپای بارسا» به‌زودی عملیاتی خواهد شد و کاتالان‌ها این امکان را دارند تا حین نوسازی ورزشگاه نوکمپ، فصل آینده را در این ورزشگاه به میدان بروند اما تنها یک‌فصل چنین امکانی وجود دارد و بارسا برای فصل 25-2024 باید به ورزشگاهی دیگر نقل‌مکان کند. این نقل مکان بین ۱۵ تا ۲۰‌میلیون یورو برای باشگاه هزینه در برخواهد داشت. بارسا متعهد شده است که برخی از تاسیسات ازجمله محل اسکان خبرنگاران، رختکن و پارکینگ ورزشگاه را نوسازی کند. مونتخویک تپه‌ای مشرف به بندر بارسلون بوده که طی سالیان طولانی نقشی استراتژیک در نظام دفاعی شهر بازی کرده اما حالا یک جاذبه گردشگری برای شهر است. استادیوم المپیک مونتخویک از سال1998 ورزشگاه المپیک باشگاه اسپانیول است؛ ساخته شده در سال1927 و بازسازی در سال1989 که در المپیک1992 ورزشگاه اصلی بازی‌های المپیک بود. این ورزشگاه 55926تماشاگر گنجایش دارد و بازی‌های تیم ملی کاتالونیا هم در همین استادیوم برگزار می‌شود.

برناردو سیلوا
گواردیولا گفته دوست ندارد بازیکنی را زوری نگه دارد اما تأکید کرده که برای بازی دوستانه پیش‌فصل با بارسلونا در نوکمپ ترکیب متشکل از 10‌بازیکن به‌علاوه برناردو سیلوا می‌چیند. ژاوی شدیدا خواهان این بازیکن به‌جای دی‌یونگ است. منچسترسیتی با کمتر از 80میلیون یورو راضی به جدایی این پرتغالی نخواهد شد.
ژول کنده مدافع سه‌ویا ترجیح می‌دهد به‌جای منچستر‌یونایتد به بارسلونا برود. حداقل خواسته سه‌ویا 65میلیون یورو است، بدون اضافه کردن بازیکنی از بارسا برای تخفیف در معامله.

اضافه‌ها
باشگاه به اومتیتی، ریکی پوچ، اسکار مینگسا، بریتویت، نتو و لنگله اطلاع داده باید به فکر خروج باشند. بریتویت از رفتن خودداری کرد و با وجود دانستن این موضوع که فصل بعد بازی نخواهد کرد در بارسا ماند. باشگاه از رفتن او ناامید شده است. ریکی پوچ احتمالا به سلتاویگو می‌رود. اومتیتی از مارسی پیشنهاد غیررسمی دارد. بقیه هم باید برای آینده‌شان فکری بکنند.

لواندوفسکی
لوا به پیشنهاد چلسی و پاری‌سن‌ژرمن گوش نمی‌دهد و به بایرن گفته فقط با بارسلونا مذاکره کنند. صالح حمیجیچ بار دیگر تأکید کرده که لوا در تمرینات پیش‌فصل بایرن باید حاضر باشد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد پیش از آنکه مهاجم لهستانی از بند قانونی برای فسخ قراردادش استفاده کند و تنها 25میلیون یورو به باشگاه بپردازد، بایرنی‌ها با پیشنهاد ترکیبی بارسا که با پاداش‌ها به 50میلیون یورو افزایش خواهد یافت پاسخ مثبت بدهد.

رافینیا
وینگر برزیلی لیدز یونایتد نمی‌خواهد زیادی منتظر بارسا بماند. او ترجیح می‌دهد به گزینه دست‌به‌نقدی مثل آرسنال پاسخ مثبت بدهد و دستمزدش را هم کم نکند. مقصد مورد علاقه رافینیا بارسلونا، سپس چلسی و بعد از آنها آرسنال است اما به شرطی که هیچ باشگاهی از او تخفیف در حقوق پرداختی نخواهد.

دی‌یونگ
بارسلونا می‌خواهد دیونگ را بیش از 81‌میلیون یورو بفروشد، درحالی‌که منچستریونایتد مایل به پرداخت مبلغ اولیه حدود 69‌میلیون یورو به اضافه 5.8‌میلیون یورو اضافی به‌عنوان متغیر است. بارسلونا فقط می‌تواند یک‌سوم آنچه از فروش بازیکنان یا پس‌انداز در دستمزد به‌دست می‌آورد در تیمش سرمایه‌گذاری کند. برای همین به منچستر تخفیف نمی‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید