• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 29 خرداد 1401
کد مطلب : 163661
+
-

بازگشت جودو

ایران در تورنمنت سن‌پترزبورگ با روسیه و صربستان رقابت کرد

منهای فوتبال
بازگشت جودو

رقابت‌های جودوی چهارجانبه که با حضور تیم‌های ایران، روسیه و صربستان در سن‌پترزبورگ برگزار می‌شد به پایان رسید. روسیه با 2تیم در این رقابت‌‎ها شرکت کرده بود و جودوکاران ایران نیز پس از 3سال تعلیق و دوری از مسابقات در مسیر آماده‌سازی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی در این رقابت‌ها حاضر شده بودند.
نشست عمومی مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ با حضور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه برگزار شد و به همین مناسبت، رقابت‌های چهارجانبه جودوی سن‌پترزبورگ نیز در حاشیه این مجمع بین‌المللی برگزار شد. ولادیمیر پوتین رئیس افتخاری فدراسیون جهانی جودو بود که با شروع جنگ روسیه و اوکراین از این سمت کنار گذاشته شد. ولی علاقه او به جودو با توجه به اینکه خودش جودوکار بوده است سبب شد تا در کنار مجمع اقتصادی، مسابقات جودو نیز برگزار شود.
تیم‌های ملی جودوی ایران و صربستان به همراه تیم‌های اول و دوم روسیه، شرکت‌کنندگان این تورنمنت چهارجانبه بودند. جودوکاران ایران که پس از 3سال دوری از مسابقات به‌دلیل تعلیق فدراسیون جهانی پا به این رقابت‌ها گذاشته بودند با 2شکست رقابت‌ها را به پایان رساندند. جودوکاران ایران در نخستین دیدار مقابل تیم ملی روسیه قرار گرفتند که با نتیجه 4بر یک شکست خوردند. تیم ایران در دومین رقابت خود مقابل صربستان قرار گرفت که در مجموع 5مسابقه برگزارشده با نتیجه 3بر 2شکست خورد.
تیم ملی جودوی ایران قرار است در چارچوب بازی‌های کشورهای اسلامی با ترکیب کامل در بخش‌های مردان و زنان راهی قونیه ترکیه محل برگزاری این رقابت‌ها شود. اردوی مشترک عراق، مسابقات جام صلح‌ودوستی عراق و مسابقات چهارجانبه روسیه به‌عنوان دیدار تدارکاتی برای ملی‌پوشان ایران برنامه‌ریزی شده تا تیم‌ملی پس از 3سال دوری از تاتامی با آمادگی در بازی‌های کشورهای اسلامی حاضر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید