• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 31 خرداد 1401
کد مطلب : 163903
+
-

بازارها/ نمادهای دلار و یورو صادراتی به بازار متشکل آمد

نمادهای دلار و یورو صادراتی به بازار متشکل آمد
فروش ارز صادرکنندگان به صرافی‌ها با نمادهای معاملاتی جدید در بازار متشکل ارزی راه‌اندازی شد. بازار متشکل ارز ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به‌منظور تسهیل فروش ارز صادرکنندگان، نمادهای معاملاتی جدید دلار و یورو تحت عنوان دلار صادراتی و یورو صادراتی از امروز به‌صورت آزمایشی در بازار متشکل ارز ایران راه‌اندازی خواهد شد. فعالیت کارگزاران بازار در این نمادها مستلزم وجود حساب جدید دلاری و یورویی به نام هر کارگزار نزد بانک ملی ایران است.

وام ودیعه به نفع سیستم بانکی‌ است
عضو هیأت‌مدیره اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: راهکار ارائه وام ودیعه مسکن به‌دلیل بالا بودن نرخ سود بانکی و محدودیت منابع بی‌اثر است. این وام بیش از آنکه حافظ منافع اجاره‌نشین‌ها باشد در جهت منافع سیستم بانکی است و استقبال از این وام از سر استیصال اجاره‌نشین‌هاست.
سعید لطفی درباره بسته پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی و کنترل بازار اجاره اظهار داشت: محتوای بسته پیشنهادی دولت برای کنترل بازار اجاره به‌هیچ‌وجه دربردارنده راهکاری اثربخش برای کنترل این بازار در کوتاه‌مدت نیست. اصولا مشکلات بازار اجاره یک‌شبه به‌وجود نیامده‌اند که با یک نسخه دستوری و ضرب‌الاجلی بتوان این مشکلات فعلی را حل کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید