• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 29 خرداد 1401
کد مطلب : 163696
+
-

رئیسی خطاب به منتقدان در سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری1400:

لذت بودن میان مردم را بچشید

گزارش
لذت بودن میان مردم را بچشید

رئیس‌جمهور در سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری 28خرداد1400، معنی انتخاب مردم در این انتخابات را تأکید مجدد بر اجرای آرمان‌های اصیل انقلاب شامل عدالت‌گستری و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض دانست. سیدابراهیم رئیسی در تشریح شرایط تحویل دولت و تشکیل کابینه سیزدهم ازجمله فشارهای خارجی و مسائل داخلی گفت: به‌رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها آینده را بسیار روشن می‌بینم و یقین دارم که دشمن همانگونه که تاکنون در برابر جمهوری اسلامی راه به جایی نبرده، پس از این نیز نمی‌تواند ما را متوقف کرده یا به عقب براند؛ فقط یک راه پیش رو داریم و آن راه حرکت به سمت پیشرفت و اجرای عدالت است. رئیسی در سفر استانی تهران، شنبه ابتدای هفته کاری خود را به بازدید از پروژه نیمه‌تمام مجتمع مسکونی آژینه در حاشیه شهر پیشوا، مجتمع ۹۸۰واحدی سبحان واقع در قرچک ورامین، پروژه راه‌آهن شهری ورامین و پل قاسم‌آباد و پروژه نیمه‌تمام بیمارستان ۹۶تختخوابی پیشوا اختصاص داد. برخی از این پروژه‌ها تأخیر بیش از 10ساله داشته‌اند و با دستورات رئیس‌جمهور قرار شد پروژه‌های نیمه‌تمام جنوب شرق استان تهران تا 2ماه دیگر فعال شود. او در حضور جمعی از مردم شهرستان پیشوا، قرچک و ورامین که در ورزشگاه تختی این شهرستان گرد هم آمده بودند، با اشاره به سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری1400 گفت: بنده تصمیم گرفتم که امروز و در نخستین سالروز انتخاب دولت مردمی به‌جای حضور در جلسات نمادین به میان مردم بیایم و پیگیر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باشم. برای بنده به‌عنوان نماینده مردم حضور در میان این مردم و رسیدگی به آنچه مایه نگرانی و دغدغه آنان است، دلنشین‌تر از دیدارها و جلسات نمادین است. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی با اشاره به بازدید خود از تعدادی از طرح‌های نیمه‌تمام در بخش‌های مختلف شهرستان ورامین، افزود: به برکت انقلاب اسلامی، اقدامات و کارهای زیادی برای این منطقه انجام شده، اما کارهای انجام‌نشده زیادی نیز باقی مانده است. امروز از پروژه‌هایی بازدید کردیم که بعضی از آنها ۱۷سال و برخی دیگر حدود ۱۰سال است که آغاز شده، اما هنوز به اتمام نرسیده‌اند.

توانستیم از مرحله سخت عبور کنیم
رئیسی به مشکلات مالی و بودجه‌ای دولت مردمی در آغاز به‌ کار خود اشاره کرد و گفت: خیلی‌ها به ما می‌گفتند چگونه می‌خواهید مشکل کسری بودجه ۴۸۰هزار میلیارد تومانی را رفع کنید. این در حالی بود که دولت در ماه ابتدایی فعالیت خود با مشکل پرداخت حقوق کارکنان مواجه بود، اما به لطف خدا و آگاهی مردم توانستیم بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول که می‌توانست باعث ایجاد مشکلات جدید شود، از این مرحله سخت عبور کنیم.  او در ادامه سخنانش با اشاره به برخی از اظهارات درباره سفرهای استانی، گفت: کسانی که به سفرهای استانی و حضور بنده در میان مردم خرده می‌گیرند، تجربه حضور در میان مردم و دیدار با آنها را ندارند. بنده به آنها پیشنهاد می‌کنم که در اجتماعات مردمی حضور یابند و لذت بودن در میان مردم را بچشند. رئیس دولت سیزدهم درباره مهم‌ترین موانع فعالیت دولت یادآور شد: دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های گذشته سعی کردند برای دولت حاشیه‌سازی کنند، اما به همه دولتمردان تأکید کردم که مانند برخی از دوره‌ها که مسئولان گرفتار حاشیه شدند و زیان آن متوجه مردم و کشور شد، مراقب باشند که گرفتار حاشیه نشوند.

مکث
روایت دولت از تحولات یک‌سالگی انتخابات ریاست‌جمهوری1400


مهم‌ترین دستاوردهای دولت به بهانه انتخابات ریاست‌جمهوری 28خردادماه سال گذشته در اظهارات دولتمردان پررنگ بودند. در بخشی از این گزارش عملکردها به موارد زیر اشاره شد:
  آمار تلفات کرونا از روزانه حدود ۷۰۰قربانی، تک‌رقمی شده و در برخی روزها صفر می‌شود.
  ۵میلیون خانواده نیازمند بدون پرداخت هیچ وجهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
  سال۱۴۰۰ را با رشد اقتصادی نزدیک به ۵درصد به پایان رساندیم.
  صنعت گردشگری ایران در ۲۰۲۱ با رشد ۴۰درصدی همراه بود.
  1/6میلیارد دلار از دارایی‌های توقیف‌شده ایران در عراق آزاد شد.‌

مکث
قول‌های رئیسی در سفر جنوب شرق استان تهران

رئیس‌جمهور در سفر استانی تهران قول‌هایی برای پیگیری مشکلات بر زمین مانده شهرستان‌های جنوب شرق تهران ازجمله ورامین، قرچک و پیشوا و همچنین برخی مشکلات کشوری داد:
  فرمانداری ورامین به فرمانداری ویژه ارتقا پیدا می‌کند.
  راهکارها و شرایط تاسیس ۲استان در شرق و غرب استان تهران بررسی می‌شود.
  ساخت ۴میلیون واحد مسکونی در طول ۴سال وعده دولت، نیاز کشور و تصریح قانون است و باید به آن عمل کنیم.
  دولت برای سال۱۴۰۱ رشد ۸درصدی را هدفگذاری کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :