• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16359
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Am73
+
-

تداوم بارش‌ در 2روز آینده

گردوغبار جنوب شرق و شرق کشور را فرا می‌گیرد


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در 2روز آینده خبر داد و گفت: شدت بارش روز پنجشنبه در شرق لرستان، اصفهان، نیمه غربی یزد و ارتفاعات کرمان خواهد بود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در 2روز آینده تمرکز و عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور خواهد بود و در این مناطق رگبار باران، گاه رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. به گفته وظیفه، امروز سامانه بارشی در بخش‌هایی از غرب، مرکز، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و به‌طور ضعیف‌تر در شمال غرب و جنوب شرق فعالیت می‌کند و در این مناطق رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.



استان‌های پربارش

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (پنجشنبه) گستره بارش به بخش‌هایی از غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور محدود می‌شود، تأکید کرد: شدت بارش در این روز در شرق لرستان، اصفهان، نیمه‌غربی یزد و ارتفاعات کرمان خواهد بود.



گرد و خاک در جنوب شرق و شرق کشور

او تأکید کرد: امروز و روزهای پنجشنبه و جمعه در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. برخی مناطق جنوب شرق و شرق نیز همراه با خیزش گرد و خاک خواهند بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران امروز ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه آسمان پایتخت صاف در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید