• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 29 خرداد 1401
کد مطلب : 163685
+
-

خبر های کوتاه/هالند جانشین کریم


آاس و مارکا ادعا کردند در قرارداد 5ساله ارلینگ هالند با منچستر‌سیتی بند فسخی گنجانده شده که در سال2024 فعال می‌شود و رئال‌مادرید می‌تواند این مهاجم نروژی را برای جانشینی کریم بنزما بخرد. باشگاه عقیده دارد که کریم می‌تواند 2‌فصل دیگر در همین سطح به بازی ادامه دهد. در قرارداد هالند با دورتموند بند فسخ 75میلیون یورویی وجود داشت اما منچسترسیتی با 60میلیون او را آزاد کرد و البته مبالغ هنگفتی هم به‌عنوان پاداش به‌خود بازیکن، پدرش و مدیر برنامه‌هایش پرداخت. فلورنتینو پرس در مصاحبه تلویزیونی‌اش گفته بود فعلا بازیکنی نمی‌خرد و برای خرید هالند هم اقدامی نکرده بود چون بنزما را در همان پست در اختیار داشت اما 2‌سال دیگر وضعیت فرق دارد.

مورینیومانیا در رم

مورینیو که توانست آاس‌رم را به قهرمانی لیگ تازه‌تاسیس کنفرانس اروپا برساند، به‌قدری در پایتخت ایتالیا محبوب شده که هواداران آاس‌رم برای بلیت‌های بازی‌های خانگی در ورزشگاه المپیکو صف بسته‌اند. فعلا تمام بسته‌های بلیت فصل گذشته رم در همان فاز اولیه به فروش رسیده و ۳۳۵۰۰‌نفر آن را خریداری کرده‌اند. هم‌اکنون هم 93.8‌درصد از آنها خواهان تمدید هستند و ۱۳‌هزار نفر هم درخواست کرده‌اند در تمام بازی‌های خانگی رم در المپیکو حضور داشته باشند. مارکا این مسئله را «مورینیومانیا» خواند. رم فصل گذشته به‌طور میانگین ۶۰‌هزار نفر تماشاگر در هر بازی داشت که احتمالا در این فصل افزایش پیدا خواهد کرد.

فینال قبل از فینال

قرعه‌کشی بوندس‌لیگا هم انجام شد و برای هفته اول 2‌بازی جذاب فینال‌گونه درنظر گرفته شد. بایرن‌مونیخ دیدار افتتاحیه را مقابل اینتراخت فرانکفورت برگزار می‌کند؛ همان تیمی که بارسلونا را در لیگ اروپا حذف کرد و در نهایت با پیروزی بر سلتیک در فینال، قهرمان دومین جام اروپایی این فصل شد. نکته اینجاست که اینتراخت فرانکفورت تنها 5‌روز مانده به سوپرجام اروپا مقابل رئال‌مادرید (قهرمان لیگ قهرمانان) مقابل بایرن که قهرمان مادام‌العمر بوندس‌لیگاست، بازی خواهد کرد.

کریس می‌ماند

رونالدو نمی‌خواهد برود و پس از 16سال تصمیم گرفته به لیگ قهرمانان فکر نکند و در اروپا به میدان برود. هنوز خریدی درست و حسابی در اولدترافورد قطعی نشده و اریک تن‌هاخ در حال تلف‌کردن وقتش برای خرید فرنکی دی‌یونگ است. اختلاف بین منچستریونایتد و بارسلونا بر سر انتقال فرنکی دی‌یونگ مبلغی در حدود 10 تا 15‌میلیون یورو است. بارسلونا برای این بازیکن 85‌میلیون یورو درخواست کرده است. ویتینیا و مالکوم ایبووی هم دیگر گزینه‌های خرید هستند. انتقال مالکوم ایبووی مهاجم 18‌ساله داربی کانتی در حال نهایی‌شدن است و نمایندگان باشگاه با ویتینیا هم صحبت کرده‌اند اما هنوز پیشنهادی رسمی به باشگاه پورتو ارسال نشده است.

جانشین ژاوی

خوانما لیلو، دستیار ۵۶‌ساله پپ گواردیولا در منچسترسیتی، به‌عنوان سرمربی جدید باشگاه السد منصوب شد. لیلو که سابقه هدایت سوسیه‌داد و آلمریا را نیز دارد، در تابستان۲۰۲۰ و به‌عنوان جانشین میکل آرتتا به کادر مربیگری سیتی اضافه شد. او زمانی که گواردیولا پس از مثبت‌شدن دوپینگ و اتمام محرومیتش به لیگ مکزیک رفته بود، سرمربی او بود. السد در سال‌های اخیر فقط مربی اسپانیایی داشته؛ ژاوی ارناندس، خاوی گارسیا، خوانما لیلو.

بازگشت مسی و جدایی امباپه

در پی شکایت لالیگا از پاری‌سن‌ژرمن و منچستر‌سیتی بر سر رعایت‌نکردن فیرپلی مالی، وکیل لالیگا خواستار لغو قرارداد پاریسی‌ها شد. خواسته خوان بلانکو این است که قرارداد مسی که فصل پیش منعقد شده و امباپه که امسال تمدید کرده باید ملغی اعلام شود و مسی به بارسلونا برگردد و امباپه به رئال مادرید برود؛ این یعنی تمام قراردادهای پاری‌سن‌ژرمن که از ۲۵ ژوئن سال ۲۰۲۱ به ثبت رسیده به‌دلیل نقض قوانین فیرپلی مالی لغو شود. پاریسی‌ها در این مدت قرارداد بازیکنانی ازجمله سرخیو راموس، لیونل مسی، دوناروما و کیلین امباپه را ثبت کرده‌اند و درصورت تأیید این شکایت، قرارداد این بازیکنان باید فسخ شود. گفته شده وزارت ورزش فرانسه هم قرار است روی قراردادها تحقیق کند. این در حالی است که ناصر الخلیفی رابطه‌ای عالی با چفرین، رئیس یوفا دارد و در اتحادیه فوتبال اروپا هم دارای سمت است. رابطه صمیمانه دو طرف را زمانی می‌توانید بهتر درک کنید که بدانید همین دیروز یوفا اعلام کرده لئوناردو 8هزار دلار جریمه نقدی می‌شود. لئوناردو مدیر ورزشی پاری‌سن‌ژرمن بود که به خواسته امباپه برکنار شد. جرم او حمله به اتاق داوری بین دو نیمه دیدار پاری‌سن‌ژرمن با رئال‌مادرید در بازی رفت و پس از بازی برگشت در برنابئو بود. البته ناصر الخلیفی که در ویدئوهای منتشرشده به تجهیزات اتاق داوری و وی‌ای‌آر هم حمله کرد، هیچ جریمه‌ای نشد و جریمه نقدی به مدیر ورزشی اخراج‌شده تعلق گرفت. آیا لالیگا و بارسایی‌ها و رئالی‌ها امیدوارند پاریس مورد تنبیه قرار بگیرد؟

پرونده زیدان بسته شد

زیدان که قبلا گفته بود به پاری‌‌سن‌ژرمن نمی‌رود چون متولد مارسی است، به قولش عمل کرد. برای باشگاه پاریسی حضور زیدان روی نیمکت این تیم موضوعی تمام‌شده است. نبیل دجلیت از خبرنگاران نزدیک به پی‌اس‌‌جی گفت: «زیدان برای پاریس تمام‌شده است.» حالا گالیتیه که 2‌فصل پیش لیل را قهرمان لیگ فرانسه کرده، آزاد است و می‌تواند به پی‌اس‌‌جی بیاید.

چلسی به‌دنبال رحیم

چلسی در حال ارزیابی و چگونگی قرار‌گرفتن رحیم استرلینگ در ترکیب فصل آینده خود است. به‌نظر می‌رسد انتقال احتمالی رحیم استرلینگ به چلسی در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد. منچستر‌سیتی با جدایی رحیم مشکلی ندارد اما اگر این انتقال صورت بگیرد، چلسی باید وینگر بفروشد؛ شاید حکیم زیاش یا پولیسیک.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید