• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 29 خرداد 1401
کد مطلب : 163679
+
-

دومینوی انتقالات

هر حرکت در بازار نقل‌وانتقالات موجب به‌هم‌ریختن یا حرکت‌های بعدی می‌شود

دومینوی انتقالات

لیورپول برای آنکه به فروش سادیو مانه به بایرن‌مونیخ راضی شود، ابتدا جانشین او را خرید و داروین نونیس را با 80+20میلیون یورو از بنفیکا به آنفیلد آورد. بایرن‌مونیخ هم منتظر است تا باشگاه انگلیسی به پیشنهادش پاسخ مثبت دهد، آنگاه لواندوفسکی را با رقمی یر به یر، به بارسلونا بفروشد. به این می‌گویند دومینوی دیوانه‌وار نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا. بایرن‌مونیخ پیشنهادش را برای خرید مهاجم سنگالی بالا برده و به 50میلیون یورو معادل 42.5میلیون پوند رسانده است. این دقیقا همان رقمی است که باواریایی‌ها از بارسلونا برای فروش لواندوفسکی درخواست کرده‌اند. در واقع بایرن با پول بارسا می‌خواهد مانه را بخرد؛ پولی که نیمی از هزینه انتقال داروین را از بنفیکا به لیورپول تامین می‌کند.
این یک روایت است؛ یک روایت هم از سوی فابریتزیو رومانو، خبرنگار معتبر اخبار نقل‌وانتقالات فوتبال منتشر شده که می‌گوید باشگاه بایرن مونیخ 32‌میلیون یورو برای سادیو مانه تضمینی به لیورپول پرداخت خواهد کرد. قرارداد از قبل امضا شده و تا ژوئن 2025اعتبار دارد. لیورپول همچنین پاداش‌هایی را دریافت خواهد کرد که حداکثر پکیج پیشنهادی به مبلغ 40‌میلیون یورو می‌رسد. اگر این روایت درست باشد، بایرن از رفتن مهاجم 34ساله‌اش سود هم می‌کند و یک مهاجم 30ساله می‌گیرد. سادیو مانه روز سه‌شنبه به مونیخ می‌رود تا تست‌های پزشکی بایرن را پشت سر بگذارد. نخستین مرحله از کاغذبازی‌ها هم انجام شده است.

پنجمین بازیکن گران
در صورت فعال‌شدن بندهای پاداش مانه (40میلیون یورو) او به پنجمین خرید گران‌قیمت بایرن تبدیل می‌شود. فهرست گران‌قیمت‌ترین خریدهای تاریخ بایرن مونیخ به این شرح است:
   لوکاس هرناندز............. 80‌میلیون یورو
   لروی سانه ..................60‌میلیون یورو
   دایو اوپامکانو ..............42.5‌میلیون یورو
   کورنتین تولیسو ..........41.50‌میلیون یورو
   خاوی مارتینس ..........40‌میلیون یورو
   آرتورو ویدال ............39.25‌میلیون یورو
   ماریو گوتزه ..............37‌میلیون یورو
   متس هوملز و بنژامن پاوار و رناتو سانچس.... 35‌میلیون یورو

بایرنی‌ها
لواندوفسکی که رفتنی است. از میان بازیکنان بایرن مونیخ که تنها یک‌فصل دیگر از قراردادشان باقی مانده، احتمال خروج گنبری هم هست. گفته می‌شد رئال به او علاقه دارد اما فلورنتینو پرس گفت فعلا تا نیم‌فصل، قصد خرید بازیکن دیگری را ندارد. رابرت لواندوفسکی، سرژ گنبری، یازوا زیرکزی، چوپو موتینگ، کریس ریچاردز و اسون اولرایش، بازیکنانی هستند که قراردادشان سال2023 با بایرن تمام می‌شود.

لواندوفسکی
لواندوفسکی تصمیمش را برای رفتن از بایرن گرفته اما حالا می‌خواهد این جدایی کاملا مسالمت‌آمیز باشد. او درباره این شرایط درحالی‌که سعی داشت مسئولان بایرن را نرم کند، گفت: «هنوز یک‌سال دیگر با بایرن‌مونیخ قرارداد دارم؛ به همین دلیل از باشگاه خواسته‌ام که برای انتقالم رضایت دهند و همکاری کنند. فکر می‌کنم در شرایط فعلی، این بهترین راه‌حل است، به‌خصوص که باشگاه از این طریق می‌تواند از انتقال من درآمدی داشته باشد. من نمی‌خواهم چیزی را تحمیل کنم؛ قضیه اصلاً این‌طور نیست. همه‌چیز در مورد یافتن بهترین راه‌حل ممکن است. باید احساسات را کنترل کرد. می‌خواهم با آرامش و رودررو، نه از طریق رسانه‌ها، صحبت کنم. امیدوارم روزی هواداران بایرن‌مونیخ من را درک کنند».

6سال بعد
اگر مانه به بایرن برود، از تیمی که یورگن کلوپ شروع به ساختنش کرد، پس از 6سال تنها هندرسون، میلنر، ماتیپ و فیرمینو در لیورپول باقی خواهند ماند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید