• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 2 تیر 1401
کد مطلب : 164120
+
-

خبرهای‌کوتاه/افزایش تصادفات در سیستان‌و‌بلوچستان

افزایش تصادفات در سیستان‌و‌بلوچستان

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان از اینکه بالاترین آمار فوتی‌های حوادث ترافیکی پارسال کشور به این استان اختصاص یافته است، گفت: آمار فوتی‌های تصادفات استان از ابتدای سال در مقایسه با سال گذشته ۲۲درصد افزایش داشته است. به گزارش ایرنا، رضا عبدی افزود: سال گذشته 6836نفر در این استان بر اثر تصادف مجروح شدند و 1182نفر نیز فوت کردند. به‌گفته وی، از میان بیش از ۳۸هزار پرونده مختومه شده سال گذشته پزشکی قانونی استان حدود ۷۰پرونده همچنان معوق است. مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان ‌همچنین افزود: متأسفانه از ۲۶شهرستان استان فقط در 8شهرستان خدمات پزشکی قانونی ارائه می‌شود‌.


تعیین تکلیف پتروشیمی گلستان پس از ۱۶سال
رئیس‌کل دادگستری گلستان از تعیین تکلیف خط مشی پتروشیمی استان پس از ۱۶سال خبر داد و گفت: موانع قضایی و حقوقی از سر راه این طرح برداشته شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر آسیابی گفت: اگر مشکل پتروشیمی را حل نمی‌کردیم هیچ سرمایه‌گذاری جرأت سرمایه‌گذاری در استان را پیدا نمی‌کرد. به‌گفته او، وزارت نفت به‌صورت رسمی بیان کرده است که هیأت مدیره فعلی پتروشیمی اعتبار لازم برای اجرای طرح را ندارد و پس از آن ۶هلدینگ برای پتروشیمی استان وارد گلستان شدند. رئیس‌کل دادگستری گلستان افزود: ۵۰درصد از اعتبار سفر رئیس‌جمهوری به استان در پتروشیمی استان سرمایه‌گذاری می‌شود و یکی از هلدینگ‌های بزرگ بیش از ۲۲هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این طرح خواهد داشت.
 

رفع تصرف ۱۶۸ هکتاری اراضی ملی گیلان
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از رفع تصرف ۱۶۸هکتاری عرصه‌های ملی ذیل ماده۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع خبر داد و گفت: در این راستا ۷۷۵پرونده تشکیل شد وهمچنین ۳۵فقره اجرای احکام و خلع ید به مساحت ۱۷.۵هکتار داشتیم. به گزارش ایسنا، محمد قربانی لرد با اشاره به وضعیت مبارزه با قاچاق چوب جنگلی گیلان طی 3ماهه بهار امسال اظهار کرد: طی مدت مذکور ۵۴۰عملیات مبارزه با قاچاق چوب انجام دادیم که منجر به تشکیل ۵۴۰پرونده شد. وی حجم چوب کشف شده را ۳۴۳مترمکعب دانست و افزود: در این راستا ۶۹۶نفر را دستگیر و ۳۳۱دستگاه وسیله نقلیه اعم از سواری و نیسان و کامیون را توقیف کردیم. فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان همچنین از افزایش ۷۹درصدی کشفیات خبر داد‌.

این خبر را به اشتراک بگذارید