• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16360
+
-

یک میلیون و ۴۰۰هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد هستند

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: هم‌اکنون یک‌ میلیون و ۴۰۰هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۶۰درصد آنها تنها زندگی می‌کنند.  

به گزارش فارس، سیدامیرمنصور برقعی در جشن خودکفایی 2هزار و ۳۰۰خانوار زنجانی تحت حمایت این کمیته با بیان اینکه دولت و مجلس به بخشی از وظایف خود در برابر محرومان عمل کرده‌اند، گفت: اگر در زمینه مبارزه با فقر از طریق تصویب قوانین و سیاست‌های پولی و مالی و سیاست‌های ارزی تلاش جدی نشود، اتفاقاتی رخ می‌دهد که آثار آن در فاصله نه‌‌چندان دور در زندگی قشر ضعیف جامعه نمایان خواهد شد. 

برقعی با ابراز تأسف از اینکه سالمندان فاقد درآمد، مورد حمایت فرزندان نیستند، گفت: این در حالی است که طبق شرع و قانون مدنی تأمین نیازهای زندگی والدین باید توسط فرزندان انجام شود. وی علت بی‌توجهی فرزندان به والدین سالمند را کم‌‌کاری فرهنگی دستگاه‌های متولی دانست و اعلام کرد: هم‌اکنون یک‌میلیون و ۴۰۰هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۶۰ درصد آنها تنها زندگی می‌کنند. قائم‌مقام کمیته امداد، امدادگران این کمیته را سربازان فقرزدایی نامید و تأکید کرد: برای رفع مشکلات جامعه هدف، باید منشأ مشکلات را به‌‌خوبی شناسایی کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید