• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 1 تیر 1401
کد مطلب : 164005
+
-

شوک به آزادکاران نوجوان

در مسابقات آسیایی، از ۳کشتی‌گیر ایران ۲نفر سر وزن نرسیدند!

رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا از روز گذشته در  قرقیزستان آغاز شد اما در اتفاقی عجیب از 3کشتی‌گیر ایران 2کشتی‌گیر سر وزن نرسیدند و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند! با توجه به حذف این دو کشتی‌گیر، قرار گرفتن تیم ایران روی سکوی اول و دوم بعید به‌نظر می‌رسد.
وزن‌کشی ۳وزن نخست نوجوانان آسیا در حالی صبح روز گذشته برگزار شد که محمدمهدی ممی‌وند در وزن ۶۵کیلوگرم و رضا سلیمانیان در وزن ۸۰کیلوگرم با توجه به ۲۰۰ و ۳۰۰گرم اضافه‌وزن، از جدول مسابقات کنار گذاشته شدند. به این ترتیب یونس شفیعی نماینده وزن ۷۱کیلوگرم تنها نماینده ایران در روز نخست این رقابت‌ها بود که پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف ژاکشیلیک بایتاشوف از قرقیزستان رفت.  او 6بر 3بایتاشوف را شکست داد اما در یمه‌نهایی 5 بر 2 مغلوب شینگو آندو از ژاپن شد و به دیدار رده‌بندی رفت.
دلیل سر وزن نرسیدن 2 کشتی‌گیر، تصور اشتباه کادر فنی براساس مسابقات تیم کشتی فرنگی بوده و پس از اطلاع از برنامه مسابقات، کشتی‌گیران کشورمان در اوزان ۶۵ و ۸۰کیلوگرم با توجه به زمان کمی که در اختیار داشتند، سر وزن نرسیدند. در کشتی فرنگی 7وزن در روز اول و 3وزن در‌روزدوم‌کشتی گرفتند. در حالی که برنامه مسابقات آزاد برعکس مسابقات فرنگی بود، کادر فنی آزاد  ۷کشتی‌گیری را که مسابقه نداشتند به سالن وزن‌کشی برده‌ بود و ۳کشتی‌گیر دیگر که مسابقه داشتند در هتل ماندند! فرنگی‌کاران ایران که در روز نخست این رقابت‌ها روی تشک رفتند با کسب 2مدال طلا، 4مدال نقره و 2مدال برنز به‌عنوان نایب‌قهرمانی دست یافتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید