• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 2 تیر 1401
کد مطلب : 164153
+
-

نکته بازی/لغو در مبدأ

مراحل آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی طوری پیش می‌رود که آب توی دل آدم تکان نمی‌خورد. قبلا اینطوری بود که اسم تیم‌های مختلف را می‌آوردیم و تا آستانه نهایی کردن بازی پیش می‌رفتیم، اما آخرش برگزاری مسابقه کنسل می‌شد. الان به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مسابقات دوستانه در مبدأ لغو می‌شود. چند روزی بود که احتمال برگزاری دیدار دوستانه بین تیم‌های ملی کشورمان و مجارستان مطرح می‌شد. روی کاغذ بازی خوبی به‌نظر می‌رسید؛ مخصوصا از این جهت که مجارستان 4 گل به انگلستان زده و ما اگر یک نتیجه خوب برابر این تیم می‌گرفتیم، می‌توانستیم با روحیه و اعتمادبه‌نفس بالا به مصاف سه‌شیرها برویم. مسئولان رسانه‌ای تیم با قدرت تمام احتمال برگزاری بازی را منتفی دانستند تا خیال‌مان از هر جهت راحت شود!

تبریک گفتن، کسر‌شأن نیست
برانکو ایوانکوویچ هم قطعا مثل هر آدم دیگری عیب و ایرادات خاص خودش را دارد اما برایند شخصیتی او مثبت است و به همین دلیل هم مردم دوستش دارند. او سال‌ها سرمربی پرسپولیس بود و بخشی از بهترین روزهای تاریخ این باشگاه را خلق کرد، اما خیلی از استقلالی‌ها هم احترام او را نگه‌می‌دارند. در مصاحبه اخیر پروفسور با تلویزیون ایران، زمانی که از او در مورد قهرمانی استقلال در لیگ بیست‌ویکم سؤال شد، این مربی گفت: «به آنها تبریک می‌گویم. قهرمانی بدون شکست دستاورد درخشانی است.» برانکو اگر می‌خواست خودش را بین هواداران تیم سابقش شیرین کند، هزار جمله دیگر می‌توانست بگوید؛ حرف‌های سطحی و متعصبانه اما رفتار دیگری انجام داد، چرا که برای شخصیت خودش احترام قائل است.

خیلی هم شیک و مجلسی
آدم از این همه شایسته‌سالاری و تخصص‌گرایی در فوتبال کشور لذت می‌برد. فرشاد ماجدی را گذاشته‌اند مربی تیم ملی جوانان. آیا واقعا گزینه‌ای بهتر از او داشتیم؟ چند دوره کوتاه مربی تیم‌های پایه بوده و الان هم دستیار صمد مرفاوی در تیم ملی جوانان شده است. صد البته خود آقا صمد هم مصداق شش‌دانگ شایستگی است. بالاخره کم داریم آدمی را که توانسته باشد بازیکنی در سطح رینالدو را رد کند و او را به سمت کیه‌وو در سری‌آ ایتالیا ببرد. یعنی شما اگر رینالدو هم باشی، باز ممکن است مورد توجه آقای مرفاوی قرار نگیری. استاد با چنین توانایی‌هایی، فرشاد ماجدی را هم کرده دستیار خودش تا جمع متخصصان جمع شود. باور کنید این موضوع هیچ ربطی هم به برادری فرشاد با میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال ندارد!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید