• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 29 خرداد 1401
کد مطلب : 163744
+
-

با مردم/دلیل توقف طولانی مدت سهام بورس چیست؟

برخی سهام بورس به‌مدت طولانی بسته هستند و سرمایه سهامدار مسدود شده است. حداقل شرکت‌ها توضیح دهند که مثلا فلان سهم به‌دلیل فلان مسئله تا اطلاع ثانوی بسته است یا قبل از بسته شدن به سهامداران اطلاع دهند که سهامداران بلاتکلیف نمانند. اکنون چندین سهم مهم مدت‌های طولانی است که بسته هستند و هیچ توضیحی هم ارائه نمی‌شود.
بهمن یار از سهامداران بورس

افزایش مجدد قیمت شوینده‌ها چه معنایی دارد
در سایه ناکافی بودن نظارت‌ها در چند‌ماه اخیر قیمت شوینده‌ها افزایش یافته بود. داشتیم با قیمت‌ها کنار می‌آمدیم که یکباره دوباره افزایش قیمت صورت گرفته و بعد از پیگیری متوجه شدیم این افزایش قیمت مصوبه قانونی دارد. آنهایی که این افزایش را تصویب و اجرا کرده‌اند آیا متوجه نبودند که شوینده‌ها بدون مصوبه چندین بار افزایش قیمت داشته‌اند تا جایی‌که اگر قرار بود همین مصوبه روی قیمت شوینده‌ها قبل از افزایش‌های بی‌برنامه اعمال شود هم‌اکنون شوینده به‌رغم افزایش قیمت قانونی 30تا 50درصد ارزان‌تر بود.
 صیامی از تهران 

مشوق‌های فرزندآوری کارساز نیست، سن ازدواج پایین بیاید
اگر سن ازدواج پایین بیاید خودبه‌خود موضوع فرزندآوری حل خواهد شد. اکنون سن ازدواج بالا رفته است و همین موضوع اصلی‌ترین کاهش تعداد فرزندان است. اگر مشوق‌های مالی و شرایط اقتصادی ملاک فرزندآوری باشد باید پرسید خانواده‌های دارای توان اقتصادی بالا چرا صاحب فرزند نمی‌شوند. پس معلوم می‌شود به صرف تشویق مالی نمی‌توان انتظار فرزندآوری داشت. بهتر است به جای مشوق‌های فرزندآوری، ‌مشوق‌های ازدواج در سن مناسب را افزایش دهند.
جلیل‌زاده از یزد

پیامک
توقف خودروهای مسافر بر در خیابان میرداماد موجب ترافیک شده است
در بلوار میرداماد مسیر غرب به شرق نزدیک ایستگاه مترو، خودروهای مسافربر جهت سوار کردن مسافران توقف می‌کنند. با توجه به کم عرض بودن خیابان این مسئله موجب ترافیک شده است. از پلیس درخواست رفع این معضل را داریم.
کریمای از تهران

ماشین‌آلات راهسازی چهارمحال و بختیاری نوسازی شوند
چهارمحال و بختیاری استانی کوهستانی است که ماشین‌آلات راه‌سازی و راهداری آن به‌خصوص در فصول سرد سال استهلاک بیشتری دارند. با وجود این چندین سال است هیچ نوسازی و بهسازی در این ادوات صورت نگرفته است. لازم است اعتبارات و تجهیزات به این امر اختصاص دهند تا در زمان بسته بودن راه‌ها و ریزش برف سنگین بتوان به جامعه خدمت کرد.
راننده لودر از شهرکرد

اگر آب نبود چرا اجازه کشت دادند
اهالی برنجکار لنجان در اصفهان با هماهنگی مسئولان کشاورزی استان و با استعلام از آنها مانند سنوات گذشته اقدام به خرید نشاء برنج و کشت آن کردند. اکنون که زمان آبیاری است آب زاینده رود قطع و تمام زحمات ما هدر رفته است. به شخصه با ته مانده توان مالی‌ام که 9میلیون تومان بود نشاء تهیه کردم که آن هم نابود شد و زندگی من و چند خانواده دیگر معلوم نیست چگونه باید بگذرد! اگر قرار بود آب نباشد چرا به ما اجازه کشت دادند؟
قاسمی از لنجان اصفهان 

پیام
خیابان میعاد23 کمالشهر نیازمند زیرسازی و آسفالت است
ضمن تشکر از شهرداری کمالشهر برای اقداماتی که اخیرا در راستای بهسازی معابر و خیابان‌ها انجام داده ازجمله بازگشایی بلوار مشاهیر و تعمیرات مجسمه‌های آن و نیز آسفالت میعاد13 تقاضا می‌شود زیرسازی و آسفالت میعاد23 را هم در دستور کار قرار دهد.
دهقان نیری از کمالشهر کرج 

زنبورداری به‌صرفه نیست 
زنبورداری هستم که تا 2 سال قبل 600کندو  و 6کارگر داشتم و اکنون با 100کندو خودم دست تنها کار می‌کنم. هرآنچه که مربوط به شغل ماست گران شده و دیگر زنبورداری به صرفه نیست. از سوی دیگر خشکسالی گسترده باعث کاهش گیاهان و نابودی طبیعت شده و همچنین استخراج معدن حتی بدون داشتن مجوز به نابودی منابع طبیعی سرعت بخشیده است. مسئولان و دلسوزان فکری بکنند.
رضوانی از روستای سادیان اصفهان 
 
بسته حمایتی مشکلی از بازنشستگان حل نمی‌کند
بسته حمایتی که مسئولان سخن از آن می‌گویند به‌کار مستمری‌بگیران نمی‌آید. چون براساس نیاز واقعی خانوارها متفاوت است. ضمن اینکه ثابت نیست و مقطعی است. اکنون صاحبخانه جوابم کرده و نمی‌دانیم با این حقوقی که داریم چه کنیم و آیا خانه‌ای با رقمی بالاتر می‌توانیم اجاره کنیم یا نه، چرا که هنوز تکلیف دریافتی مان مشخص نیست. خورد و خوراک و فرزند و عروس و داماد بماند.
عبداللهی از تهران 

این خبر را به اشتراک بگذارید