• پنج شنبه 3 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 15 ذی القعده 1445
  • 2024 May 23
شنبه 28 خرداد 1401
کد مطلب : 163553
+
-

شهرآفتاب چند برابر می‌شود

40 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی شهر آفتاب تا 120 هزار متر مربع قابل افزایش است

گپ
شهرآفتاب چند برابر می‌شود

محمد سرابی-روزنامه‌نگار

مساحت سالن‌های فعلی شهر آفتاب حدود 40 هزار متر مربع است که در طرح نهایی به 120 هزار متر مربع خواهد رسید و با مساحت ساختمان تجارت جهانی مجاور آن، تا 190 هزار متر مربع هم قابل افزایش است. با این وصف دیگر نمی‌توان گفت که این مجموعه ظرفیت و امکانات لازم برای برپایی نمایشگاه‌های بزرگ را ندارد، اما این قسمت‌ها چطور باید ساخته شوند؟
عباس تقدسی‌نژاد، مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید که در صورت تامین منابع مالی می‌توان در کمتر از یک سال، بخش عمده پروژه توسعه را به بهره‌برداری رساند.

هزینه ساخت قسمت‌های باقیمانده چطور تامین می‌شود؟
ما بهره‌بردار هستیم و سازمان سرمایه‌گذاری‌های شهرداری باید کار را انجام دهد، اما در زمینه جذب سرمایه‌گذار و ایجاد زمینه‌ لازم می‌توانیم فعالیت کنیم. ما برای ساخت بخش‌های باقیمانده، 800میلیارد تومان از شهرداری درخواست کردیم تا در بودجه امسال لحاظ شود و بتوانیم سالن‌ها را تمام کنیم. استدلال ما هم این بود که با شروع فعالیت نمایشگاه‌ها در همان ابتدا تا 3 هزار میلیارد تومان درآمد برای شهرداری ایجاد می‌شود. این پیشنهاد در ابتدا پذیرفته شده بود، اما بعدا تایید نشد. در نهایت 40 میلیارد تومان در الحاقیه به شهر آفتاب اختصاص پیدا کرد که برای انجام پروژه‌‌های باقیمانده کافی نیست. اگر قرار است 60 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برای سال بعد داشته باشیم یا باید از بودجه شهرداری هزینه‌ها را تامین کنیم و یا سرمایه‌گذاری را جدی بگیریم.

قبلا این موضوع مورد توجه نبود؟
من فکر می‌کنم در دوره‌های قبل به اندازه کافی به شهر ‌آفتاب توجه نشده است. متاسفانه تا مدتی قبل حتی تابلوی ورودی شهر آفتاب در کنار بزرگراه هم وضعیت خوبی نداشت. به کمک ارگان‌های همکار توانستیم ورودی و خروجی جداگانه برای شهر آفتاب تعیین کنیم. یک کنارگذر از سمت «بزرگراه خلیج فارس» ایجاد کنیم و یکی از در‌های اصلی را با آسفالت کردن به «خیابان درختی» وصل کنیم. الان هدایت خودرو‌ها به سمت شهر آفتاب خیلی بهتر انجام می‌شود.

موقعیت شهر آفتاب، چه کمکی به توسعه آن می‌کند؟
در شهر آفتاب ظرفیت بالقوه‌‌ای وجود دارد که باید آن ‌را در ترکیب با ارگان‌های دیگر دید؛ فرودگاه امام خمینی (ره) و منطقه اقتصادی ویژه ری. با همکاری این بخش‌ها می‌توان «زنجیره ارزش» را برای کالا‌ها فراهم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید