• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 1 تیر 1401
کد مطلب : 164004
+
-

فقط یک‌بار راضی باش!

حتی نقل‌وانتقالات بی‌سابقه پرسپولیس هم موجب رضایت یحیی گل‌محمدی نشده است

قبل از اینکه 3 رقیب سنتی پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی یعنی استقلال، تراکتور و سپاهان حتی سرمربی‌شان را به‌صورت رسمی معرفی کنند، پرسپولیس بازار نقل‌وانتقالات را شخم زد و لااقل روی کاغذ، بهترین نفرات ممکن را گرفت. آنها علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، ولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و البته محمدمهدی احمدی و عرفان باقری را گرفتند که این آخری، از استقلال جذب شد. به خدمت گرفتن این بازیکنان باعث خوشحالی هواداران و امیدواری آنها به بازپس‌گیری عنوان قهرمانی شده است. با این همه اما، سرمربی پرسپولیس همچنان به اندازه کافی «قدردان» نیست. جمله عجیب او بعد از حضورش در باشگاه، بازتاب زیادی در فضای مجازی پیدا کرد؛ آنجا که گل‌محمدی گفت: «فعلا حدود نیمی از بازیکنان موجود در فهرست خرید من جذب شده‌اند.»
طبیعتا در لیست خرید یحیی نام بازیکنان دیگری هم مثلا در پست مهاجم وجود داشته اما اینکه شما 2+5خرید بسیار مهم و پرسروصدا را تنها به منزله برآورده شدن نیمی از توقعات نقل‌وانتقالاتی‌ات بدانی، کاری است که فقط از یحیی گل‌محمدی برمی‌آید. او نیمی از سپاهان را خالی کرده، اما هنوز نسبت به باشگاه لحن طلبکارانه دارد و شاید هم راه را برای بهانه‌جویی‌های بعدی بازمی‌گذارد. این البته نخستین جمله عجیب یحیی در مورد یارگیری نیست. این مربی بعد از 3خرید درشت ابتدایی یعنی بیرانوند، پورعلی‌گنجی و اسماعیلی‌فر هم گفته بود: «نقل‌وانتقالات را با شتاب خوبی شروع کردیم اما کار متوقف شد.»
به‌طور کلی جملات رضایتبخش به‌ندرت از زبان یحیی خارج می‌شود. او مشکلات بسیار زیادی با مهدی رسول‌پناه، مدیرعامل پیشین پرسپولیس داشت و پیش و پس از آن دوره هم بارها از سمتش استعفا کرد. تعداد مصاحبه‌های گلایه‌مندانه یحیی از مسائل مالی و... باشگاه هم بسیار زیاد است. همین اواخر او جمله‌ای به زبان آورد که از قضا این روزها زیاد دست به‌دست می‌شود: «حتی پول خرید آب معدنی هم نداشتیم.» گل‌‎محمدی که قرارداد 40 میلیارد تومانی‌اش حسابی خبرساز شده، در دوره مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد با کلی هزینه به پرسپولیس آمد. همان زمان باشگاه متعهد شد 6میلیارد تومان بابت پول رضایتنامه این مربی به تیم مشهدی بپردازد که بعد از حدود 3سال هنوز تسویه نشده، اما خود یحیی دقیقا در نخستین نشست خبری‌اش پیش از بازی با تراکتور از تأخیر باشگاه در پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان گله کرد؛ یعنی حتی پیش از برگزاری نخستین بازی! یک بار، فقط یک‌بار راضی باش آقای گل‌محمدی... .

این خبر را به اشتراک بگذارید