• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 29 خرداد 1401
کد مطلب : 163667
+
-

گل‌زن/یارکشی انتخاباتی

الهام محمودی -روزنامه‌نگار

یارکشی انتخاباتی
هفته پیش درحالی‌که خبر برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال زنان در رسانه‌ها منتشر شده بود، مریم ایراندوست، سرمربی این تیم با انتشار پست اینستاگرامی از بازیکنانش خداحافظی کرد. در شرایطی که تیم ملی چند ماه بعد از حضور تاریخی در جام ملت‌های آسیا تعطیل شده بود، برگزاری اردو خبر خوبی بود. اما چرا ایراندوست نیامده خداحافظی کرد؟ بعضی‌ از رسانه‌ها به نقل از مدیران فدراسیون نوشتند که برکناری ایراندوست به‌خاطر دستوری بود که از بالا رسید اما به‌نظر می‌رسید مسئله اصلی سر یارکشی برای مجمع انتخاباتی فدراسیون است که شهریور برگزار می‌شود. هرچه هست این فوتبال زنان است که آسیب می‌بیند و کسی نیست که به فکر منافع این تیم باشد.

ناگفته‌های ایراندوست
حرف‌های ایراندوست بعد از خداحافظی، صحبت‌های 9سال پیش او را یادآوری کرد. سرمربی‌ تیم ملی فوتبال زنان در متن خداحافظی‌اش نوشته بود: «فعلا مجبورم خداحافظی کنم و به‌خاطر موفقیت دختران ایران سکوت می‌کنم. اما در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارم.» این جملات ایراندوست تکراری بود؛ او سال92 در دوران ریاست علی کفاشیان در فدراسیون از تیم ملی کنار گذاشته شد و گفت که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما هیچ‌وقت ناگفته‌ها را به زبان نیاورد. اینکه در تیم‌ ملی زنان چه اتفاقاتی می‌افتد و یا فوتبال زنان با مشکلاتی روبه‌رو است، کم‌وبیش رسانه‌ای می‌شود اما اینکه ایراندوست چه اسراری را در سینه حبس کرده و کمتر خبری می‌کند، مشخص نیست. کاش او برای یک‌بار هم که شده حرف بزند.

لیگ فوتسال با مدل جدید
در فصل‌های گذشته یکی از معضلات لیگ فوتسال فاصله زیاد بعضی از تیم‌ها بود. صدرنشین‌ها با اختلاف زیاد به پیروزی می‌رسیدند و تیم‌های ضعیف کیسه‌گل قوی‌ها بودند. اما این فصل قرار است مدل برگزاری لیگ تغییر کند. 8تیمی که فصل پیش از گروه‌های یک و 2 به پلی‌آف صعود کردند، در سوپرلیگ بازی می‌کنند. ۸تیم دوم فصل گذشته و ۴تیم صدرنشین لیگ دسته‌یک، 12تیم حاضر در لیگ برتر را تشکیل می‌دهند. خوبی برگزاری سوپرلیگ این است که تیم‌های سطح اول فوتسال زنان ایران در آن حضور دارند، هم رقابت‌ها نزدیک است و هم بازی‌ها باکیفیت‌تر. در لیگ برتر هم تیم‌های هم‌سطح بازی می‌کنند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید