• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 30 خرداد 1401
کد مطلب : 163792
+
-

بازرسی ۶۷۸ شناور ایرانی و خارجی در بنادر هرمزگان

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ‌از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶۷۸فروند شناور ایرانی و خارجی توسط کارشناسان اداره کنترل و بازرسی کشتی‌ها در بنادر این استان مورد بازرسی قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا، اسماعیل مکی‌زاده روز یکشنبه در تشریح بازرسی‌های انواع شناور کنوانسیونی و غیرکنوانسیونی در بنادر این استان اظهار کرد: از مجموع شناورهای بازرسی شده طی این مدت ۵۳۴فروند شناور ایرانی و ۱۴۴فروند نیز شناور خارجی بوده است.
وی افزود: از مجموع شناورها ۵۹۳فروند دارای نواقص بودند که از این تعداد ۴۷۷ فروند شناور ایرانی و ۱۱۶فروند نیز شناور خارجی که درمجموع ۸۶درصد نقص مشاهد شد و مسئولان کشتی‌ها تا بازرسی مجدد ملزم به رفع نقص شدند.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عمده نواقص رویت شده در شناورهای کنوانسیونی را گواهینامه‌ها، کتب و نشریات دریایی، ماشین‌آلات، کنوانسیون کاردریایی، تهویه و سند شناسایی خدمه عنوان کرد و گفت: دریافت مجوز دریاروی منوط به رفع نواقص و بازرسی مجدد خواهد بود.
مکی‌زاده به عمده نواقص مورد تذکر در شناورهای غیرکنوانسیونی نیز اشاره کرد و گفت: به‌دلیل متفاوت بودن فعالیت در این شناورها، نواقصی مانند گواهی بیمه‌نامه، حلقه نجات، کپسول اطفاء حریق، گواهینامه شایستگی پرسنل، جلیقه نجات و غیره مورد بازدید قرارگرفته و تا برطرف شدن نواقص از استمرار فعالیت شناورهای دارای نقص جلوگیری خواهد شد.
به‌گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در سال۱۴۰۰ نیز حدود ۲هزار و۷۶۰فروند شناور ایرانی و خارجی مورد بازرسی قرار گرفته که از این تعداد ۲هزار و۲۱۴مورد ایرانی و ۵۴۶ فروند نیز شناور خارجی بوده اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید