• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 2 تیر 1401
کد مطلب : 164156
+
-

طارمی در اورتون؟

یک شایعه جذاب دیگر درباره مهاجم 20میلیون یورویی پورتو

طارمی در اورتون؟

پورتو از نیم‌فصل پیش به این طرف چند بازیکن مهم خود ازجمله لوییس دیاس، ویتینیا، ویرا، کرونا و سرجیو اولیویرا را فروخته و برای از دست دادن مهدی طارمی آمادگی ندارد. با این‌حال یکی از صفحات نقل و انتقالات پرتغال مدعی شد طارمی در لیست باشگاه اورتون انگلیس قرار دارد، تیمی که مالکیت آن بر عهده فرهاد مشیری است اما گفته می‌شود او مهره عثمانوف، میلیاردر نفتی روس است. همزمان پپه، اسطوره پورتو و رئال‌مادرید در گفت‌وگو با مجله باشگاه لب به تحسین مهاجم ایرانی تیمش گشود و گفت: «فقط می‌توانم بگویم که طارمی بازیکنی فوق‌العاده باهوش است. او هوشمندی و کیفیتی بالا دارد که امروزه مهاجمان کمتری از آن بهره می‌برند.» 
از سویی مجله فورفورتو (2-4-4) فهرستی از 10‌بازیکن برتر حال حاضر فوتبال آسیا را منتشر کرده که 2‌مهاجم ایرانی در آن جای دارند و طارمی دوم است. طبیعتا سون هیونگ مین که به‌طور مشترک با محمد صلاح و بدون پنالتی آقای گل لیگ برتر انگلیس شده، در این فهرست صدرنشین است و سردار آزمون در رده سوم جای گرفته. تمام 10‌بازیکن در اروپا شاغل نیستند و در میان آنها نام بازیکنانی از لیگ قطر، امارات و عربستان دیده می‌شود. در عوض، نامی از مینامینو و برخی بازیکنان شاخص شاغل در لیگ‌های اروپایی به چشم نمی‌خورد.
در توضیح مربوط به طارمی نوشته شده: «زمانی که او در سال 2014 به بزرگ‌ترین باشگاه ایران یعنی پرسپولیس پیوست، خود را به‌عنوان یک‌مهاجم سختکوش معرفی کرد، اما نشانه‌های کمی وجود داشت که او در راه تبدیل شدن به یکی از مهاجمان برتر آسیا باشد. طارمی پس از پیوستن به ریوآوه در سال 2019توانست 18‌گل به ثمر برساند و به باشگاه پورتو منتقل شود؛ جایی که گلزنی‌هایش به‌طور منظم تداوم داشته است. او آماده رهبری تیم ایران در جام جهانی و افزایش اعتبار رو به رشد خودش است.»
توصیف سردار هم به این شکل نوشته شد: «او مدت زیادی را در روسیه گذراند و برای زنیت سنت‌پترزبورگ درخشید و در ژانویه به بایرلورکوزن رفت. این بازیکن 27‌ساله به‌طور میانگین در هر 1.5‌بازی توانسته یک گل برای ایران به ثمر برساند. شاید سرعت انطباق او با فوتبال آلمان کم باشد اما بدون شک آزمون به‌زودی خواهد درخشید. آزمون مهاجمی است که به اوج خود نزدیک می‌شود و از شانس رویارویی با انگلیس، آمریکا و ولز لذت خواهد برد.»

فهرست 10‌بازیکن برتر آسیا
  سون هیونگ مین(باشگاه تاتنهام و تیم ملی کره‌جنوبی)
  مهدی طارمی(باشگاه پورتو و تیم ملی ایران)
  سردار آزمون(باشگاه بایرلورکوزن و تیم ملی ایران)
  سلمان الدوساری(باشگاه الهلال و تیم ملی عربستان)
  اکرم عفیف(باشگاه السد و تیم ملی قطر)
  واتورو اِندو(باشگاه اشتوتگارت و تیم ملی ژاپن)
  تاکهه‌هیرو تومیاسو(باشگاه آرسنال و تیم ملی ژاپن)
  المعز علی(باشگاه الدوحیل و تیم ملی قطر)
  الدور شاه‌مرادوف(باشگاه آاس‌رم و تیم ملی ازبکستان)
  علی مبخوت(باشگاه الجزیره و تیم ملی امارات)

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :